hallo, ik vroeg me af, als je de 40 weken gepasseerd bent, wat gaan ze dan doen>? nog onderzoeken of extra echo's of gewoon wachten tot je 42 weken bent? ik zou het niet erg vidnen om nog 2 weken extra te moeten, heb namelijk nergens last van en vind dat geschop in mn buik wel erg leuk, maar zou het ook niet erg vinden als de vk zegt, dat ik nog een extra echo ofzo krijg haha daarom was ik benieuwd wat er bij jullie is gebeurd, toen je op of voorbij de 40 weken zat!! liefs..
Vooralsnog doen ze echt niets hoor (tenminste hier niet) voor je 42 weken bent! Bij iets meer dan 41 weken word je hier doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG en een echo (dat is bij mij donderdag a.s.), dat wordt dan om de andere dag herhaald (zaterdag dus in mijn geval) en dan bij 42 weken (of een paar daagjes later; is afhankelijk van het ziekenhuis) gaan ze inleiden. Dit alles natuurlijk, mits de baby niet uit zichzelf komt en er bij de eerste CTG en echo geen "rare" dingen worden geconstateerd..... Ik kan dus weinig meer doen dan afwachten (nog steeds )
Ooh wat spannend allemaal voor jullie twee. Ik moet nog 3 maandjes wachten. Afgelopen zaterdag de pretecho gehad en ben helemaal verliefd geworden. Op je vraag weet ik geen antwoord. Misschien doen ze alleen nog een echo als ze het nodig vinden. Alvast heel veel succes met de bevalling. Liefs Kelly
Spannend voor jullie meiden, knap van je klaasje dat je het nog prima zo vind, terwijl je bijna op je uitgerekende datum zit. Ik ben bij mijn beide kiddo,s rond de 40 week bevallen bij Mike 40 week en 2 dagen, maar kreeg toen op mijn afspraak bij de vk wel meteen te horen (was toen 40 week 1 dag) dat als ik de volgende keer zou komen dat er een gesprek moest komen voor een inleiding ed, omdat er totaal geen teken was dat mijn kleine er aan kwam! De volgende dag ben ik bevallen (mijn lichaam wilde ws geen inleiding haha) Bij mijn dochter was ik 40 week en 1 dag en toen bevallen en daar heb ik niks bij gehoord van de verloskundigen!! Maar bij allbei dus om en nabij de uitgerekende datum bevallen! Groetjes Carry
Ik word ingeleid als ze met 40 weken er nog niet is. Maar al de laatste 2 weken van die zwangerschap moet ik 2x per week voor een ctg scan en echo. Maar komt misschien omdat ik een diabeet ben.
Ik hoorde laatst op de radio een gyno die aangaf dat er tegenwoordig veel te snel (bijvoorbeeld als bij een week overtijd) ingeleid wordt. Het zou veel beter zijn te wachten totdat het kindje vanzelf komt. Pim
hoi klaasje 9 ik ben bij mijn eerste zoontje met 42 weken bevallen na 40 weken krijg je extra controle 2 keer per week was het bij mij ik was op maandag 42 weken maa rben de zaterdag ervoor bevallen ( van de spanning denk ik hahah) want ze zouden mij inleiden en dan we tje gewoon van ik word die en die dag mama das best wel raar hihihi maa rjij hoeft je nergens zorgen over te maken als het kindje klaa ris komt het daa rkun je jammer genoeg niet over meebeslissen nou succes anita
Bij ons moet je bij 41 weken en 4 dagen naar de gyneacoloog voor een ctg en inwendig onderzoek. Daarvanuit maken ze een afspraak met je wanneer ze gaan inleiden.
Ben inderdaad benieuwd hoe dat hier gaat lopen...zit nu zelf nog een weekje van de uitgerekende datum af. Maandag moeten we weer naar de vk en dan zal ik het eens vragen
Spannend Klaasje. Nou van mij mag het wel eerder komen hoor , ben die buik en al die vervelende kwaaltjes nu al beu en ik moet nog 8 weken . M'n 1e is 10 dagen tevroeg geboren maar dat wil niks zeggen. Toch hoop ik natuurlijk hier wel een beetje op. Ook alle andere meiden die bijna zover zijn, succes allemaal. Silly
Met 40 weken en 4 dagen ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Zolang je ctg en echo goed zijn, dus de hartslag van je kleine is goed en uit de echo blijkt dat je nog genoeg vruchtwater hebt doen ze niets. Vanaf die tijd moet je om de dag komen voor een ctg en een echo en zolang het goede uitslagen blijft geven zullen ze niets doen omdat een spontane bevalling de voorkeur heeft. Gisteren weer een ctg en een echo gehad, omdat mijn bloeddruk (voor mijn doen) wat aan de hoge kant was ook de urine nagekeken en daar zat een klein beetje eiwit in (niet genoeg om meteen in te grijpen) daarom moest ik wel bloed laten prikken. Ook een inwendig onderzoek gehad en daaruit bleek dat mijn lichaam er nog niet klaar voor is en dus konden we weer naar huis en moeten we vrijdag terug komen. Inleiden doen ze dus liever niet omdat je hierbij toch wat meer kans hebt op een kunst verlossing, dit kan de tang (ed) zijn maar ook een verhoogt risico op een keizersnede en dat willen ze toch voorkomen. Wel is er gezegd dat 43 weken zwangerschap echt het limiet is, dus dan wordt er wel ingegrepen of je lichaam er nu klaar voor is of niet. Ik hoop dus dat ik vrijdag in iedergeval zoveel ontsluiting heb dat ze kunnen inleiden (met minder risico) . Groetjes
Ik kom dus net van mijn eerste ctg en echo onderzoek van het ziekenhuis vandaan. Het resultaat was positief: ctg goed, echo goed (baby maakt het prima en er is voldoende vruchtwater) . Inwendig onderzoek leerde dat de baarmoedermond al 3/4 verstreken is en er al zeker 2 cm ontsluiting is (zonder ergens last van te hebben!!!!) De gyneacologe heeft me tijdens het onderzoek maar gelijk gestript, wellicht dat het helpt. In principe zaterdag terug voor weer een ctg en dan gaan ze maandag inleiden (dmv vliezen breken en infuus, en dan ging het volgens de gyne waarschijnlijk heel snel omdat er nu al tekenen zijn, jippie!!!) als er geen spontane bevalling volgt. De afspraken zijn al gemaakt, dus maandag of dinsdag ben ik waarschijnlijk echt mama!!!! Ik ben benieuwd......
Nou wij zijn vandaag weer geweest, ctg en echo waren goed en dus moeten we zondag weer komen. Is er maandag nog niets dan worden we ingeleid omdat ik dan op de 43 weken zit. Ben benieuwd. Groetjes
Tjonge wat gaat het allemaal snel eigenlijk, de tijd, dan he! Toen ik hier net op het forum kwam, had ik super veel aan jullie verhalen en las gretig alles wat er geschreven werd. In mijn ogen waren jullie zo gezegend omdat jullie al op de helft zaten etc. hahahha Nu zit ik op de helft en staan jullie op het punt om een mama te worden! Spannend hoor..leef echt met de verhalen mee.. Wens jullie allemaal veel succes met de aankomende bevallingen (en hoop dat jullie daar ook nog jullie ervaringen over delen straks ) Groetjes Debby
het begin gaat ook allemaal snel, nu voel ik me gevangen in mijn eigen huis, je kan niet veel meer en zit alleen maar te wachten. Maar ja, niet teveel klagen, want echt klachten heb ik niet