ongesteld of miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maartje83, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje83

Maartje83 Lid

15 dec 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    In dec heb ik een miskraam (Missed Abortion) gehad, bij 11 weken kwamen we erachter dat het vruchtje bij 6 wk en 3 dagen niet meer leefde. Alles is er vanzelf uit gekomen, wat vrij heftig was.
    Na 6 weken werd ik weer gewoon ongesteld. Mijn man en ik zijn weer aan de "slag" gegaan maar helaas werd ik afgelopen zondag ongesteld, 2 dagen eerder dan verwacht. Voor de zwangerschap was ik altijd regelmatig ongesteld, een cyclus van 28 dagen. Nu is het ook veel meer dan anders en heb ik ook meer buikkrampen. Ook zitten er stolsels tussen.
    Kan het zijn dat dit een 2e miskraam is? Moet ik hier dan iets mee doen of kan ik het gewoon als menstruatie zien en hopen dat het volgende keer wel lukt?
    Alvast bedankt voor een antwoord, super dat jullie dit werk doen!
    Groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

We zien vaak dat de eerste menstruatie na een miskraam ( maar ook na een bevalling) Heftiger is dan dat je van jezelf gewend bent. Qua gevoeligheid, hoeveel en/of lengte dagen.
    En na een miskraam zien we ook vaak dat je cyclus ook even moet herstellen en daarom tijdelijk onregelmatig kan zijn. DUs nee ik denk niet dat dit een miskraam was maar een normale menstruatie. SUcces!

Imke

Deel Deze Pagina