Zo onzeker, wie kan me helpen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Ik ben zo onzeker, kijken of het hier van me afschrijven helpt...

Ik ben dus bijna 8 weken zwanger, in het begin was ik erg misselijk, mijn borsten groeiden als kool en ik was erg moe.
    Nu ben ik bijna niet misselijk meer, moe ben ik nog wel, maar nu komt het, mijn borsten lijken wel weer kleiner? Is dit normaal? Ook doen ze bijna geen pijn meer...
    Gister vroeg ik het aan manlief en die zei ook dat ze weer kleiner leken.
    Ik heb pas 13 September de echo en ik weet serieus niet of ik dat trek.

Och mensen die onzekerheid is zo slopend, weet dat ik niet de eerste ben, maar kunnen ze niet gewoon al wat doen met een week of 8,9. Zou ik de VK kunnen bellen met de vraag of ik soms eerder kan komen of denken jullie dat ze dat toch niet doen?

Ik durf dit dus niet thuis te bespreken, gister opperde ik het bij mn man en die zei gewoon, ja, dat zien we over een maand wel. (echte mannenreactie) Mijn moeder gaat gelijk stressen over miskramen e.d. en verder weet ik niet iemand bij wie ik het kwijt kan....

HELP...

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hoi Mo666,

je kan de verloskundige altijd bellen als je je zo onzeker voelt, en ze kunnen de echo er met 9 weken ook op zetten,of ze het doen is een tweede maar misschien is het bespreken met de verloskundige voldoende om je al wat gerust te stellen.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Als je je echt zo onzeker voelt, neem dan contact op met je verloskundige en bespreek dit met haar, mss krijg je dan wel eerder een echo.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, hahaha, probeer niet teveel naar je moeder te luisteren, hoor! Zo'n reactie helpt je natuurlijk niet echt verder, hahaha!

Nee Mo, probeer je echt niet teveel zorgen te maken. En bedenk dat als je dat wel doet, dat dat heel normaal en gezond is. Als je er zelf echt erg veel hinder van hebt en je echt heel veel zorgen blijft maken, bel dan inderdaad even de verloskundige op om te vragen of je eerder mag komen. Leg je zorgen voor. Zij kunnen je dan vast verder helpen.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ten eerste, dat van die borsten is heel herkenbaar voor mij.
    Rond week 7 heb ik zelfs een speciale BH gekocht omdat mijn borsten letterlijk uit mijn BH's barstten :)
    Sinds zo'n 2 weken kan ik ze weer gewoon aan ;)
    Ik moet zeggen die pijn die mis ik niet hoor!
    Wat betreft de misselijkheid is het bij mij een komen en gaan. De eerste weken NIKS, nergens last van. Hoera dacht ik!! Totdat het met 8 weken toch kwam....
    Zo zie je maar, geen vrouwenlichaam is gelijk, dus reageerd ze ook niet gelijk!

En ik heb afgelopen maandag een echo gehad en ;) alles was prima in orde!
    Maak jezelf niet gek! Je zo'n zorgen maken heeft totaal geen zin!
    Bel anders idd gewoon de vk maandag en vraag of je aub eerder mag komen voor de echo!

Veel sterkte en probeer er ook van te genieten he ;)

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ook bij mij is het een komen en gaan van klachten. Vorige week dacht ik dat ik van de moeheid af was, maar nee hoor hij is dubbel en dwars terug. Wanneer je je onzeker voelt moet je altijd de vk bellen, daar zijn ze voor. En ik heb vorige week al een echo gehad (wel inwendig want wat uitwendig moeilijk te zien), misschien dat dat je geruststeld als je die vast zou krijgen.
    Groetjes sandra

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Als je VK het niet nodig vindt om eerder een echo te maken, kun je altijd een pretecho laten maken. Gewoon bellen en vragen wat het kost om gewoon te kijken of alles goed is.

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Een VK doet normaal niet echt lastig hoor als je het uitlegt. Ik zou gewoon even bellen en vragen of je eerder terecht kunt.

Een pretecho is inderdaad een idee, maar die is vrij duur hoor, en je ziet nog maar weinig als je kindje nog zo klein is en dan is het misschien jammer.

Groetjes,
    Nikki F

9. Niet meer actief

Bedankt voor de lieve reacties...
    Op aanraden van mijn man wacht ik een paar dagen, als ik me dan nog zo onzeker voel, ga ik de vk bellen.
    Was vandaag wel erg misselijk (gelukkig), dus dat stelde me wat meer gerust!

Stom eigenlijk, dat je het liefste zoveel mogelijk kwalen hebt!

Deel Deze Pagina