hallo allemaal bij vriend heeft maar een bal daar heeft hij in zijn jeugd en laast bijbalonsteking gehad hij heeft het ongeveer 6 x gehad daarbij kom ook nog dat hij ook wel eens aan de drugs gezeten heeft daar is hij nu al 3 jaar vanaf hoor maar hoorde dat dat niet echt mee werkt om een kindje te krijgen we zijn nu al ruim 6 maanden bezig en nog steeds is het nog niet gelukt is de kans groot dat mij vriend onvruchtbaar is? de huisarts wil nog geen stappen ondernemen dit wil hij pas doen als het na een jaar nog niet gelukt is hopelijk weet iemand hier een antwoord op groetjes
Hi, Ik heb je bericht even verplaatst, hoort niet bij clubs :-D Tjah, of drugs de zaadkwaliteit aantast? Dit kan inderdaad. 1 bal hebben: Dit hoeft geen invloed te hebben op de vruchtbaarheid. De andere bal neemt het zeg maar over. Mijn man is ook 1 bal kwijtgeraakt en daarna bleken de testen heel slecht. Of dit komt doordat hij maar 1 bal heeft of dat dit altijd zo was..daar komen we nu niet meer achter. Een zaadcheck is opzich zo gepiept en zou ook zonder een jaar proberen kunnen worden uitgevoerd. Je kunt het nog eens met je ha bespreken of vragen om een second opinion. Mijn zwager heeft ook een check laten doen ivm medicatie van vroeger (tegen acnee), het is zonder morren onderzocht (en bleek prima). Succes!
Mijn man heeft 0 zaadjes hoorden we gisteren. De gyn vroeg wanneer hij voor het laatst harddrugs heeft gebruikt. Het zal er dus ongetwijfeld mee te maken hebben. Ik zou nog eens bij de huisarts langsgaan en een sperma test aanvragen. Wil je huisarts dit niet, ga dan naar een andere huisarts. Ik vind niet dat hij je dit mag weigeren met zo'n achtergrond. Sterkte! Volge je gevoel!
@dreamer: Jeetje wat een klap moet dit voor je zijn! Afschuwelijk..... Succes en sterkte met dit nieuws........
Das wel balen inderdaad zeg. Maar opgeven zou ik zowieso niet doen, wie weet is het volgend maand raak! Ik denk dat je ook een beetje geduld moet hebben, als de HA echt pas na een jaar actie onderneemt, ik ken mensen die zijn al jaren bezig. Niet leuk om te horen, maarja, het zou vast wel goed komen met jullie! Veel geluk toegewenst. Groetjes,Mandy