Ik wil toch even mijn hele verhaal kwijt want ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Ik ben op 28 september 2007 samen gaan wonen. Ik nam 4 oktober mijn laatste pil in.. en werd 8 oktober ongesteld. Ik heb sinds dien geen pil meer geslikt omdat wij hadden besloten om een kindje te nemen. Ik ben in de afgelope maanden heel onzeker geweest. Bijna elke maand als ik mijn menstruatie moest krijgen was ik altijd over tijd en had ik alle symptomen die je maar kon hebben. Altijd moe, veel slapen, vaak plassen, pijn in me rug, buikpijn, last van mijn darmen, groeiende nagels en haar en ga zo maar door. In februari ben ik op vakantie geweest naar oostenrijk en daar had was ik 2 weken over tijd en ik was elke dag misselijk, voelde me slecht, en als ik aan eten dacht of het zag kon ik bijna wel overgeven. anderhalve maand geleden ben ik in 2 weken tijd 2 keer naar mijn huisarts geweest omdat ik gewoon zo erg pijn had in mijn buik en rug, maar hij vertelde dat het mijn hormonen waren en dat mijn pil aan het uit werken was en dat ik maar gewoon moest wachten.. De 2e keer ging k weer naar de dokter en toen moest ik urine brengen maar daar was niks in te vinden maar omdat ik zo'n pijn had hadden ze mijn urine op de kweek gezet maar ook daar was niks in te vinden.. Vanaf mijn geboorte heb ik altijd al last gehad van mijn darmen. Ik kan soms maar 1 keer per week naar de wc. maar heb daar verder geen last van. Nu de afgelopen 3 weken voel ik me ook niet lekker.. ik voel me heel raar van binnen.. heel onrustig.. ik ben lichamelijk heel moe.. snel benauwd.. last van me rug en buik.. ik kan elke dag en soms wel meerdere keren per dag naar de wc (wat ik nooit heb gehad) ik plas heel veel ondanks ik niet zo veel drink.. mijn benen vallen af.. min gezicht word smaller.. alleen mijn buik word dikker en mijn borsten groeien als kool. In 3 weken tijd pas ik geen 1 bh meer. Ik weet zelf voor 80% zeker dat ik zwanger ben alleen het is nog afwachten. Ik heb dinsdag een test gedaan en die gaf eerst 2 streepjes aan.. dus dat blijkt dat ik zwanger ben.. "dacht ik" en even later trok het goeie streepje weer weg.. ik heb daarna weer een test gedaan maar die gaf niks aan.. Ook woensdag deed ik een test.. maar ook die gaf niks aan. Ik zit nu weerrr eens in een spannende tijd want wat gaat het nu weer worden. Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik altijd verkeerd heb gerekend wanneer ik ongesteld moest worden. Het blijkt dus dat je vanaf dag 1 van je ongesteldheid 4 weken verder moet rekenen wanneer je weer ongesteld moet worden.. Ik deed dit altijd vanaf de laatste dag. het blijkt nu dus ook dat ik afgelope zondag ongesteld moest worden en ben vandaag dus 6 weken over tijd. Wie herkend dit? en wat zijn jullie reacties hierop. (sommige kennisen en vrienden die mij een tijd niet hebben gezien zegge ook dat ik eruit zie alsof ik zwanger ben. ik weet het dus zelf niet maar als ik zwanger ben.. weet ik zeker dat ik nu richting 3 maanden ben.) : : :
Ik hoop natuurlijk voor jou dat je zwanger bent, maar je zegt: je bent elke maand overtijd! Van jou verhaal begrijp ik dat je uitgaat dat je een cyclus van 28 dagen hebt, maar bij iedere vrouw is dit anders, de 1 heeft er idd eentje van 28 dagen, de ander van 32 dagen sommige zelfs nog wat langer. Of sommige vrouwen zijn natuurlijk onregelmatig ongesteld! Heb jij het bij gehouden wanneer je steeds ongesteld werd? Want dan kan je kijken hoe lang je cyclussen het afgelopen half jaar waren. Misschien dat je dan een beetje zicht krijgt op hoe lang er elke keer tussen zat!
Ik denk dat het inderdaad slim zou zijn als je de afgelopen cyclussen uitrekend of voortaan bijhoudt hoe lang je cyclussen duren. Mijn cyclus schommelt steeds tussen de 26 en 29 dagen, maar velen hebben een veel langere cyclus..
mijn cyclus is een keer.. 30 dagen geweest... 32 dagen.. 35 dagen.. 36 dagen.. zit nu weer op de 30 dagen.. maar wat ik zo raar vind.. ik had altijd 5 volle dagen ongesteldheid en altijd goed rood bloed.. Nu de laatste 3 of 4 keer ben ik maar 2 of 3 dagen ongesteld en dan is mijn bloed zooo licht rose en bijna geen bloedverlies dus er klopt dan zowieso toch iets niet?
zodra je met de pil stopt gaat je lichaam zelf weer je menstruatie regelen en kan het dus best zijn dat dat net even wat anders is als je menstruatie met pil.
als ik het dus goed begrijp zit je nu op dag 30? terwijl je ook al eens een cyclus van 36 dagen hebt gehad? dan moet je denk ik nog even wachten meid.. altijd van je langste cyclus uitgaan... t vrouwelijke lichaam kan je enorm voor de gek houden, ik kan het weten met mn 18 rondes.. hopelijk krijg je snel een positieve test. maar 1 tip en hoe moeilijk dat ook is en weet dat je t niet wilt horen, maar maak jezelf niet zo gek.. de teleurstelling is dan iedere maand erg groot als je dan toch weer ongi word.. probeer het bij te gaan houden wanneer je ongesteld word, ga temperaturen of gebruik ovulatie testen..dat geeft je meer rust en meer inzicht in je cyclussen. suc6!
volgens mij is het niet toegestaan om twee dezelfde topics te openen. ik denk dat het geen zin heeft om meerdere topics te openen. Als je je zo onzeker voel zou ik een afspraak maken bij de huisarts. succes
Ik hoop echt heel erg voor je dat het raak is. Nadat ik was gestopt met de pil, was ik na 3 maanden nog niet ongi geworden. Ik heb chlomid gekregen en werd wel ongi, maar ik voelde ook echt heel veel. Hoe meer ik er mee bezig was, hoe meer ik voelde (ik zeg niet dat dit bij jou zo is hoor, maar dat was het wel bij mij). Ik was super onregelamtig en dus zat ik ook iedere keer in spanning en dacht overtijd te zijn, maar was gewoon onregelmatig. Deze maand was ik er minder mee bezig (heb mezelf streng moeten toespreken). Vorige maand heb ik allemaal opschreven wat ik voelde zodat ik dat deze maand kon teruglezen en mezelf niet gek zou maken. echter deze maand was anders, want moest veel plassen......... sterkte en succes, Kaat
Josefina, Ik ga dit topic sluiten, aangezien je alweer een nieuwe hebt geopend. Probeer het bij 1 topic te houden, dubbele topics over hetzelfde zijn niet toegestaan. Groetjes, Elvira