Ontzettend misselijk blijven:?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by MissVanna, Mar 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissVanna

MissVanna Lid

Feb 29, 2016
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik blijf ontzettend misselijk dit is begonnen vanaf week 5.
    Sinds die tijd begon het langzaam erger te worden. Nu gaan we week 8 in.
    Ik gebruik de EMESAFENE, zetpillen.
    Omdat het braken en misselijkheid geheel de dag aanwezig is.
    Vorige week kon ik het met 1 zetpil af maar vanaf vrijdag ben ik zo misselijk heb geprobeerd het uit te stellen maar zit nu aan 2 zetpillen vanaf zondag
    En de misselijkheid blijft.
    Ik blijf met geregeld wat momenten kokhalzen en gehele dag misselijk zijn.
    Heeft iemand anders nog andere tips?
    Ik heb al verse gember thee gedronken maar dit had helaas ook geen baat.

Hebben hier nog meer mensen zo'n last van.

2. ydNEW84

ydNEW84 Actief lid

Sep 19, 2015
    326
    1
    0
    wit brood helpt wel tegen misselijkheid... en verder helpt braken ook tegen de misselijkheid. Ik heb de Emefesane pillen ook gehad, daardoor gaf ik niet over maar bleef wel beroerd. Dus had ik liever gewoon over mijn nek gegaan.

Meestal is vanaf 12 weken ebt de misselijkheid langzaam weg.. tot een week of 18. Dus nog even door de zure appel heen bijten...

ik heb het ook bij alle drie gehad... vreselijk als je je zo beroerd voelt...

3. Blue Water

Blue Water Actief lid

Nov 20, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was tot de 20e week misselijk bij mijn jongste.
    Emesafene van de huisarts gehad maar toen ik bij de gynaecoloog kwam zei hij direct dat dat niet goed werkt bij hele erge misselijkheid.
    Ik heb toen combinatie van Emesafene en Primperan gekregen nadat ik opgenomen was ivm uitdroging.
    Dat haalde zeker de scherpste kantjes er vanaf en het spugen werd een stuk minder al bleef ik wel misselijk of had ik een onaangenaam gevoel.
    Misschien werkt de Emesafene niet goed genoeg bij jou en moet je iets anders krijgen?
    Hopelijk voel je je gauw beter!!

4. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,084
    1,075
    113
    Heel herkenbaar helaas... wat kun je je dan beroerd voelen he? Ik heb geen echt geweldige tips gevonden tot nu toe, maar het helpt hier wel wat als ik de hele dag door kleine beetjes blijf eten, niet meer teveel eet na een uurtje of 5 's middags, en af en toe een slokje Coca cola neem. Of zo'n antiflu snoepje, als je helemaal akelig wordt van de vieze smaak etc. Sterkte ermee!

5. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Hier helaas tot aan de bevalling aan toe misselijk/spugen.

Bij mij hielp de combi primperan en omeprazol redelijk. In elk geval voldoende om niet uit te drogen

Sterkte.. ik weet hoe het is

6. Marit Broersma

Mar 8, 2016
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steeds en vaak kleine beetjes eten. Rennie kan soms ook helpen.
    Bij mij gaven pepermuntjes of snoepjes ook verlichting.
    Helaas 2 zwangerschappen tot 20 weken overgegeven. En echt
    De hele zwangerschap misselijk. Verstand op 0 en blik op oneindig

7. bea1988

bea1988 Actief lid

Jan 10, 2016
    245
    40
    28
    Ik herken het jammer genoeg ... Bij mijn eerste misselijk en overgeven van week 6 tot en met week 17, was in die tijd 6 kg afgevallen. Ik vond bevallen een fluitje van een cent in vergelijking met die vreselijke misselijkheid. Ik heb alle trucjes geprobeerd die ze mij aangereikt hebben, zonder resultaat helaas. Nu bijna 7 weken zwanger van de tweede en sinds anderhalve week ben ik weer vaste klant van mijne toiletpot. Sterkte ermee, hopelijk voel je je snel weer beter

8. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

Jan 13, 2016
    707
    480
    63
    Wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Ik heb het ook (gehad) bij mijn jongste en deze zwangerschap. Vanalles geprobeerd: kleine slokjes cola, vanille vla, crackers, citroenballen, gemberpillen, zorgen dat je altijd een beetje in je maag had, zorgen dat je niks in je maag had, niets hielp.

Deze zwangerschap heb ik ipv zetpillen, de maagtabletten van emesafene gehad en die werken bij mij iets effectiever dan de zetpillen. Misschien is het een optie om dat te proberen? Ik hield ze niet altijd binnen, maar meestal wel lang genoeg. Ik zat tijdens het eerste trimster op 3 pillen per dag, dus bouwde ook een spiegel op. Het haalt de misselijkheid niet weg, het spugen houdt ook niet op, maar het haalde wel de scherpe randjes ervan af en gaf me net even wat meer ademruimte.

Je kunt ook porberen over te stappen op andere medicatie als primperan, maar ik weet niet hoe je daarop reageert. Ik werd er heel erg suf (drugged) van dus hier was het geen optie. Zofran schijnt erg goed te werken, maar weet niet of ze dat inmiddels al voor de 16 weken voorschrijven.

Wat bij mij in het begin van deze zwangerschap enigzins werkte was ijsklontjes eten en spa groen, ijskoud, drinken om de lucht uit m'n maag te krijgen (lees: boeren). En last but not least: rustig aan doen. Accepteren dat je niet meer alles kunt doen en dat des te meer je doet, des te erger het wordt, ook qua eten. Probeer het, houdt je het binnen is het mooi, zoniet jammer dan. Maak er geen strijd van, dat werkt alleen maar averechts. Althans, hier wel. Sterkte meis, ik hoop dat de misselijkheid snel afzwakt!

9. Hennie36

Hennie36 Lid

Feb 21, 2015
    75
    1
    0
    Hier ook vanaf week 5 de hele dag ontzettend misselijk.
    Emesefen werkte naar mijn inziens niet echt...maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het toch het scherpste randje afneemt.
    Met 10 weken 1 nacht aan het infuus ivm uitdrogen gelegen.
    Kan je niet veel tips geven wat helpt.
    Maar bij mij was het overdag het beste....daarom aantal weken tussen de middag warm gegeten,zodat ik mijn voeding stoffen wel binnen kreeg.
    Vanaf 16.00 hield ik niks meer binnen,nam dan alleen drinken en vla maar dat kwam er vaak weer uit.
    Rond 13 weken was het gelukkig over.
    Heel veel sterkte!

Share This Page