Mijn vriend en ik hebben een kinderwens. Ik heb mijn koperspiraal 5 jaar gehad. Na het verwijderen van mijn koperspiraal ben ik de eerste maand ongesteld geworden. Daarna is de menstruatie 3 maanden uitgebleven. Begin november ben ik geopereerd en zou ik vorige week mijn menstruatie moeten hebben. Tot op heden ben ik niet ongesteld geworden. Voor mijn operatie heb ik verschillende onderzoeken gehad o.a. een CT scan. De arts zag dat ik een cyste had op een van mijn eierstokken. De huisarts heeft actie ondernomen en hij benoemd dat de radioloog heeft uitgesproken dat dit geen cyste is, maar een eitje. Volgens de huisarts ben ik harstikke vruchtbaar. Uiteraard hebben we meerdere zwangerschapstesten gedaan, maar deze zijn negatief. Ondertussen is het 4 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest Wij zijn radeloos, heeft iemand ideeën hoe dit kan? Zijn er meerdere vrouwen die na het verwijderen van een koperspiraal enkele maanden niet ongesteld zijn geworden? Op internet is er weinig over te vinden.
Mijn ongesteldheid was na het verwijderen van het spiraaltje ook zo veel lichter dat ik eens ben gaan rondsnuffelen... in NL vindt ik weinig, maar als ik in het Engels zoek, vind ik opeens heel veel topics op fora over verminderde menstruatie na verwijdering koperspiraal. Als ik deze topics mag geloven, dan kan het koperspiraaltje het baarmoederslijmvlies zodanig verdund hebben dat de menstruatie superlicht is of zelfs uitblijft. Dwz, de bloeding/afstoting van baarmoederslijmvlies blijft uit, de eisprong en afstoting eicel vindt wel plaats. Valt zelf ook wel te bedenken dat met (te) dun baarmoederslijmvlies een innesteling ook moeilijk tot onmogelijk wordt. Het kan in die gevallen schijnbaar een redelijke tijd duren voor het baarmoederslijmvlies weer op fatsoenlijke dikte is. Bron uit een van de topics: https://healthfinder.gov/News/Article.aspx?id=680992 Samenvatting onderzoek: https://www.deepdyve.com/lp/elsevier/investigation-on-the-effect-of-intrauterine-devices-contraception-for-YSoUjYTyN2 (als ik dat geweten had, had ik 'm er eerder uit laten halen...)
Bedankt Leraje voor je reactie. Voor mijn verwijdering van de spiraal, was ik ( bijna) elke maand ongesteld. Soms wat onregelmatig, maar over het algemeen wel elke maand. Ik zal je info morgen bekijken. Graag hoor ik nog van je.