echt waar, ik heb vorige week bloed laten prikken op suiker en nu belde de vk net met de mededeling dat mijn suikergehalte aan de hoge kant was. nu moet ik zo snel mogelijk nog een keer laten prikken en dan 3 keer op 1 dag. is er iemand van jullie die ook suiker heeft of er ervaring mee heeft en wat de gevolgen hiervan zijn. is er iets aan te doen... en kan ik nu het beste helemaal geen suiker meer eten... help... gr. cindy
Hoi! Ik heb er geen ervaring mee, maar helemaal geen suiker meer eten is niet de bedoeling geloof ik Je hebt (goede) suikers nodig! Veel succes!
kijk even op onderstaande link, daar staat heel veel informatie wat jou betreft, en voor duidelijker antwoord zou ik toch je vk even bellen hoe en wat verder als ze je het niet duidelijk genoeg heeft uitgelegd, succes meid. http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.zweep/Zwangerschap.htm
Je kunt het beste geen toegevoegde suikers eten, dus je snoep suikervrij kopen en b.v ook je jam. Maar je moet (kunt) wel gewoon 2 stuks fruit eten en je normale voeding. Bij fruit moet je alleen opletten met druiven en bananen want daar zit weer te veel suiker (van nature) in. Voor de rest gewoon regelmatig eten dus ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-warm eten en iets voor het naar bed gaan ofzo. Tenminste dit is wat mijn vader doet en die weet zijn suiker met dit dieet aardig onder controle te houden (al bijna 6 jaar en zonder medicijnen). Groetjes
Helemaal geen suiker hoeft echt niet. Ben zelf diabeet, geen zwangerschapssuiker maar gewoon type 2. Het ligt aan de koolydraten, dus meer de aardappelen, pasta, pizza enzo. Normale waardes voor als je zwanger bent ligt nuchter tussen de 4-5 en 2 uur na het eten tussen de 4-7. Eerlijk gezegt kom ik zelf erboven uit. Het kan het meest kwaad in de eerste 3 maanden van de zwangerschap, omdat een hoog glucosegehalte bij de moeder afwijkingen kan veroorzaken bij de vrucht in de aanleg van de organen. Na die tijd is het ergste gevaar geweken. Alleen kan je kindje erg groot worden en heb je meer vruchtwater als normaal. Bij enstige zwangerschapssuiker moet je insuline gaan spuiten om de baby niet te groot te laten worden. Want hoge suikers bij jou geeft bij de bevalling wel weer problemen. Omdat de baby veel suikers krijgt aangeleverd gaan je baby zelf meer insuline aanmaken om het in zijn/haar lichaam de suikers goed te houden. maar bij de bevalling na het doorknippen van de navelstreng is de baby niet 1 2 3 ingesteld om minder suikertoevoer en daarvoor daalt heel snel het glucose bij de baby wat een hypo ten gevolgen heeft. Daardoor beval je dan ook in het ziekenhuis en mag je niet thuis bevallen.
ik ben daarstraks bij de vk geweest en mijn suiker was 8,5 en het mag max. 7,5 zijn en nu ga ik volgende week 3x op 1 dag bloedprikken om te kijken of het zwangerschapssuiker is of dat het gewoon een piek was die dag of gewoon suiker. ik vind het wel erg hoor, mijn hele zwangerschap heb ik nergens last van gehad en nu dit... ik hoop dat het mee gaat vallen en dat ik nog gewoon zoals gepland thuis kan bevallen. gr. cindy
Ja 8.5 is net wat te hoog maar het ligt er maar net aan. Heb je net van te voren gegeten, of was je erg zenuwachtig....kan vele oorzaken hebben. Het is ff een moment opname. Ik heb bij mijn zoontje eens gemeten en die stond toen op 8.3, maar na een dagcurve bleek er niets aan de hand te zijn. Idd kan je dan het beste een dagcurve maken, 1 nuchter en dan 2 uur na de maaltijd. Maak je niet te veel zorgen hoor, valt best nog wel mee die 8.5. Ik zit wel eens rond de 16 en dan raak ik echt in de stress. Misschien kan je deze waarde mooi bijstellen met een dieet. Je hoeft gelukkig nog maar 10 weken zie ik in je banner en waarschijnlijk ben je na de bevalling ervan af. Meestal meten ze na de bevalling ook nog eens middels een hbca1 (gemiddelde van 2-3 maanden).