Hoi, Ik ben op het moment 30 weken zwanger van een tweeling. Mijn baarmoederhoogte is 37 cm en hij is ook erg breed, dus mijn buik heeft en rug hebben het al een tijdje aardig zwaar. Nu heb ik al sinds 16 weken harde buiken als ik teveel heb gedaan, maar dat is op zoch niet zo erg. Nu had ik gisterenavond ineens een tijd lang harde buiken, waarbij mijn hele buik branderig aanvoelde? De harde buiken kwamen om de 2 a 3 minuten en duurde ongeveer 20 a 30 seconden. Na een half uur zakte dit weer weg en heb ik gewoon goed kunnen slapen. Vandaag heb ik overdag normale harde buiken gehad, maar nu heb ik weer harde buiken met dat branderige gevoel. Zijn dit gewoon harde buiken of toch voorweeen of misschien weeen? Ik heb eens gelezen dat je bij een tweelingzwangerschap kans hebt dat je baarmoeder zo uitgerekt is dat er vrijwel geen gevoel meer in zit en je geen echte weeen hebt. Nu ben ik dus bang dat ik het begin van de bevalling niet zal herkennen. Groetjes Saskia
HOi saskia, Indien de bevalling zich zou aankondigen dan merk je dit echt! De harde buiken blijven dan regelmatig komen en zakken niet af na een half uur. Wat een goede graadmeter is,is om in bad te gaan of onder de douche,harde buiken zwakken af bij warmte, weeen worden vaak krachtiger Indien je je zorgen maakt moet je altijd naar het ziekenhuis bellen! Het is een oefening van je baarmeoder, deze word behoorlijk opgerekt en zal moeten oefenen om aan het einde van de zwangerschap nog een flinke klus te kunnen verrichten! Laat voor de zekerheid je urine eens controleren, een blaasontsteking kan ook de boosdoener zijn! Groetjes imke