Ik wordt er gek van ben je af van de ene kwaal komt t andere weer opduiken Sinds eergisteren zo een last van me buik en "borrel" geluiden (niet van de baby natuurlijk) en het is net alsof me maag hol aanvoelt en dat gaat gepaard met misselijkheid, extreme maagzuur en obstipatie. Kan dit aan de darmen liggen?? Ben er zo futloos en moe van geworden en dit kan ik nou net niet hebben nu ik weer pas ben begonnen met werken na een lange ziektewet..
Je bent zwanger... Daar horen nu eenmaal een scala aan symptomen bij. Je kan proberen om wat vaker over de dag verdeeld te eten. Pas je porties hier dan wel op aan voordat je straks een tientonner bent. Voor het maagzuur kan je vanille vla proberen, hielp mij goed. En leg iets te eten naast je bed zodat je 's morgens eerst een hapje eet voordat je opstaat. Ik ben zelf in de eerste 12 weken enorm beroerd geweest en uiteindelijk aan de medicatie gegaan hiervoor maar ik zou eerst het bovenstaande proberen. Succes!
denk je darmen inderdaad voor het borrelen. obstipatie kan ook gewoon obstipatie zijn. De een heeft diarree en bij de ander is het ongelofelijk hard. maagzuur is ook een op zichzelf staand kwaaltje. Denk dat er helaas gewoon heel veel tegelijk begint te komen. herken het zelf ook. heb het niet allemaal tegelijk maar alles komt per dag wel eens aan bod groetjes Lisa
Ik ben de 12 weken al voorbij hoor ben nu 15 weken had 3 weken geen last was heerlijk! En nu sinds 2 dagen dit gevoel.
Denk niet dat je je er druk om moet maken zoals ik eerder al zei. De ene is de ander niet. Sommige zwangere hebben niet of nauwelijks kwaaltjes en er zijn zwangere die gewoon 40 weken boven de wc hangen. Het lijkt me niet iets om je druk over te maken, vervelend is het wel.
Snoepje rond deze tijd neemt het ene hormoon het van de ander over. Eerst de hcg en nu de progesteron. Helaas komen hierdoor ook weer andere kwaaltjes. Bij mijn dochter heb ik tot week 36 overgegeven enz en toen kwam ze. Nu ook nog misselijk en daardoor moe. Probeer te genieten van wat in je lijf groeit en van je buikje die komt en neem die kwaaltjes maar voor lief je kunt er helaas niets aan doen( weet dat dat moeilijk is en niet leuk als je erdoorheen zit)