s'morgens heb ik nergens last van maar rond de middag als ik moe wordt begint de ellende. s'avonds weet ik dan niet meer waar ik het zoeken moet, me buikspieren zijn dan zo strak dat ik het gevoel heb uit me vel te scheuren, hoe ik ook ga zitten of liggen het maakt niet uit, van ellende ga ik dan maar naar bed (lig dan op mijn zij met een kussen onder mijn buik) dat is de enige manier om te ontspannen en dan gaat het langzaam weg. Ik heb nu nog kerstvakantie maar als ik maandag weer full-time aan de bak moet ........... maak me nu al druk hoe ik dat vol moet gaan houden een hele dag. Weet iemand wat je er aan kan doen ? ik krijg het dan ook benauwd als ik het heb. Ik heb het al aan een paar vriendinnen gevraagd die zwanger zijn geweest maar die hadden er geen last van. Groetjes Vlokje
ik denk dat je dan een harde buik voelt..? zo had ik dat ook.. voelt je hele buik strak en je kan er heel naar van worden..
nee het zijn geen harde buiken, die heb ik ook wel maar dat is iets heel anders. Ik ben altijd erg sportief geweest, de laatste jaren niet meer maar je zag nog wel altijd de lijnen van mijn buikspieren en ik heb zo het vermoeden dat ze zo sterk zijn dat ze niet echt lekker rekken zeg maar. Nou ja ik zal wel een appart geval zijn want veel reacties zijn er niet. Fijn weekend nog allemaal
Nou, ik voel het ook wel, maar zeker niet zo erg als jij. Ik had twee er twee weken geleden ook behoorlijk last van maar dat was gelukkig met een dag of drie ver over. Nu af en toe nog een beetje, ik wist in eerste instantie ook niet wat het was maar m'n vk zei dus dat 't m'n buikspieren waren. Wel heel vervelend voor je.
Als het voelt alsof je uit je buik knapt, dan herken ik het wel! Wat bij mij goed helpt is een ontspannende buikmasage met een beetje olie. Dan ontspan ik helemaal en mijn buik ook. Arnica olie van Weleda is erg lekker, die wordt nl ook een heel klein beetje warm.
hoi hoi, probeeren goed naar je buik tegaan ademen. Ik heb er ook erg veel last van gehad en goed via je neus in en via je mond uit. En dan met het inademen echt je buik opblazen zeg maar. En dan natuurlijk ontspannen. dat werkte bij mij erg goed. Weet niet of je sportief bent aan gelegd maar als het goed is leer je op die manier ook te ademen bij trainingen. Hoop dat je er wat aan heb...groetjes Zil
Ik herken het ook hoor. Alsof je buik op ploffen staat. Ik krijg dan de neiging mijn vel te pakken (alsof dat zou lukken) en er eens goed aan te trekken. En door dat strakke opgeblazen gevoel moet ik ook niet aan eten denken. Het minimale gaat er wel in, maar dan houdt het ook op. Ik heb ook redelijk strakke buikspieren van mezelf, ook al is dit mijn 2e zwangerschap. Het duurt bij mij in periodes. Dan een week wel en een week of een poosje niet. Misschien heeft dat met de groei te maken. En volle darmen daarbij maakt het nog erger, dus ben ik al blij als ik elke dag naar de wc kan om 'plaats te maken' zeg maar.
Ik was even dit topic kwijt maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo voelt. Die ademhalings-tip ga ik proberen en me buikje maseren. Ik heb het nu ook weer zo erg maar ben op me werk en ik merk dat ik ga compenseren met me rugspieren dus daar krijg ik nu ook last van. Gister ben ik gevallen met die ijzel op straat en nu heb ik daar ook nog eens last van, tjonge jonge ik lijkt wel een oud wijf van 85. Het liefst zou ik nu in de zon op het strand willen liggen ..... volgens mij is dat de beste therapie 8)