Hoi, Mijn dochter is inmiddels 6 maanden en ik ben bezig om mijn laatste pak nr. 1 op te maken om vervolgens de overstap naar opvolgmelk 2 te maken. Op dit moment drinkt ze nog 2 x 210ml en 2 x 180ml, een totaal van 26 schepjes opvolgmelk 1. Ze kreeg dit helft standaard en helft forte. Ze eet al goed groente en fruit (beide ongeveer 100gram per dag) en ook aardappelen en vlees zijn we aan het introduceren. Daarnaast heeft ze vandaag voor het eerst een paar stukjes brood gekregen. Kortom, ik geloof dat we vrij snel met opvolgmelk kunnen minderen en niet 2 x 210ml en 2 x 180ml hoeven te blijven geven. Alleen wil ik dat nog wel even blijven doen, omdat ik wil stoppen met de forte en alleen standaard 2 wil geven. Echter heb ik ergens gelezen dat ze van nr. 2 maar maximaal 800ml per dag (dus 24 scheppen) mogen hebben. Mijn vraag is klopt dit? En zo ja, kan het kwaad als ze een paar weken over die 800ml gaat? Alvast bedankt voor de reactie!
Goedemorgen, Na 6 maanden gaat de bijvoeding een steeds belangrijkere rol spelen in het dagmenu van je kleine. De hoeveelheid opvolgmelk neemt dan ook af. Je kindje heeft nog wel minimaal 500 ml opvolgmelk op een dag nodig. Meestal wordt dit verdeeld over 3 flesjes van 180 ml. Tussen de 6-7 maanden kun je gerust nog 4 flessen geven en de bijvoeding langzaam uitbreiden. Groetjes, Anneloes - Nutricia voor jou