even een vraagje. Ik heb onwijze hoofdpijn en ben niet lekker. Zou ik gewoon ibuprofen in kunnen nemen ? liefs Linda
Als je banner klopt en je voor je eitje zit: nu wel, maar na je eisprong kun je het maar het beste laten bij paracetamol voor het geval je zwanger bent.
Er wordt in de bijsluiter voor gewaarschuwd dat je dit niet moet slikken als je zwanger bent of zwanger wilt worden... Dus ik zou het niet doen...
Kijk maar eens in de bijsluiter....ik dacht dat namelijk ook. Maar goed, je moet doen wat je wilt natuurlijk...maar ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen....
Ik heb het gewoon geslikt voor m'n ei, in overleg met m'n huisarts. Zelfs m'n (best heftige) migraine middel mocht ik veilig slikken, voor m'n eisprong. Erna absoluut niet meer. Dus dat zit wel goed hoor, met die ibuprofen. Ik denk overigens dat het idd verstandiger is om ook die zalf niet te gebruiken na de eisprong, alleen ervoor. Want wat je op je huid smeert, komt ook in je bloed terecht.
wat een super snelle reacties zeg ! Mijn temp was vanochtend gestegen van 36.7 naar 37.0 maar goed dat kan ook komen doordat ik niet lekker ben. Ik ben ook pas dinsdag begonnen met tempen de laatste drie dagen was hij 36.6 36.7 en 37.0 .
Oh hehe, mijn post was geen reactie op de jouwe - ook al leek het er misschien op... Ik was hardop aan het verder denken over of ik nu wel of geen medicijnen had geslikt, in die tijd, en hoe ik dat toen deed.
Hoi meiden Ik hoop niet dat ik negatieve reacties ga krijgen maar ik slik op het moment wel 1 zakje bruis ibuprofen per dag Ik heb namelijk voorhoofdholte ontsteking wat ik heel vaak heb en ik wil niet weer aan de antibiotica want de dokter vertik het om me de goeie voor te schrijven voor als je eventueel zwanger bent en paracetamol helpt me echt niet en nou neem ik een zakje ibu...per dag en daar red ik het mee en stomen enz. Op de bijsluiter staat bij mij bij eventuele zwangerschap in overleg met de dokter.... Ik weet het is niet juist maar als je weet hoe echt stevige hoofdpijn voelt ben je blij als je het zo kan doen...mocht ik natuurlijk zwanger zijn stop ik direct ermee... groetjes liselotje
Ik gebruik et sinds ik zwanger probeer te worden helemaal niet meer en gebruik alleen nog maar paracetamol...
Nou meiden ik heb vanmiddag toch maar een ibuprofen ingenomen. Had geen paracetamol in huis.(even halen dus) Ik vraag me alleen af. Ik moet 19 oktober mijn 2 verstandskiezen laten trekken. Ik weet nog van de vorige keer dan ik veel iboprofen heb geslikt vanwege ontstekingen. Ik moet 21 oktober onge worden. Hoe ga ik dit doen. Hebben jullie tips ?
Ik denk dat je dan het beste even met je dokter erover kan bellen,want mij helpt pracetamol niet ik ben ook ontstekinggevoelig maar ik zal even kijken wat hij adviseert...laat je het even weten wat die zei : groetjes liselotje
Linda ik heb ook verstandkiezen laten trekken en daarna verschrikkelijke ontstekingen gehad. Mijn tandarts zei toen dat als er weer iets zou moeten worden getrokken ik 1 week van te voren met iets moest gaan spoelen. Ik weet de naam niet meer. Ik zou gewoon je tandarts even bellen.
Hoi Linda, Ze hebben mijn 4 verstandskiezen alle 4 TEGELIJK getrokken en ik heb eigenlijk nergens last van gehad (beetje dikke wang). Hoop dat jij net zo veel mazzel hebt. Verder lees ik veel verhalen hier op het forum van meiden die zeggen dat ze alles lekker zo blijven doen totdat ze zeker weten dat ze zwanger zijn. Wel met mate natuurlijk. Ik blijf er bij: in pracetamol zit minder troep dan in ibruprofen. Dat slikt ik ook eerst, maar sinds ik dit weet ben ik radicaal overgestapt op de 'good-old' paracetamol. Liefs!
O ja nog iets dames: Het gebruik van een prostaglandinesynthetaseremmer (= ibuprofen) kan de vruchtbaarheid nadelig beïnvloeden en wordt niet aanbevolen bij vrouwen die zwanger willen worden Bron: http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/I/ibuprofen.asp