zwanger en pijn in litteken keizersnede

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MaaikeS, Jan 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    beste verloskundige,

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger, en heb 6,5 maand geleden een spoedkeizersnede gehad.
    Nu heb ik al een tijdje last van steekjes bij het litteken.
    3 weken geleden bij de 12 weken controle hebben ze met de echo de binnekant van het litteken bekeken, en daar bleek ook uit dat de wond nog niet genezen was.

Echter worden die steekjes echt steken en pijnscheuten.
    Bijvoorbeeld vanmorgen bracht ik mijn oudste dochter even naar de psz dat is 10 min heen en 10 min terrug lopen. Daarna moest ik echt even bijkomen, zoveel pijn deed het aan de binnekant van het litteken.

Is dit normaal of zou ik toch even contact op moeten nemen met mijn gynea ?
    Ik moet pas over 2,5 week terrug op controle,
    en ik ben overigs niet kleinzerig en geef ook niet snel toe aan pijn, maar dit is toch wel een vervelend iets.

Alvast bedankt voor het lezen en voor jullie raad!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je zal het al wel 100 x hebbn gehoord maar dat is de reden dat het advies is om niet binnen een jaar na de keizersnede zwanger te worden....
    Ik zou voor de zekerheid wel contact opnemen met je gyn. lIever een controle te veel dan een te weinig!

Imke

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    mijn gyne had gezegt na een half jaar mag je weer zwanger worden :(
    Echter na 3 maanden was ik met microgynon gestopt omdat ik er enorme hoofdpijn van kreeg, en niet had verwacht zo snel weer zwanger te zijn, aangezien de vorige zwangerschap ook met clomid is ontstaan. Maar nu was ik dus direct zwanger nadat ik gestopt was.
    De gyne zei dat het voor de rest geen kwaad kon dat ik al zo snel zwanger was.
    Maar ik zal maandag dan toch voor de zekerheid nog even bellen naar het zh.
    Alvast bedankt.

4. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Heb de gyne gebelt,
    en die geeft aan dat het gewoon normaal is die pijn,
    komt door het groeien, en omdat het litteken nog niet helemaal genezen is. Maar het kan geen kwaad, het hoort er gewoon bij.
    Gewoon lekker genieten en rustig aan doen niet te veel hooi op mn vork nemen, en 16Feb gewoon de controle met 17,5 week.

Share This Page