eerste cyclus na pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Madelon84, 24 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik zou wel graag van iedereen die met de pil gestopt is willen weten hoe lang de eerste cyclus duurde en of je weet of je een eisprong hebt gehad?

2. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    bij mij was het meteen weer 28 dagen met een ei tussen de 14 en 18 dagen
    maar dat is echt bij iedereen verschillend
    geen enkele vrouwenlichaam is het zelfde
    je moet gewoon afwachten

suc-6

3. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Mijn eerste cyclus na gestopt te zijn met de pil duurde 26 dagen... en de tweede cyclus ook. Ik heb m'n eisprong toen (en nog steeds) niet gevoeld.

Het is wel even afwachten na de pil gebruikt te hebben hoe je cyclus op gang komt.

4. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    mijn eerste cyclus duurde 31 dagen.

over mijn eisprong kan ik niet echt duidelijk antwoord geven.
    ik had de eerste paar maanden steken onder in mijn buik waarvan ik dacht dat het de eisprong zou kunnen zijn.
    Die steken heb ik niet meer zo erg en ik probeer er met teststaafjes van de persona achter te komen wanneer mijn eisprong is maar volgens mij is dat elke maand weer anders

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Eh..... 126 dagen? Maar ik denk dat ik een uitzondering was hoor. De meesten hoeven niet zo lang op hun eerste ongi na de pil te wachten. Toch moet je niet raar opkijken als je in het begin onregelmatige cyclussen hebt.

Hoe lang heb je trouwens de pil geslikt? (Ik zo'n 15 jaar.)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je kan nog niet spreken van een cyclus als je net gestopt bent totdat je voor de eerste keer weer normaal ongesteld bent geweest (een andere bloeding is een onttrekkingsbloeding (zoals je normaal in ej stopweek hebt) het kan zelfs zo zijn dat je eerste ongesteld na (bv 4 -6 weken) ook een ontrekkingsbloeding is heel veel vrouwen ovuleren die eerste cyclus namelijk nog niet (ook wel vrouwen die wel ovuleren hoor) je kan pas na 2-3 rondes na het stoppen met de pil echt spreken van een cyclus.

Ik moet zeggen dat bij mijn vorige stoppoging ik meteen weer op 28 dagen zat maar nu bij een brusje klussen ben ik wel na 2 weken ongesteld geworden en nu nog steeds niets.. is geen pijl op te trekken dus het is een kwestie van afwachten.

Als je een beter inzicht wilt krijgen in je cyclus kan je tempen (als dat niet gaat zoals bij mij, ik heb ME en wisselende temperaturen) dan kan je een persona apparaat gebruiken werkt ideaal, ik heb die in 2006 gebruikt en was binnen 1 maand zwanger! geeft aan wanneer je vruchtbaar bent en wanneer je ovuleert enzo erg handig!

7. Niet meer actief

1e ronde duurde 36 dagen
    2e ronde duurde 26 dagen

2e ronde was heel erg schrikken toen ik ongi werd, want ik had er zeker niet op gerekend.
    Ik hoop dat ronde 3 eindigd met een zwangerschap of weer 26 dagen.

8. Snuffie

Snuffie Actief lid

22 jun 2008
    141
    0
    0
    Ik zit nu al op 38 dagen ofzo.......

Ik weet nu niet of dit gek is of dat het wel raak is (donderdag was negatief)!

:(

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Mijn 1e cyclus was 31, was er wel blij mee :)
    2e cyclus 29

10. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ben midden februari gestopt met de pil, meteen 2 weken erna verschrikkelijke pijn onderin mijn buik, alsof er heel veel lucht in mijn darmen zat... Dat was dus mijn ovulatie..ik heb de pil 8 jaar geslikt, en ik had voordat ik de pil slikte, hier geen last van maar wel een regelmatige cyclus.
    Nu heb ik elke keer en cyclus van 30 dagen tot op de dag af. Ik heb alleen deze maand mijn ovulatie minder heftig gevoeld dan voorheen. Ik hoop alleen dat we raak geschoten hebben! hihi

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    eerste cyclus na pilbloeding was 40 dagen. Dit was voor mij meteen de kortste cyclus.. Of ik een eisprong gehad heb toen? geen idee. ben de laatste cyclus begonnen met tempen om te kijken of ik wel een eisprong had. Die had ik dus en die ronde was het ook raak!

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    50 dagen. Zonder eisprong.
    Tweede cyclus duurde nog langer maar met eisprong en gelijk raak!

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    me 1ste cyclus was 29 dagen
    me 2de was 76 dagen :(
    dokter vertelde me ook dat je eerste cyclus nog door de pil hormoon ken komen omdat je dat al jaren gewent ben!
    en nu deze ronde heb ik me eisprong pas echt goed gevoeld !

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

eerste cyclus 38, zit nu op dag 43 nog niet ongi, gister negatief getest.... ook hoop onzekerheid dus :eek:)

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    kijk maar onder m'n banner. het begon zo goed :rolleyes: Maar gelukkig heb ik dankzij de gyn weer een redelijke cyclus! ;)

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Eerste ronde was 29 dagen met mn ei op dag 17 (heb ovulatie testen gedaan en mn temp opgenomen)
    Nu 2e ronde mn ei op dag 16.

Ik heb 10 jaar de pil geslikt.

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste ronde zonder pil was 28 dagen.

Ik zit nu tussen de 28 a 29 dagen dus mooi cyclus al zeg ik het zelf.

Ik denk dat ik mijn ei voel, niet dat ik krom loop ofzo maar het zeurt op die dagen in mijn buik.

De eerste keer dat ik dat voelde had ik nog zoiets van, het zal de pil ontwenning wel zijn en de maand erna voelde ik het weer.
    Test gedaan en die was negatief, nogal wiedes als je het met rubber doet haha.

Heb nu elke maand 3 dagen een zeurderig gevoel en daarna is het weer weg.

18. NenaBB

NenaBB Nieuw lid

24 jun 2008
    4
    0
    0
    Het heeft 82 dagen geduurt voordat ik mijn eerste echte menstruatie kreeg. Ik had daarvoor ruim 10 jaar de diane 35 pil geslikt. Ik zit nu in de volgende ronde, dus ik weet nog niet hoe die zal verlopen, ik hoop natuurlijk niet meer zo lang. Maar voor iedereen is het anders en je kan niets anders dan gewoon afwachten. Bij de een duurt het ontpillen nou eenmaal langer als bij de ander. Ik ben nu begonnen met tempen om er zeker van te zijn of ik wel of geen eisprong heb deze ronde. Ik hoop voor je dat je direct een regelmatige cyclus hebt, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Succes ermee.

19. Rox

Rox Fanatiek lid

14 jun 2008
    1.951
    0
    0
    kapster
    mijn cyclus was 28met pil. toen zonder pil maar met bescherming 32 en nu 33. mijn eisprong heb ik de laatste 2 x erg goed gevoeld! en bij de laatse x is dat vandaag 16 dagen geleden...

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Na de laatste pil een onttrekkingsbloeding gehad en daarna 66 dagen moeten wachten. Toen 41 dagen en toen gestart met etospillen, waarna mijn cyclus nog maar 27 dagen duudrde. In de 4e ronde voor het eerst een eisprong gevoeld en zwanger geworden!

Deel Deze Pagina