Hallo, Mijn zoontje (geboren 48cm 3090gr) kreeg de eerste 2 weken borstvoeding. Daarna volledig over op kunstvoeding, dit ging prima. Maar sinds een week zuigt hij niet goed aan de speen van de fles. Zijn onderlip laat zeg maar los waardoor hij lucht doorslikt, als gevolg kramp. ( gelukkig boert hij vaak wel de meeste lucht op) Hebben difrax flessen ( al vanaf begin) Heb nu ook de avent en tommi tippi geprobeerd, maar resultaat Hetzelfde. Enig idee hoe het kan en wat ik eraan kan doen? Nog een vraag! Vind zelf dat mijn baby veel honger heeft, Maar lees veel verschillende verhalen, dus we houden het maar op Dat elk kindje anders is... Na een advies van CB (120cc 6x) en zelf uitvogelen, zitten we op 7 voedingen Van 150cc,oeps ( nu 7 weken, 4600gr) is dus totaal over de 1liter, is dit erg?? En wat kan ik eventueel doen om minder te geven, hij komt echt exact om de 3 uur ook in de nacht, spenen, wiegen en uitstellen heeft geen zin want hij heeft gewoon echt honger, hoe langer ik wacht hoe gulziger hij drinkt, hoe slechter hij de speen pakt afijn meer lucht, meer kramp! Heb JBPM 1x (1schep) toegevoegd, ook daar lees je verschillende verhalen over; toevoeging tegen spugen, geen voedingswaarde, wel zwaarder op de maag dus langer verzadigd, nou hij kwam na 3 uur precies weer en had erge kramp! Kan dit daarvan zijn en had ik ermee door moeten gaan? Voeding forte proberen?? Wat kan hier een nadeel van zijn? En kan je zomaar overstappen op een ander merk als je zou willen?
Beste Anne, Dank voor je vraag op het forum, wat vervelend om te lezen dat je zoontje moeite heeft met de speen en ook wat hongerig kan zijn. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Succes en een fijne jaarwisseling! Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.
Oke bedankt voor het bericht. Kunt u mij uitleggen wellicht verwijzen naar deze wetgeving! Waarom alleen bij zuigelingen jonger dan 6 maanden? Het CB heeft niet meer informatie dan die ik u geef, dit gaat namelijk ook telefonisch. Heeft u een tip waar ik eventueel terecht kan met mijn vraag (buiten de HA) Heb namelijk niet echt een hoge pet op van het consultatie bureau. ( vele met mij) ben daar 1x geweest en 1x telefonisch consult gehad, vlak achter elkaar en kreeg twee totaal verschillende adviezen. Natuurlijk begrijp ik dat als dit de wet is dat u mijn vraag over voeding niet mag beantwoorden, maar begrijpen snap ik nu niet!
Beste Anne, Dankjewel voor je reactie. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. Zwangerschapspagina is een openbaar forum en iedereen, ongeacht of borst- of flesvoeding wordt gegeven, kan hier onze adviezen lezen. Ouders zouden hierdoor beïnvloed kunnen worden. In individueel advies kunnen onze voedingskundigen vanuit hun professionele rol advies geven over de voeding van kindjes. Je kunt ons daarom altijd bereiken op ons gratis telefoonnummer 0800-022 26 26. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou