hallo meiden, ik zit met een probleempje, ik moet namelijk eigenlijk als ik 34 weken zwanger ben naar een feest van mijn oma waar ik een slechte band mee heb, dus eigenlijk heb ik er echt he-le-maal geen zin in. op dat feest moeten we overnachten en het is ook nog eens 2 uur rijden om daar te komen. nou voel ik me eigenlijk verplicht om te gaan, maar zou het een goed excuus zijn om te zeggen dat ik liever niet wil omdat ik dan 34 weken zwanger ben? (dus moe, enz?) of slaat dat nergens op? het is mijn eerste dus ik weet nog niet zo goed hoe je je rond die tijd voelt. alvast bedankt voor jullie reactie!
Hi... ben met 39 weken ook nog 117 km ver weg geweest (1,5 uur rijden zonder files)...dus het kan gemakkelijk... maar als je toch geen zin hebt, gebruik je het toch lekker als excuus! Niemand weet hoe jij je voelt... dus ze kunnen moeilijk zeggen dat het niet waar is! xxmona
Volgens mij ben je een volwassen vrouw en kun je dus altijd je eigen beslissingen nemen en heb je daar geen excuus voor nodig. Je zwangerschap als excuus gebruiken vind ik in deze niet zo terecht. Je bent 'pas' 34 weken, je kunt daar overnachten (en dus hoef je niet de hele avond uit te zitten) en die 2 uur rij afstand die is nog helemaal niet relevant (en dan nog is het niet ver). Maar gebruiken kan je het natuurlijk altijd...
Als je je lichamelijk goed voelt is het met 34 weken goed te doen om zo'n tijd in de auto te zitten, maar ik zou er op het moment echt niet aan moeten denken. dit ivm bekken klachten en zodra ik in de auto zit duwt de kleine zijn kont steeds onder mijn ribben..waardoor ik na 10 min. echt die auto uit moet.
je kunt last hebben van je rug, van je bekken, van dikke voeten enz.. ja hoor, je kunt het gewoon gebruiken volgens mij.
Tja, en de volgende keer gebruik je borstvoeding als smoes, een keer daarop heb je hoofdpijn, griep, of weet ik wat: ze krijgt echt wel door dat je haar ontloopt, dus is het misschien niet handiger om gewoon straight te zijn en te zeggen: Sorry, maar ik heb er niet zoveel in? Als daarin zwangerschapsklachten echt een rol spelen, kun je dat natuurlijk noemen, maar ik hou zelf wel van de eerlijke aanpak...
Nou, ik zou dat toch ook niet zo snel zeggen tegen mijn oma hoor. En wie zegt dat ze hierna altijd smoesjes zou verzinnen? Eerlijkheid is leuk, maar ik vind dat je soms best wat diplomatieker mag zijn als je iemand daar minder mee kwetst.
ik vind inderdaad zelf ook niet zo lekker om excuses te gebruiken om eronder uit te komen, maar het probleem is dat mijn ouders en zusje er ook heen moeten, en we zijn al niet echt de favo'tjes van de familie, en als ik dan ook nog ga zeggen dat ik geen zin heb om te komen worden zij ook met de nek aangekeken door mij. En dat wil ik voorkomen, snap je?
Toen ik 40+6 weken zwanger was, ben ik gewoon naar de verjaardag van mijn moeder geweest, die woont op anderhalf uur rijden afstand. Natuurlijk was ik sneller moe, maar je kan toch gewoon zitten neem ik aan?
Snap je goed hoor, hier ook de eerste en moet er (al een tijd) niet aan denken om zo lang in de auto te zitten, laat staan naar zo'n feest te gaan én ergens anders dan mijn eigen bed te slapen! Ligt er natuurlijk aan hoe jij je voelt, maar als dat zo is als hoe ik dat nu voel, vind ik dat je dat goed als "smoes" kunt zeggen! Misschien haar zeggen dat je later een keertje extra langskomt met de kleine. Denk dat ze dat wel begrijpt toch?
ik denk dat je het beste kan afwachten hoe je, je rond die tijd voelt... jij weet dat het beste... en als je zelf je rijbewijs hebt is het makkelijk om zelf ook een stuk te rijden... ik ben nu zelf donderdag 37 weken en moet woensdag ook 1,5 uur rijden.. heen en terug dus 3 uur rijden... ik kan ook niet naast me vriend of wie dan ook in de auto zitten ik krijg veel te snel last van me rug en bekken... en zelf rijden heb ik er stukken minder last van...
Ik moet tot 34 weken gewoon naar mijn werk, 107 km heen, en 107 km terug Maar je kan het toch voor 1 keer wel als smoesje gebruiken? Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat ik het niet verantwoord vind
Nou ikke ook hoor! Zeker als je er tegen aan zit te hikken en je toch geen goeie band hebt met je oma...ik zou lekker thuis blijven als ik jou was en me er helemaal niet schuldig over voelen! Je hebt je rust hard nodig...en moet er niet aan denken om dan nog zo lang in de auto te zitten! Volgens mij kom je er als een plank uit...! Gewoon lekker als smoes gebruiken...en idd zwangerschap is geen ziekte maar wel heel zwaar af en toe
Moeilijk hè oma's haha Gewoon gaan joh misschien word het wel gezellig. Als je een smoes moet verzinnen, gaat je geweten misschien knagen oh zie nu pas dat het over 5 weken is, nou op die datum kun je gewoon niet ga je al wat anders leuks doen. is toch geen probleem? niet schuldig over voelen, maar wel nu al doorgeven dat je ergens anders bent. succes
Ik zou of gewoon gaan...kan in principe prima met 34 weken. Of gewoon eerlijk zijn... Ik zou persoonlijk voor het eerste kiezen ookal heb je niet zo'n zin, je kunt in je leven niet alleen maar dingen doen die jij leuk vind. Ik vind een smoes verzinnen altijd lastig, hou meer van eerlijkheid. Wat voor smoes je ook zal geven ze zullen hoe dan ook denken dat het een smoes is dus gewoon niet handig. Maar al sje ouder sook gaan, gewoon me gaan wordt vast gezellig en heb je je plicht weer gedaan.