mijn mannetje zit te twijfelen wanneer hij nou precies een weekje vakantie moet opnemen hij zit er aan te denken om dit meteen na de bevalling te doen of nadat de kraam verzorgster weg is. wat hebben jullie mannen gedaan of raden jullie aan. wat is verstandig? groetjes susanne
ik zou het graag willen als de kraamverzorgster weg is dan kan mijn man een beetje haar taken nog over nemen. anders val je zo in een gat maar ik denk dat het erg persoonlijk is.
wij hadden ook bedacht om hem vrij te laten nemen na de 1e week. hij heeft toch de eerste dagen vrij genomen vond het moeilijk om weg te gaan en er zat gelukkig het pinksterweekend tussen. dus heeft hij de laatste dagen van de kraamtijd wel gewerkt. daarna lekker een weekje vrij heerlijk.
Ik zou ook zeggen nadat de kraamhulp weg is. Bij de geboorte van mijn zoon (nu 5 jaar geleden) had manlief vakantie terwijl kraamhulp er ook was. Ze liepen elkaar in de weg. Nadat kraamhulp weg was, moest ik echt alles alleen doen. DAt was best pittig!
Op de standaard-twee-vrije-dagen na heeft mijn man twee weken vrijgenomen nadat de kraamhulp weg was... bevalt echt super!
Mijn man had 2 weken vakantie genomen vanaf het moment dat de kraamverzorgster weg was. nu zal mijn moeder de 1e week nadat de kraam weg is lekker komen helpen. Die moet haar vakantiedagen opmaken Daarna zal mijn man 1 week vrij nemen, zodat hij nog dagen overhoudt om bijv. in oktober nog een week vrij te kunnen nemen zodat we nog een weekje weg kunnen.
Mijn vriend neemt 2 weken vrij gelijk na de bevalling. Dus 1 week met kraamvrouw en 1 zonder haar. Hij kan echt niet gaan werken als de kleine er is. Hij's net zo nieuwsgierig als ik natuurlijk.
hier ook 2 weken gepland, eerste week zodat hij ook alles kan leren van de kraamverzorgster en ik dat niet hoef te doen. En wel lekker die eerste week, kan hij het bezoek ook een beetje opvangen en wegsturen Daarna hebben we gepland om de tweede week lekker zoveel mogelijk met zijn 3-tjes door te brengen. Zo min mogelijk bezoek, lekker genieten en vooral wennen.
Mijn man zorgt dat hij er is of dat er iemand is in de kraamweek, wanneer de kraamhulp naar huis gaat. De week erna probeert hij zoveel als mogelijk thuis te werken. Het is wel prettig om de 2de week nog ondersteuning te hebben van iemand.
Oooooooooooh, wat een luxe heb ik dan straks! Mijn lief heeft een zaak aan huis! Hij kan dan dus al een heel eind zijn eigen tijd indelen, maar rond mijn bevalling is het voor hem ook net de rustigste periode van het jaar... Zaaaaaaaaalig!
Mijn vriend, neemt een paar weken vrij. Gelijk vanaf het begin. Kunnen we samen genieten terwijl de kraamphulp "hard" werkt. Hij wil er uiteraard bij zijn als de kleine voor het eerst in bad gaat ( zelf in bad doen) etc etc..
Vond het wel heel fijn dat mijn vriend gewoon vrij was toen de kwaamverzorgster er nogwas! Zodat hij er snachts gewoon uitkon en ik kon blijven liggen met mijn hechtingen en hij dus niet weer smorgens vroeg hoefde te gaan werken
ik was blij dat mijn man er was toen de kraam er ook nog was. Ik kan het niet hebben als iemand in mijn huis en huishouden loop. Ik kon niet lopen en lag maar te luisteren,wat doet ze nu en nou.. nee blij dat hij vanaf dag 1 er was. iedereen ruimt en maakt schoon toch op zijn eigen manier en ik had een kraam die het allemaal anders deed, en ook met dingen dat ze zei oww dat kan beter daar liggen en dit zus en zo.. dan kon mijn man ingrijpen van nee.. laat dat maar allemaal liggen. snappie
Mijn man neemt als het goed is 2 á 3 weken vrij als de kraamhulp weg is. Dan kan je samen genieten van je kindje. Anders zit of loopt er een hulp door je huis dan kan je toch niet echt samen geneiten. Denk ik hoor...
Manlief krijgt hier standaard 2 weken verlof na de geboorte van zijn kind. Kost ook geen vakantiedagen ofzp
mijn vriend,neemt direct na de bevalling een week vrij. dit omdat mijn zoon na een dag wel weer naar school moet en tegenwoordig de kraamverzorgster niet alles meer doet. groet miranda
Mijn vriend neemt na de bevalling 2 weken vrij. Dus 1 week met de kraamhulp en 1 week zonder. Hij neemt ook vrij als de kraamhulp er nog is want dan hij ook alles nog van haar leren
Hoi meiden ik denk ik steek hier even op in. Ik ben dan zelf nog niet zwanger. Maar ik werk in de kraamzorg. Tegenwoordig krijg je door de nieuw landelijke wet volgens een indicatieprotocol een aantal uren vergoed. Meestal komt dit uit op 44 uur zorg. Dit zijn dus geen hele dagen zorg. Zorg ervoor als je man die week niet vrij neemt dat er we iemand is die er kan zijn als de kraamverzorgster weg gaat. In het begin van de kraamweek neem je meestal ook de tijden door van de zorg die gegeven gaat worden. Het is dan wel fijn als er iemand is als de kraamverzorgster bijv om 14.00 weggaat. xx
Bij mun eerste had mijn man kerstvakantie en dus was hij 2 weken thuis, HEERLIJK! De periode met de kraamzorg erbij was hij er ook. Ik hoefde niet overal bovenop te zitten. Hij regelde alles, deed beebje in bad en hielp die kraamzorg met van alles. Nu heeft hji gezegd dat hij direct na de bevalling 3 weken vrijneemt. Ik vind ben daar heel blij mee. Gewoon vanaf het begin samen zeg maar... Maar goed, kan de andere optie ook wel begrijpen. En helemaal als ie maar een week vrij neemt. Succes met je beslissing!
moeilijk, moelijk moeilijk, vooral omdat het ons eerste kindje is, maar ik zal het eens goed met hem gaan bespreken. er zitten aan beide optie's voor delen. en hij krijgt ook GEEN een verlof dag van zijn werk.........raar maar waar. groetjes susanne