Ik ben ook bekend met paniekaanvallen, en ook zo’n drukkende pijn rondom mijn hart/borstbeen. Hier bleek dat door maagzuur te komen. Door die druk voelde ademen ‘zwaarder’ en dat voelde dan weer als hyperventileren, en dát triggerde dan weer een paniekaanval. Nu ik die maagzuur onder controle heb, is het niet meer gebeurd. Het voelde verder totaal niet zuur of branderig ofzo, maar wel heel drukkend en vervelend - echt alsof het iets met m’n hart was.
Oh wat rot! Hier is t elke keer maar echt een paar seconden zeg maar. Op random momenten ook haha. Toevallig wel last van maagzuur sinds deze week.. ik hou t in de gaten. Ik ga er gelukkig niet anders door ademen oid. Omeprazol kan ik helaas niet tegen dus ik pak van die eigen merk rennies maar die doen weinig haha.
Kan het niet zijn dat je last hebt van de ziekte van Tietze? https://tietzebehandeling.nl/syndroom-van-tietzecostochondritis/welke-klachten-ervaren-mensen-die-het-syndroom-van-tietze-hebben/ Ik herken deels jullie klachten, hier is ook 2x de ambulance geweest. Maar ik vermoed dat ik gewoon Tietze hebt. Na meerdere onderzoeken naast elkaar te hebben gelegd icm div klachten
Ik denk het niet, huisarts heeft ook bepaalde plekken gevoeld en die zei er niks over. Ik heb nu vooral een beetje een vermoeide arm/schouder gevoel. Kan er alles mee maar t voelt heel naar… dus de angst houdt maar niet op. Ging de pijn maar gewoon weg
Mijn man heeft dit met tijden ook. Is bij hem stress gerelateerd. Maar dan onbewust, hij ervaart geen stress. Maar hij gaat dan verkeerd ademen, soort hyperventilatie en dat veroorzaakt die steekjes op borst/bij hart.
Ik denk bij mij ook zoiets. Het is nu weer weg, heel gek. Heeft ongeveer een week aangehouden. Ben wel nog steeds heel erg gestresst maar dat uit zich dan weer in andere manieren haha