Hoi hoi! In februari ben ik geopereerd aan een BBZ en is mijn eileider verwijderd aan de linkerkant. Nu ben ik weer zwanger en heb ik enorm heftige steken aan de rechterkant. Dan weer 2 dagen wel, gister weer helemaal niet, vanochtend weer wel even.. Na de operatie vertelde de dokter mij dat ik verklevingen heb aan de rechterkant (niet in de eileider, maar bij mijn blindedarm). Kunnen die steken inderdaad komen omdat mijn baarmoeder 'rekt en strekt' en de verkleving niet goed meerekt? Heb al een echo gehad, waarbij een 'puntje' van 2mm in de baarmoeder te zien was, dus hij verzekerde mij toen dat het geen BBZ was. Maar een aantal dagen daarna begonnen de steken.. Woon tijdelijk in het buitenland, dus kan niet gemakkelijk naar een verloskundige of het ziekenhuis. Alvast bedankt voor je antwoord!
hoi, de steken die jij beschrijft zijn geen tekenen van een BBZ, dan heb je veel heftigere pijn. Het kan door de groei van je baarmoeder komen, of door bandenpijn. Rust, warmte en eventueel paracetamol. Ivm met een BBZ de vorige keer is het wel goed om op korte termijn were een echo te laten maken. Mirjam