Dag dames. Het is al ontzettend lang geleden dat ik hier ben geweest. Toch wil ik mijn verhaal even kwijt. Wellicht is er iemand die zich in mijn verhaal herkent. Juli 2014 gestopt met de pil. Na drie regelmatige cyclussen van 28 dagen bleek ik in de vierde maand zwanger te zijn. Dit werd helaas een miskraam met als gevolg dat mijn cyclus voor mijn doen toch aardig van slag was, variërend van 19 tot 38 dagen. Hierdoor ben ik in december 2015 naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar de gyn. Deze kreeg ik en ik besloot diezelfde maand voor het eerst in mijn leven om eens ovulatietesten te gaan gebruiken, elke dag. Zo zou ik ongetwijfeld mijn eisprong ergens tegen moeten komen. De teleurstelling was groot toen ik in februari bij de gyn kwam en ik met mijn testen nog geen eisprong gevonden had en inmiddels ineens ruim de 45 dagen passeerde. Op de echo bij de gyn was niets verontrustends te zien. Geen vervroegde overgang, en zoals het lijkt ook geen pcos. Ik ben direct gestopt met de ovulatietesten in de hoop dat dit onbewust mijn eisprong misschien tegen hield. Helaas werd ik pas na dik 70 dagen ongesteld. Ook kreeg ik het advies om naar een lifestyle coach te gaan om gewicht te verliezen. Ik ben immers toch "zwaarlijvig". Zo gezegd, zo gedaan. Ik was begin deze vakantie negen kilo kwijt zonder positief resultaat. Ik kreeg na die lange cyclus weer een cyclus van heb ik jou daar, namelijk van 80 dagen. De opluchting was dan ook groot toen ik mijn vorige cyclus na 21 dagen ongesteld werd. Ik was er van overtuigd dat mijn lichaam misschien door het afvallen zichzelf aan het herpakken was. Hoe groot is nu de teleurstelling dat ik morgen alweer tien weken niet ongesteld ben geweest. Vorige week voor de zekerheid een test gedaan. Wederom negatief. Voor morgen had ik een afspraak staan bij de gyn die ontzettend zeker wist dat als ik dan weer zou komen en afgevallen zou zijn, mijn cyclus echt wel weer regelmatiger zou zijn. Helaas is dat dus niet het geval en ben ik deze vakantie ook niets meer afgevallen. Dus een dikke domper en ben ook bang dat ik morgen gewoon weer naar huis word gestuurd met de mededeling dat ik meer moet afvallen. Ik snap er niks van. Ik heb immers twee gezonde zonen van inmiddels zeven en acht jaar. En ook toen die tijd raakte ik vlot zwanger na het stoppen met de pil. Nu lijkt zwanger worden toch echt niet meer vanzelfsprekend en begin ik er toch ook echt moeite mee te krijgen. Goed, dit was het wel zo ongeveer Sorry voor het lange verhaal. Ik wilde het graag van me af schrijven. Mocht iemand zich herkennen in mijn verhaal, wees vrij om hieronder ook jouw verhaal te delen. Oh en als ik het niet bij het juiste onderwerp heb gezet dan hoor ik het graag
In je onderschrift staat cyclus na mk en die is best regelmatig. Maar klopt niet meer? Wat is je bmi en je leeftijd? Deze twee kunnen Nl erg veel invloed hebben op je cyclus. Is er bloed geprikt? Knap dat je 9 kilo bent afgevallen!
Bmi, ik heb geen idee. Ik ben bij mijn oudste twee inclusief de miskraam ook zwaar geweest. Na de miskraam was ik aangekomen en nu ben ik weer lichter als voor de mk. De gyn snapt daarom ook niet wat er aan de hand is. Mijn onderschrift is trouwens al maanden niet meer aangepast hoor. En wat jij zegt dat besef ik me nu ook. Mijn cyclus bleek toen vrij regelmatig, maar is sinds afgelopen december veranderd naar +70 en +85 dagen. Ik ben sonds december nog maar 4 keer ongesteld geweest en oorzaak is onbekend, want de baarmoeder zag er netjes uit. Ik zal meteen mijn handtekening aanpassen. Anders is het misschien verwarrend.