Goedemiddag, Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik met 26 weken bevallen, dus nu erg op mijn hoede voor eigenlijk alles. Ik ben nu 17 weken zwanger en wat ik heb gemerkt, dat als ik op mijn rug ga liggen mijn baarmoeder harder aanvoelt dan normaal (het lijkt wel of ik het kindje als het ware bovenin voel liggen) en heel langzaam zakt het dan, net of het kindje dan naar beneden zakt (meer richting mijn rug). Ik heb niet het gevoel dat het harde buiken zijn, ook als ik van zijligging heel rustig aan op mijn rug ga liggen heb ik het. Als ik eenmaal een tijdje lig dan voel ik niets meer, zelfs mijn baarmoeder nauwelijks. Hebben jullie enig idee wat dit is? Groetjes Butterfly29
HOihoi, Het kan inderdaad je kindje zijn wat je voelt maar het kan ook toch een harde buik zijn, doordat je achterover gaat liggen span je je buikspieren aan wat even je baarmoeder prikkeld als je dan even ontspannen hebt gelegen zwakt dit weer af. DIt verklaart ook waarom je niet hebt wanneer je van zijligging naar je rug draait. Dit kan geen kwaad! Imke