Beste verloskundige, Ik heb een vraagje ik vloei nu al enkele dagen maar ik ben nu pas 4 weken in verwachting en heb al 3x een test gedaan die positief blijft. (gelukkig) Nu is mijn vraag als het vruchtje is overleden hoe lang blijft het hcg hormoon dan nog in je lichaam? Met vriendelijke groet, Ilse
Hoi Ilse, Wat je beschrijft klinkt inderdaad als een miskraam, ook al wijzen de zwangerschapstesten positief uit. Het verschilt van persoon tot persoon hoe lang het HCG hormoon nog in je bloed blijft. Zolang dit hormoon een bepaald niveau heeft, zullen zwangerschapstesten nog positief uitwijzen. Lonneke
Beste Lonneke, Maandag moet ik bloed laten prikken, maar kunnen ze daar ook aan zien of je nog zwanger bent en hoe lang duurt het voordat daar uitslag over komt? Volgende week vrijdag heb ik ook een echo maar vanaf welke week kunnen ze daar wat van zien? En mijn laatste vraagje is: je hoort van verschillende mensen dat als het vruchtje af komt het behoorlijk pijn doet maar is dat ook als je pas 4 weken bent. Ilse