Hoeveel en hoelang groeien je borsten door?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

even deze vraag, omdat ik me ernstig zorgen maak over de mogelijke omvang van mijn borsten straks: ik had een cup B, maar zit inmiddels, nog maar op de helft van de zwangerschap, op cup E! Al 3 cups gegroeid dus...
    Was benieuwd hoe dat bij jullie is en of er meiden zijn bij wie het na die 20 weken ophield met groeien, (en dus ook na de bevalling bij BV niet nog verder groeide).
    Behalve dat ik een beetje uit proportie raak, (ben maar 62 kilo bij 1.72), doet het ook gewoon hardstikke zeer: zonder bh is gewoon een hel!

2. McNugget

McNugget Niet meer actief

Ik zou het niet weten maar wel vervelend zeg :(

Succes..

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Tot in het oneindige :confused: nee hoor, ik weet het niet , maar ik zit in het zelfde schuitje als jij. Van d naar g en dan weet ik nog niet eens wat er direct na de bevalling gebeurt. :(
    Je kan er helemaal niks aan doen. Een voordeel is er wel, als je buik enorm wordt vallen je borsten niet meer zo op ;)
    Sterkte ermee!

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Mijn borsten waren tijdens mijn vorige zwangerschap gegroeid van een volle C-cup naar een cup E, en doordat ik borstvoeding gaf kwam er nog eens een cupmaat bij: cup F dus op het eind!

Ik heb ook de tweede helft van mijn zwangerschap continu een bh aangehad, ook 's nachts. Dat was in het begin omdat het gewoon vervelend en pijnlijk voelde zonder bh, en daarna omdat mijn borsten lekten en ik de opvangpadjes toch ergens moest laten.

Groetjes, Wendy

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Had op een gegeven moment ook een redelijke voorgevel... Heb normaal b en toen opeens d waar ze nog half uit vielen maar dat viel niet zo op omdat mijn buik nog veel harder groeide. Maar opeens werd het weer C na een weekje of 20 denk ik en een paar dagen na de bevalling nou met die stuwing daar is nog geen cupmaat voor bedacht en nu weer B...

Had toen bij prettymum.nl een bh gekocht, een soort sport bh, die zat echt heerlijk! Hield de boel een beetje op zijn plek tenminste!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wow, ik ben nu 25 weken en ben van een 75 B naar ene 75 C gegaan pas, gelukkig XD Al worden ze nog wel groter natuurlijk..

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, ik had voor m'n 1e zwangerschap 70A. Aan het eind van de zwangerschap kwam ik moeizaam richting 75B, maar ook na de bevalling en tijdens de borstvoeding, heb ik cup B alleen m.b.v. van de pads goed kunnen vullen. :)

Na de borstvoeding was 75B dus weer véél te groot, maar ook m'n oude BH's pasten niet meer (omvang te klein, cup te groot :( )... Draag nu dus vaak niets 8) of anders meestal van die sport-tops.

Ben benieuwd wanneer ze dit keer gaan groeien en of ik nu wèl cup B zal kunnen vullen (zonder pads ;) ) en vooral... wat er dit keer na de BV van over zal blijven... 8)

Ben dus eigenlijk wel een beetje jaloers op de dames die tijdens de zwangerschap/na de bevalling van die mooie borsten hebben en niet nog steeds van die 'erwtjes op een plankie'... :oops:

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry weet het ook niet. valt hier wel mee. Heb een meegroeibh gekocht dus geen idee of ik qua cub veel groter ben geworden, iig geen twee cubben.

Hier hoop ik juist dat mijn voorgevel deze 3 weken nog een beetje groeit,want mijn trouwjurk is van boven te groot.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    tot nu toe helemaal geen last van :S
    ik draag nog steeds dezelfde bh's als voor ik zwanger was (75c soms zelfs een D)

kan het zijn dat ze nog gaan groeien dan? is voor mij niet echt nodig :D ze zijn nu al groot genoeg :) wel produceer ik al melk. dit merk ik omdat als ik erop knijp er een soort waterachtige melk ofzo uitkomt...

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Deze zwangerschap zijn ze niet echt gegroeid, bij mijn vorige ben ik van b naar d gegaan en dat is ook zo gebleven,zelfs naar de borstvoeding!
    Ben er ook superblij mee! Ze zijn naar de borstvoeding niet gaan hangen zoals je ook veel hoort.

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik heb nog steeds de zelfde aan als voor ik zwanger was... dus geen echte groei geweest hier.

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik al wel van C naar E gegaan hoor, en t wil nog niet stoppen met groeien, dus ik zit me stiekem ook wel af te vragen hoe ver t nog doorgaat, t begint nu n beetje lastig te worden :p

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik wil niet weten wat er nog van komt. Ik had voor mijn zwangerschap al cup E, nu dus G en straks als ik BV ga geven...? Ik wil het echt niet weten, want men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest haha! Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik straks op handen en voeten moet lopen omdat de zwaartekracht niet meewerkt...

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hihi, ja, dat zie ik bij mijzelf dus ook wel gebeuren ja, :( Maar er moet vast voldoende melk zijn straks voor die kleine... of voelt mijn lijf alvast aan dat het net zo'n vreetzakje als mijn man wordt, :p?

maar ik vind het eigenlijk wel welletjes. Helaas doe je er zo weinig aan he?

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Stomme vraag misschien, maar worden je borsten na de zwangerschap weer dezelfde maat als er voor? of blijven ze over het algemeen iets groter?

16. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij mij zijn ze hetzelfde als voor de zwangerschappen en ze zijn ook niet gaan hangen.
    Misschien dat het iets uitmaakt als je BV hebt gegeven, want dat is bij mij niet gelukt dus daar heb ik geen ervaring mee.

Ik heb nog wel de zwangerschapsbh's van de vorige zwangerschappen, die zal ik eens gaan passen als ik weer zwanger ben. Dan weet ik meteen hoeveel ik gegroeid ben in die tijd.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik kan mij borsten niet meer aan raken ik kan nu al geen ene bh meer aan ik had een grote c-cup en heb vandaag een nieuwe bh gekocht en zit nu al op een ruime d-cup

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Het hangt er volgens mij idd ook wel vanaf of je borstvoeding hebt gegeven of niet. Maar in het algemeen geloof ik dat ze na de zwangerschap weer evengroot worden als ervoor, evt. ietsje groter.
    Alleen ikzelf heb dus het idee dat ik na de borstvoeding zelfs minder heb overgehouden dan vòòr de zwangerschap... :-k

Deel Deze Pagina