Morgen heb ik een intake gesprek met de kraamzorg. Hebben jullie tips wat betreft vragen/zaken die belangrijk zijn? Is ons eerste kindje dus weet niet wat ik moet verwachten maar misschien weten jullie waar ik op moet letten
Ik heb mn gesprek woensdag Ik begreep van de mw aan de telefoon dat het gewoon een kennismakingsgesprek was waar jij je vragen ook in kan stellen (voorbeeldvragen; wanneer moet je bellen, wil je kraamzorg bij je aan bed, hoe de uren te verdelen, hulp borstvoeding?, wat doet de kraamhulp allemaal) Verder zei ze dat ze graag even willen weten hoe de vorderingen zijn qua baby benodigdheden, maar dat je niet bang hoeft te zijn dat je helemaal 'gecontroleerd' wordt en verder wil ze gewoon nog even wat gegevens over de huishouding(partner, huisdieren etc.) Dit is wat ik aan de telefoon te horen kreeg, hoop dat je er wat aan hebt, Ik ben zelf ook benieuwd
Bereid je voor op een overvloed aan info. Het meeste staat ook wel in papieren die je krijgt. En ze vraagt je ook van alles. De zwangerschap, je voorgeschiedenis, je huishouden etc, daarmee maakt ze ook een urenberekening. Ik vond het wel gezellig, lekker uurtje kletsen over de zwangerschap, wat ze doen, wat ze niet doen etc..
zoals gezegd, veel info en vragen van de kraamzorg over jullie. wat voor huisdieren heb je (stel je hebt een kat, dan sturen ze geen hulp met een kattenallergie), hoe de gezinssamenstelling is, hoeveel uren je wilt hebben, ga je zelf voeden of flesvoeding geven, wat jij van de kraamhulp verwacht qua huishouden (kan je later ook nog aangeven) etc. Gewoon lekker over je heen laten komen en je vragen stellen.