Hebben jullie het gevoel dat je er klaar voor bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hallo meiden!

Wat een hitte zeg, het is nu 9 uur en ga nu maar boodschapjes doen!

Ik ben nu bijna 36 weken, de kans dat ik tot 41 weken uitdraag is zo goed als nihil, mijn bloeddruk schommeld namelijk en mijn gyn gaat niet wachten tot ie echt de lucht in schiet, mochten er tekenen zijn dan wordt ik ingeleid (als het lukt).

Ik ben al heel blij dat ik week 36 zonder grote kleerscheuren heb gehaald en ik gok zelf een beetje dat ze met week 37 komt (mijn broer en zussen zijn allemaal rond week 37 geboren en mijn nichtje met 36 weken..) Ze is absoluut niet klein en doet het goed..

Dus nog een week.. hebben jullie al helemaal het gevoel dat jullie alles klaar hebben? het kamertje is af, kleertjes zijn er, kaartjes zijn klaar.. en toch vraag ik mij af of alles er is.. Mijn vriend zegt heel nuchter dat na de bevalling niet ineens alle winkels tot de grond toe afbranden en daar heeft ie ook gelijk in..

Hoort dit gevoel er gewoon bij? wat moet ik volgens jullie ECHT hebben als het komt, die lijsten ken ik allemaal, maar waar konden jullie echt niet zonder??

Spannend.. nog ff en we kunnen d'r vasthouden!!

Dikke kus!

Bijna mama mo!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

qua spullen zijn we er wel ongeveer klaar voor, maar gevoelsmatig is een heel ander verhaal!

vind het super eng nu het allemaal dichterbij komt!

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Wij zijn qua spullen ook wel klaar maar ik heb nu wel elke dag het gevoel dat ik nog iets moet doen. Schoonmaken, wassen, stofzuigen, dingen opruimen, etc. Eigenlijk probeer ik alles netjes te houden voor de kraamverzorgster, hoogst vermoeiend :).

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    alle spullen hebben we en verder maak ik me er eigenlijk niet druk om.
    Ik zie het allemaal wel en ga nu eerst maar genieten van het niets doen :p

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Lijkt me heerlijk.. om t zwanger-zijn tijdperk af te sluiten en aan het ouderschap te kunnen beginnen..

Kleintje mag van mij komen.. Maar moet toch echt nog even geduld hebben.. Gister was de kleine iig nog niet ingedaald..
    Nu weet ik niet hoesnel dat elkaar op kan volgen, indaling en t begin van de bevalling..
    Ik zie wel..

Wij zijn er klaar voor, t bedje is gespreid!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ook wij zijn er helemaal klaar voor!
    enige dat nog neer gezet moet worden is de box, die komt deze week. verder staat de vluchttas ook al klaar want ik moet bevallen in het ziekenhuis. nog even sokjes en mutsje erin en klaar.

Laat de kleine nu maar komen!!!

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Qua spullen zijn wij nog niet helemaal klaar.
    En ik mis vaak ook het overzicht: wat heb ik nou wel, wat heb ik nou niet?

Of ik er ZELF klaar voor ben is een heel ander verhaal...
    Ik vind het nu ineens best eng, hoor... Zo een grote verantwoordelijkheid en altijd een kindje waar je rekening mee moet houden, in alles wat je doet.

8. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik had alle kleertjes tot maat 62 gewassen, maar ben gisteren en vandaag maar verder gegaan met wassen, omdat ze voorspellen dat wij een groot kindje gaan krijgen. Ik ben dan ook maar de was tot maat 74 aan het doen.

Opzich kan ze komen alles is voor de rest klaar, maar net zoals iemand hierboven schrijft ik heb nog drang om alles echt op te ruimen. Dan weer even een wasje dan nog een keertje stofzuigen dan moet de badkamer weer een sopje. Echt erg.

Wij kijken alle twee heel erg uit naar ons kindje, maar de bevalling kijk ik nog wel een beetje tegenop. De eerste tijd zal alles echt om je kindje draaien en vergeet je de rest om je heen, van zelf zal zich dat wel een weg vinden.

9. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Nou, ik ben er niet alleen helemaal klaar vóór...ik ben er ook een beetje klaar méé! Ik loop al een week met een zeurende buik, af en toe een oefenwee, continu harde buiken... van mij mag ze komen! Daarbij kan ik ook gewoon niet wachten om ons kleine meisje te zien en vast te houden. Ik ben zo nieuwsgierig naar hoe ze is en op wie ze lijkt enzo!

Qua spullen hebben we alles in huis, ik heb al mijn kasten schoongemaakt, ja, we zijn klaar: kleintje, kom maar!

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook wat spullen betreft hebben we bijna alles wel en wat we niet hebben is zo gehaald, daar maak ik me niet druk over.

Maar persoonlijk ben ik er nog niet klaar voor. Ik heb heel erg uitgekeken naar mijn verlof dat nu is ingegaan, juist om nog even met en van mijn eigen tijd te genieten. Lekker voor de tv hangen, beetje de stad in, afspreken met vriendinnen, kleertjes wassen en alle baby-voorbereidingen doen... Nee, ze mag nog wel even blijven zitten van mij, ik heb de mentale voorbereidingstijd echt wel nodig hoor!

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Vanmiddag komt er iemand van het kraamzorgbureau langs voor een intake. Toen ik vanmorgen met die gedachte opstond, werd ik best wel een beetje onrustig: Ons huis is nog zo'n puinhoop! Ja, we hebben de meeste babybasics wel in huis (gisteren is de wandelwagen ook geleverd), maar ik heb het gevoel dat ik nog wel honderd dagen nodig heb om op te ruimen en schoon te maken. En nu het zo warm is, komt daar gewoon niet van. Ik ben al blij als ik een maaltijd in elkaar gedraaid krijg. Bah!

Aan de andere kant... Als ons jochie NU besluit te komen, dan verander ik daar toch niets meer aan. Het lijkt me sterk, want hij ligt nog altijd dwars, maar je weet het niet. Maar goed, daar ben ik dan op zich wel weer rustig in: Als hij komt dan komt hij. En ik hoop maar dat ik niet de enige rommelige huisvrouw in de wijk ben. Ze zullen wel wat gewend zijn bij de kraamzorg, toch? ;)

12. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Van mij mag het nu ook wel komen. Puffen met 30 graden zie ik ook niet echt zitten. ;) En wil het dolgraag knuffelen, vasthouden enz.

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ja hoor, wij zijn er helemaal klaar voor wat spulletjes betreft. En anders is het inderdaad zo bijgehaald!

Voor de bevalling ben ik ook helemaal klaar (ehhh... denk ik :D). Ze mag van mij NU komen!!!!

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha ik ben dus niet de enige die zo denkt, ik loop ook de hele tijd allles op te ruimen voor als de kraamverzorgster komt!! Hartstikke belangrijk natuurlijk! ;)

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hee geinig, we zijn even ver en ik heb vanochtend de intake gehad! Ik me druk maken over dat ze het huis wil zien, gelukkig was gisteren onze schoonmaakster geweest dus het is hier best netjes. Maar het was alleen een gesprek en ze heeft verder NIKS van het huis bekeken! Ja, de plee omdat ze moest plassen, haha!

Maar dan nog: maak je niet druk, zonder in deze hitte en boevendien hebben ze inderdaad vast wel erger/meer gezien!

16. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja erg hè. Ik ben van mezelf dus geen opruimerig type ;), maar nu het idee dat er iemand in al mijn kastjes etc. gaat kijken.. Maar goed, ze zijn vast wel wat gewend hoop ik.

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Voor ons duurt het nog wel een tijdje, maar ik ben zo ook hoor dat ik heel erg twijfel of alles wel in huis is en de gedachte aan een hele grote verantwoording voor zo'n klein mensje maakt me best bang...maar dat is natuurlijk denk ik. Het is ook een grote verandering.

Maar nou las ik bij iemand dat ze maat 74 al hadden. Wat hebben jullie aan kleding gekocht en hoeveel en in welke maat? Ik heb iets van 3 setjes in maat 56 en 4 maat 62 is dit genoeg of moet ik meer maten hebben?

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    wat hebben jullie de intake laat gehad, zeg..
    Ik had hem al toen ik 25 weken zwanger was.

Had hem liever wat later gehad want je vergeet best veel van wat ze verteld heeft..

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja idd wat laat zeg! ik heb m tijd terug al gehad en ook ik weet niet echt meer waar we t allemaal over hadden. ik laat het wel gewoon over me heen komen
    die eerste dagen zal mijn gedachte toch alleen maar bij onze jonge man zijn :)

20. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

ik ben er juist qua gevoel helemaal klaar voor, ookal duurt het ook bij mij nog even.

ik maak me wel druk om alle spullen, ik ben zo chaotisch en deze meid gaat ons ouders maken :D dus alles is nieuw en omdat ik zo chaotisch ben weet ik dus niet goed wat ik moet halen enzo, ik lees wel van die lijstjes in tijdschriften maar toch.

Hoever waren jullie toen jullie echt alles klaar hadden en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je je nog suf blijft shoppen omdat het leuk is ;)

Deel Deze Pagina