Mag ik mijn ratten nog gewoon schoonmaken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissyZuilen, Dec 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik weet dat je geen kattenbakken mag verschonen of erbij in de buurt komen voor die bacterie..
    Maar hoe zit dat met andere huisdieren, zoals ratten?

Want maak me toch wel een beetje zorgen en wil geen onnodig risico lopen.. Wie weet iets erover?

2. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Hoihoi,

Ik heb mijn caviaatjes ook gewoon nog schoongemaakt. Heb nooit gehoord dat dat niet mocht eigenlijk.
    Nu zijn ze niet meer hier, maar anders had ik ze gewoon nog elke week gedaan hoor.

3. acire

acire Fanatiek lid

ik zat even te googlen voor je masr kon niet echt iets vinden, behalve over zwangere ratten. volgens mij mag het gewoon hoor.

ik las net trouwens dat ratten gemiddeld maar 21 dagen zwanger zijn...
    lijkt mij ook wel wat

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok, dankjewel!
    Dan kan ik ze gewoon morgen schoonmaken..
    En dinsdag moet ik naar de VK, zal ik 't gelijk es vragen..

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ik verschoon mijn ratje wel zelf, mijn vriend doet de kattenbak. volgens mij mag het wel... wel ff goed de handen wassen na de tijd ;)

6. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik verschoon ze vanaf het begin af aan gewoon zelf. Inderdaad gewoon je handen goed wassen erna. De kattenbakken laat ik hier aan manlief over.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik verschoon mijn caviakooi ook zelf. Inderdaad je handen wassen erna, maar ik neem aan dat je dat sowieso wel doet als je in aanraking komt met uitwerpselen ;).

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Volgens mij kan het wel, je kan ze moeilijk nog 8 maanden in hun zooi laten zitten, ghehehehe. Goed handen wassen daarna hé!

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Alleen uitkijken als hij je bijt, want dan moet je een tetanusprik, maar ik weet niet of dat mag als je zwanger bent!

-x-

10. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Toen ik zwanger was van Myrna had ik rattenkooien zelfs schoongemaakt, heb vroeger gefokt ;) (met stambomen) maar nu doe ik al niet meer en ik heb nog maar 2 ratten die in 2008 2 jaar worden en wij hebben ook cavia. Dus je mag rattenkooi eigenlijk niet met blote handen schoonmaken als ik goed heb, ik heb altijd handschoenen gebruikt en kattenbak doe al mijn vriend.
    Cavia kooi doe ik gewoon zelf ;)

Maar als ik je was gewoon VK vragen ;)

11. Jolanda1984

Jolanda1984 Actief lid

Dec 15, 2007
    116
    0
    0
    Amersfoort
    Ja volgens mij kan het gewoon hoor lijkt me erger als je het niet doet dan zit je na een tijdje met wel heel veel bacterien:) zou het even aan je vk vragen inderdaad. Ik zelf heb 2katten,1hond,6Cavia s en een valkparkiet en afgezien van de kattenbak maak ik ze allemaal zelf schoon, vooral omdat ik anders in de zooi zit want mijn vriend is daar niet bepaald consequent in :) x x x

Share This Page