Hallo, Wij hebben sinds november een prachtig mooi meisje gekregen, nu denken we al aan een eventuele volgende zwangerschap. Toen onze dochter geboren is is later gebleken dat zij een andere bloedgroep had dan ik, volgens mijn VK heb je dan een spuit nodig voor een eventuele volgende zwangerschap, deze heb ik echter nooit gehad, moet ik nu contact opnemen met mijn toenmalige VK, omdat ik daar nu natuurlijk geen contact meer mee heb, heb ik deze vraag even bij U neergelegd, hoop dat je me bij deze vraag kan helpen. Ik weet nl. dat een eventuele volgende zwangerschap om deze reden afgebroken kan worden door de baarmoeder ivm andere bloedgroep! Alvast bedankt, Groetjes
Hallo, Nee je hoeft geen contact op te nemen met je vorige verloskundige. Bij een nieuwe zwangerschap wordt er aan het begin van de zwangerschap gekeken of jij antistoffen hebt, dit wordt bij iedere zwangere gedaan, heb je deze antistoffen wordt dit goed in de gaten gehouden, heb je die niet is er niks aan de hand. Groetjes Ineke