bij echo, kleine baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pooh81, Mar 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Beste, tijdens een info gesprek bij de gyn ivm eerdere sectio, werd er een echo gemaakt.
    Ik was die dag 22 weken en 4 dagen zwanger.
    Nu vond hij dat de baby aan de kleine kant is.
    Metingen,
    Buikomtrek, AC. 166mm
    Femur, FL. 32,8mm

BPD, 56,6mm
    HC, 196mm
    TCD, 23,2mm
    HC/AC, 1,18
    BPD/FL, 1,73

Moet over 3 weken terug komen voor weer een echo meting.

Pas toen ik buiten was drong het tot me door. Voel me nu best onzeker.
    Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of valt het wel mee.
    Weet niet wat de normaal waarde op deze termijn moet zijn.

Hoop dat je me wat duidelijkheid kunt geven. Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes, pooh81

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Pooh81,

het buikje en het bovenbeentje zitten inderdaad onder het gemiddelde, de rest lijkt me prima trouwens. Maar de buik en het beentje zijn nu zeker niet té klein. Wel goed dat over een paar weken even wordt gekeken hoe die 2 lichaamsdelen groeien. Meestal hoort het gewoon bij het kindje en is het óf bijgetrokken óf hoort het gewoon genetisch bij jullie kindje. Heel soms loopt het achter, maar dan zijn ze er in ieder geval op tijd bij. Maar nogmaals; meestal is het voor de zekerheid en ik vind het netjes van de gyn dat deze er bovenop zit. Kan misschien onrustig overkomen, maar beter zo dan dat ie het laat zitten. Probeer het beste te denken, want als ie iets echt mis had verwacht, had ie dat wel gezegd.

Groeten Brigitte

3. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ben een stuk gerust gesteld. Nu de volgende echo afwachten.

Gr. Pooh81

4. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Gisteren was ik weer bij de gyn voor de co meting/echo.
    De metingen waren verder afgenomen. de flow naar de placenta was sterk verhoogd. Ik moest meteen door naar een ander ziekenhuis voor verder onderzoek. Toen ze daar de metingen zagen, zeiden ze dat ik opgenomen moest worden tot aan de bevalling. Na overleg en verdere meting mocht ik toch naar huis. moet nu 2 maal per week voor ctg en flowmeting/echo. hopelijk gaat het niet verder achteruit anders moet ik alsnog opgenomen worden.

Wat zijn de oorzaken van een minder goede werking van de placenta? mag ook niet meer werken, maar hoef geen bedrust ofzo... moet dus rustig aan doen.
    nu had ik me net ingeschreven voor een zwangerfit programma, heb ik maar afgezegd. maar om toch wat ontspanning voor mezelf te vinden, zou het kwaad kunnen om zwangerschapszwemmen te gaan doen? of is dat te actief?

al met al zijn we erg geschrokken en tuurlijk heb ik alles over voor de kleine. maar heb nog een mannetje van 3 rondlopen, wil hem er niet mee belasten. voor hem zou ik het dan dus ook vreselijk vinden om opgenomen te moeten worden....

heb je wat advies en extra info voor me? met name over wat ik nu wel en niet moet doen....

alvast bedankt!

Share This Page