licht streepje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cindell, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Hey meiden,

ik heb net getest (4 dagen voor NOD). Ik heb een licht streepje. Te licht om op foto te zetten. Maar mijn plas was nog redelijk licht deze morgen. Zou ik straks nog een test doen met donkerder plas? We gaan vanavond op stap en normaal gezien drink ik alcohol. Dus wil ik zeker geen alcohol drinken als ik zwanger ben. Nu wil ik ook niet dat iedereen het al dadelijk weet. Hoe los ik dat op?

Dus 2 vragen:
    - Door de dag plassen met donkere plas (niet te veel drinken), geeft dat meer hcg dan ochtendurine met lichte plas?
    - Hoe lossen jullie het alcoholprobleem op? Normaal drink ik iedere zaterdag vodka (ik weet het, maar ben GEEN alcoholieker, hehe. lust gewoon geen bier). Wil niet dat iedereen van dag 1 weet dat ik (misschien :$) zwanger ben.

Hellup!

Alvast bedankt.

Xjes
    Cindell

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja je kan ook gewoon beslissen om niet te drinken.
    Dat hoeft dan toch niet meteen te betekenen dat je zwanger bent? want dan was ik 2 jaar geleden al zwanger aangezien ik sinds 2 jaar geen alcohol meer drink omdat ik die keuze gemaakt heb.

Ik zou 'gewoon' wachten tot morgen ochtend om een nieuwe test te doen. En het zekere voor het onzekere nemen en gewoon geen alcohol meer drinken.

3. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ik ben het met Jo eens. Zou ook niet drinken, doe je het wel en zou er Iers gebeuren met het vruchtje of aan de hand zijn met je kindje, dan vergeef je dat jezelf nooit.

Zeg tegen je vrienden dat je blaasontsteking hebt en anti biotica ofzo?

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou ook wachten met testen. Maar goed, ik test dan ook meestal pas na NOD positief. Bovendien: je kan nu wel opnieuw testen, maar als het negatief is weet je nog niet zeker of je wel of niet zwanger bent. Je moet immers met ochtendurine testen...

Daarnaast zou ik gewoon niet drinken. Het aparte is dat je zelf denkt dat je verschrikkelijk in de gaten loopt, maar meestal valt het mensen niet eens op dat je niet drinkt. Of ze zien het misschien wel, maar concluderen daar niet meteen uit dat je zwanger bent.

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Ik zou denk ik ook gewoon een smoes verzinnen dat je geen zin in alcohol hebt. Dat je wat ziekjes bent je het wel gezellig vindt om mee te gaan, maar omdat je maag wat raar doet liever geen alcohol drinkt?
    Dat werkte bij mij gister prima! :D

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan het de eerste 6 weken geen kwaad als je wijntje drink.
    (want anders moet je elke maand na ei stoppen met drinken)
    Ik zou niet heelveel drinken hoor!
    Bij mij valt het niet op als ik niet drink!
    Zeg gewoon dat je je niet lekker voelt.

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Als je nu al een lichte streep ziet dan ben je gewoon zwanger hoor!
    Net zoals de andere meiden zou ik vanavond geen alcohol drinken en morgenochtend met de ochtend urine weer een test doen.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    gewoon niet drinken, als je straks weer posi test mag je bijna 9 maanden niet drinken dus kun je nu alvast mooi eraan wennen ;)
    nee zou het even laten staan....zekere voor het onzekere toch?

9. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Het zekere voor het onzekere, inderdaad. Denk dat ik gewoon ga zeggen dat ik me niet zo goed voel, mijn maag is ook een beetje overhoop. En voel me trillerig op mijn benen.
    Dan wacht ik tot maandag om een nieuwe test te doen. Maar voorzichtig ben ik wel al blij met de licht posi test...

Dank je voor je reacties allemaal.

Knuf

10. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Een lichte streep betekent ook gewoon zwanger ;)
    Misschien nog 's testen met de kruidvat 2v5? Die zijn behoorlijk gevoelig volgens mij.

Ik dronk voor mijn zwangerschap ook altijd wel een wijntje met vrienden... (En niet te vergeten de vrijdagmiddalborrel op het werk!)
    Ik had het gevoel dat ik beter geen slap excuus zoals de overbekende 'ik gebruik antibiotica dus ik mag niet drinken' smoes kon gebruiken.
    Gewoon geen big deal er van gemaakt en gezegd dat ik niet wilde drinken, punt. Niemand die er een punt van maakte en heb niet 1 x de vraag gehad of ik zwanger zou zijn...

11. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Oh ja, voor de zwangeren: proficiat!
    En voor de niet-zwangeren: ik duim dat het snel raak zal zijn!!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja kun je niet naar de kruidvat en daar de kv 5 euro halen...die is altijd wat nauwkeuriger...

13. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Die heb ik gebruikt. Nu heb ik nog 1 doosje liggen. Maar ik ga toch wachten tot maandag. Om de 2 dagen verdubbelt je hcg toch, dacht ik. Dan is het zeker duidelijk tegen dan. En volgende week de gynaecoloog bellen, als de test maandag posi is.

14. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Ik ga voor je duimen!!!

15. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Je had allemaal gelijk. Niemand heeft ook maar iets gezegd over het feit dat ik geen alcohol dronk. Zorgen voor niets dus.

Dank je voor het duimen Goo. Ik duim mee, zowel voor jullie als voor mezelf. Morgen nieuwe test... Spannend.

Xjes

16. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Zeker spannend! Laat je morgen wat weten?:D

17. Cindell

Cindell Actief lid

20 okt 2010
    359
    0
    0
    België, Limburg
    Absoluut!!

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    en en en ????????? foto foto foto!??

19. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    VERTEL VERTEL! Hou ons niet langer in spanning!

20. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ik kwam ook even stiekem kijken of er al wat bekend was...

Deel Deze Pagina