Hallo verloskundige, vanaf woensdag heb ik felle stekende pijn rechtsonderin mijn buik . (als je een lijn zou trekken tussen mijn navel en de bovenkant van mijn heupbot, zit de pijn ongeveer 2-3 cm van mijn heupbot, dus tussen mijn heupbot en navel.) Als ik buk, van ligstand naar zitten, loop of til dan begint het te steken. Ik dacht misschien is het blindedarm ontsteking, maar ik heb geen koorts. Ik ben nu 15 weken zwanger, dus misschien komt het gewoon door het groeien. Ik heb zonet de huisarts gebeld, maar de assistent zei dat ik maandagochtend maar moest bellen als het nog steeds zeer deed. Dit vond ik een beetje vreemd . Ik hoop dat het snel over gaat want het huis word echt een zooitje omdat stofzuigen e.d. ook erg pijn doet. Sorry voor het lange verhaal, maar vraag me af of jullie misschien weten wat het kan zijn? Alvast bedankt en een prettig weekend! Groetjes Sarah
Hoi sarah, Dit klinkt als bandenpijn, Het word veroorzaakt doordat de baarmoeder groeit en de banden harder moeten werken om je baarmoeder stabiel te houden. Op het moment dat je actief bent, dus bijvoorbeeld stofzuigen moeten je banden nog harder werken en dan kan het best pittig gaan steken. Het kan absoluut geen kwaad! Imke