Extreem snelle groei baarmoeder?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door brabantse1982, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hoihoi!
    Ik ben nu ruim 19 weken zwanger en moet bloed laten controleren op suiker. Dit vanwege een extreem snelle groei van mn baarmoeder de laatste 2 weken. Heeft iemand hier ervaring mee en had er ook iemand zwangerschapssuiker? Ik ben niet veel aangekomen btw.
    xxxxxxxxx

2. Loe

Loe Niet meer actief

die van mij zit ook veel te hoog voor het aantal weken, terwijl het het eerste kindje is. Ik ben geprikt op suiker en meting van vruchtwater, beide prima. Zolang het kindje het goed doet, doen ze bij mij niets. Ook bloeddruk is trouwens goed. Ik weet ook niet waarom het zo snel groeit.

3. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Bij mij vanaf het begin ook heel snel gegroeid... suikercontroles waren goed, vruchtwater wel wat ruim maar niet teveel.
    Dus ze hebben het erop gehouden dat iedereen anders is en ook de baarmoedergroei toch anders kan zijn :) Verloskundige en ikzelf hebben er eigenlijk nooit over in gezeten.
    Hoop voor je dat het bij jou ook zo is.

4. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Mijn suiker was nuchter 4.6 en 2 uur na t suikerdrankje 6.8. Is dit goed? Hoe meten ze btw je vruchtwater dan?
    xxxxxxx

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je had de uitslag beter kunnen vragen aan degene die het onderzoek deed en niet hier. Ik vind je uitslagen netjes, maar pin me er niet op vast; ik ben verpleegkundige, geen arts/verloskundige.

Bij mij groeit het ook goed, "Heel goed, ja echt heel erg goed" en vervolgens zei ze ook; ga binnenkort maar even prikken voor suiker. Toen heb ik op mn werk gemeten en mijn glucose was 2 uur na mijn ontbijt 4,2... Netjes dus leek mij!

6. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik krijg de uitslag via verloskundige, maar d8 miss zijn er hier dames die dergelijke uitslagen herkennen, vandaar mijn vraag.
    xxx

7. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    hallo meiden

Ik heb afgelopen donderdag mn bloed laten controleren as maandag hoor ik de uitslag. Ik ben zelf al weken/maanden extreem moe, werk nu ook nog maar halve dagen op advies vd VK. Nu las ik op diverse site dat extreme moeheid ook veroorzaakt kan worden door hypoglykemie. Weten jullie hier iets van?
    Ik weet wel dat mn moeder ook zwangerschapssuiker heeft gehad en ze daar veel te laat achter kwamen waardoor ik ruim 8 1/2 pond woog bij mijn geboorte.
    Nu 29 jaar later kunnen ze natuurlijk veel meer..maar ben nu wel heel erg nieuwsgierig ook omdat bij de 20 weken echo aangegeven is dat de kleine man normaar tot iets te groot is...

Wat denken jullie??

liefs MIS

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mijn BM groeit ook extreem hard, ik krijg al 20 weken de vraag of het er geen twee zijn en of ik al bijna ben uitgerekend (dit hoorde ik al met 20 weken....). Op suiker laten prikken, ik had 5.0 / 4.9 / 4.6 dus niks mee aan de hand. Ik heb iets meer vruchtwater dan normaal, maar niet schrikbarend, dus mja, waarom ik nou zo hard groei?? Geen idee..... :(

Ik ken Hypoglykemie niet (ga ik ff googelen), maar ik ben wel heel erg moe....

Succes ermee, ik weet het helaas ook niet.

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hypoglycemie is een te lage suikerspiegel....

@brabantse, ik vind je suikerwaardes netjes....

hier trouwens ook een buik van heb je me daar....bij mijn zoon amper een buik gehad, en toen ook amper vruchtwater....
    nu dus een buik waarvan mensen vragen of het er geen 2 zijn...vruchtwater is nu goed, en kindje is normaal op gewicht....

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Je vruchtwater meten ze via de 20 weken echo.

Deel Deze Pagina