Ik vraag dat omdat mijn vriendin een kindje kreeg van 9 pond en 56 cm! Terwijl de verloskundige zei van tevoren: kindje heeft een normale lengte en gewicht, heel gemiddeld! Ze was ook helemaal niet overdreven dik. Mijn buik is boller. Dus ja, mijn verloskundige zegt dat nu dus ook, schatting 6,5 - 7 pond zei ze vrijdag. IK heb gelukkig wel een andere verloskundige dan mijn vriendin. Maar kan ik hier nou wel op aan? Klopte het bij jullie?
Ik lees even mee Mijn vk schat mijn kindje klein.. 6 pond! Als het goed is weet ik het over niet te lange tijd
mijn verloskundige schatte al mijn kindjes op nog geen 5 pond dus heeft ze helemaal ongelijk gehad bij des hadden ze zelfs geschat op nog geen 1800 gram ze woog uiteindelijk 2770 gram groetjes nathalie
de verloskundige schatte onze 3 kinderen als klein, maar uiteindelijk waren ze alle 3 rond de 3500 gram! Dus ga niet af op wat de verloskundige zegt, is mijn ervaring!
Bij mij klopte het niet, de eerste was 36,40,netjes dus,geenvoorspelling gedaan. De tweede was 4560, voorspelling was klein kindje.De derde lag in stuit , ze dachten dat een natuurlijke bevalling prima zou kunnen,derde bevalling en een klein kindje. Gelukkig is ie gedraaid en gewoon thuis geboren. Daar bleek dat ie 4880 was. Dus nee, weinig vertrouwen in dat soort uitspraken!
bij de eerste was de schatting van de vk 6 pondje en van de gyn. op de dag van de bevalling een 7 pondertje, nou ze was ruim 8,5 pond, bij de tweede en derde werden ze op 7 pond geschat en ze wogen bij 38 weken 8 pond en 8,5 pond, deze beeb wordt op een net 7 pondertje geschat, maar dat zegt mij inmiddels niet zoveel meer, we wachten het wel lekker af.
Mijn kleine schatte de vk op 7 pond. Ze werd 2 weken te vroeg geboren en woog 3400 gram, dus dat kwam goed in de buurt.
Bij mij klopte het ook niet, Ze zei tegen mij: kleine vrouwtjes, kleine baby's. Ik was zelf 2900 gram bij mijn geboorte. Dus ik dacht dat Sem ook wel mee zou vallen. Maar hij was 3580. Ik ben 1.55m voor de duidelijkheid.
de VK kan van de buitenkant amper een goede schatting maken, een goede groeiecho na 35 weken kan wel wat preciezer het uiteindelijke gewicht aangeven maar een VK echt niet...
ja die zijn ook niet betrouwbaar voor 34-35 weken qua geqicht en grootte schatting, je moet nog even wachten voor een gerichte groeiecho..
mijn verlosk. schatte haar net iets onder de 8 pond, ze werd uiteindelijk 8.5 pond. Verlosk. wist wel dat ze ruim boven de 8 pond zou worden maar vertelde mij dat express niet, "anders werdt je alleen maar zenuwachtig" zei die verloskundige later.... ok dan...
yeah right Mijn VK zei eerst nette 7 ponder, toen wel over de 8 later zei ze grote baby (misschien wel 9 pond) als ze me hadden laten lopen had ie over de 10 pond heen gegaan (ik ben ingeleid met 38 weken en toen was ie 4160 gram) en dat was precies op 100 na goed geschat door de groeiecho.. (die zei ook dat het wel 10-11 pond had kunnen worden met 40-41 weken zwangerschap.. Bij deze doen ze weer groeiecho's na 35 weken.. en word ik weer ingeleid waarschijnlijk...
Nee! Ze zei al die tijd dat het zeer zeker géén 8 ponder zou worden, en ze woog 4205 gram! Ook zei ze dat ik de 40 weken niet uit zou lopen, en ze is geboren met 40.6 weken
Mijn verloskundige schatte 7,5 tot 8 pond en mijn zoontje woog 3590 gram. Vond het erg netjes geschat!