Goedemorgen dames. Sinds vrijdag hou ik geen eten en drinken meer binnen. Gister is het nog een tikkie verergert ik heb nu geen energie meer hiervoor. Net de huisarts gebeld en om 10 uur een afspraak ben benieuwd wat ze gaat doen:S heeft een van jullie dit ook wellis gehad? Groetjes
Ja ik heb dat ook gehad, echt ontzettend zwaar! Ik heb emasafene gekregen vande huisarts. DAt zorgde ervoor dat ik alles weer binnen hield (hoewel ik er met periodes dwars doosheen spuugde) maar ik bleef 24-7 misselijk tot ongeveer 16 weken. Toen ging het beter gelukkig! Sterkte! Ben benieuwd wat de huisarts heeft gezegd!
hoort er allemaal bij, ik was elke avond misselijk dus alles maar dan ook alles kwam er elke avond uit. je hoeft je geen zorgen te maken de arts kan je iets voorschrijven..
Ja hoor, dat is heel normaal, geen zorgen over maken, bij de meeste mensen gaat het uiterlijk na week 12 weer over (bij mij dan toevallig niet, maar goed )
je zal waarschijnlijk emesafene krijgen daar moet je het even mee aankijken word het niet beter dan.moet je urine inleveren op ketonen zitten er ketonen in je urine word je opgenomen in het ziekenhuis vanwege uitdroging. neem veel rust ga desnoods niets werken en mocht je zin hebben in iets van eten neem dat dan! heb je zin in een bak vette friet neem dat dan dat zal beter binnen blijven als iets waar je geen zin in hebt
wat rot voor je dat je zo ziek bent! hoop dat de ha iets kan voorschrijven wat helpt. misschien eens op zoeken op hyperemesis gravidarum zoeken in het topic. dat is voor vrouwen die last hebben van overmatig zwangerschapsbraken. wie weten hebben zij nog wat tips voor je succes meid!
Wat zei de huisarts? Echt zo balen als je zo veel moet spugen en je zo ellendig voelt. Helaas ken ik het ook Het heet idd hyperemesis gravidarum, onder het kopje zwangerschap helemaal bovenaan de pagina staat hier ook wat over dit is de link: Extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina Wat de arts in elk geval zou moeten doen is je urine controleren op ketonen. Als je niets of bijna niets binnen houdt en weinig kunt eten en drinken dan kun je ketonen in je urine krijgen. Dat zijn afvalstoffen die niet goed zijn. Het wordt ook als teken van uitdroging opgevat. Je kunt dit checken met een urinetest (heel simpel, gaat ongeveer net zo als een zwangerschapstest). Daarnaast kan ie natuurlijk medicijnen voorschrijven. Meestal wordt in NL begonnen met emesafene. Hoop in elk geval dat je wat wijzer bent geworden!
Ik had dat ook de hele dag door Zelfs al had ik helemaal niks in mijn maag, spuugde ik nog mn maagsap (of wat t ook mocht zijn) eruit.. bah! Tot een week of 12, toen zakte het gelukkig heel snel af! Ben zelf niet naar de dokter geweest.. dacht elke dag.. misschien is t morgen wel over
Hier met 6.5 week emesafene gekregen en gebruikt tot ongeveer 12 weken. Daarna was ik nog steeds ontzettend misselijk maar na ongeveer half 11 's ochtends kon ik langzaam weer wat binnen houden! En met 20 weken at ik alles wat ik kon vinden hahahahaha
Ik ben vanaf week 6 hele dagen misselijk geweest, en vanaf week 9 t/m week 13 ook niets binnen gehouden. Sinds week 13 pilletjes gehad en nu kan ik weer eten en heb ik zelfs weer trek in eten. Ik blijf ze nog even een paar weken doorslikken!
Ik heb er in de eerste 20 wkn heel erg last van gehad; ik moet nog steeds elke ochtend overgeven. Toen ik echt niets binnen kon houden kreeg ik Emesafene van de huisarts: dit hielp wel. Meestal controleren ze ook even via urine of je niet uitgedroogd bent/raakt (probeer dus wel gewoon kleine beetjes te drinken) Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent! Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het bij mij elke ochtend raak is maar dat heb ik er wel voor over! liefs
Hier ook extreem misselijk en tot laat in de avond niks binnen kunnen houden. Ik ken het totaal niet, ondanks mijn 3 eerdere zwangerschappen, toen was ik helemaal niet misselijk en heb ik alleen tijdens de bevalling over moeten geven, maar dat was weer omdat dat veel te vlot ging (2-3 uurtjes)... Ik ben nu ook thuis van mijn werk, kan op mijn benen niet staan, en heb toch ook net de huisarts gebeld. Daar deden ze toch wel moeilijk aangezien ze blijkbaar liever hebben daar dat het vanzelf weer over gaat , maar ik wordt straks teruggebeld door mijn huisarts om te kijken wat ze kunnen doen. Ik hoop dat ik wel iets krijg want ik wordt er niet vrolijker van zo....
hoi hoi dames ik heb gister emesafene gekregen alleen kan alleen maar liggen als ik ga zitten gaat het helemaal mis voel me op dit moment ook weer kutik ga morgenochtend weer de huisarts bellen.
jah ik heb dat ook heel erg gehad maar toen wist ik niet dat ik zwanger was en de artsen ook niet, had dus een maag darm infectie maar ik dnek dat de zwangerschap er ook mee heeft gespeeld
ik ben echt super blij dat ik zwanger ben maar weet niet hoelang ik dit ga trekken kan niet eens alleen gaan douche als ik een stukje loop moet ik eerst bijkomen.
Hoi, ik ben van week 6 tot week 22 kots misselijk geweest. Kon echt niks meer binnen houden, zelf water kwam eruit! Heb zetpillen gekregen, maar deze hielpen helaas niet. Ik heb 2x in het ZH gelegen aan het infuus om weer vocht binnen te krijgen. Hopelijk komt het bij jou niet zo ver. Veel succes! Gr. Mir
Ik heb nergens last van gehad de hele zwangerschap.. Pas de laatste weken kan ik opeens niks meer binnen houden, ik probeer nog af en toe gele vla met manderijnen, crackers en dat soort dingen te eten.. Nou hebben ze vorige week mijn urine gecheckt op blaasontsteking, dat zagen ze niet, maar wel kytonen (<< weet niet precies hoe je dat schrijft) En nou krijg ik morgen een groeiecho en een afspraak bij de gyn.. Vorige week heeft ze me alleen gebeld met de uitslag en ze vroeg of ik nog wel kan drinken en dat kan ik, anders moest ik naar het ziekenhuis voor een infuus.. Maar ik maak me nu wel zorgen.. Meer vrouwen met kytonen in de urine en wat betekent dat?? Ben nu met 30 weken trouwens nog niks aangekomen, eerst ook nog afgevallen, maar probeer nu weer wat brood te eten en dan gelijk te liggen en nu is het weer stabiel.. Maar er is met 30 weken nog maar 0,2 kilo bij, terwijl het max. 1,5 kilo is geweest wat ik afgevallen ben.. Gr. Carlien
Ketonen zijn afvalstoffen die ontstaan doordat je vetverbranding sterk op gang komt. Dat gebeurt als je weinig eet of als je weinig koolhydraten (als brood etc) eet. Als je daarnaast dus weinig vocht drinkt, zijn ketonen erg sterk aanwezig. Het probleem hierbij is dat je lichaam die ketonen als brandstof gaat gebruiken ipv glucose en daar verzuurt je bloed van en dat is niet goed voor je. Succes met de echo en de gyn! @zonnetje: kijk hier eens: Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid misschien vind je daar nog tips en wat herkenning! Hou jezelf in elk geval goed in de gaten en vraag evt andere medicijnen (als de ha die niet wil geven kan dat ook via de gyn).