Hallo, Begin december heb ik ook al een onderwerp geplaatst onder het kopje nog net niet alleenstaand. Nu is het zo dat de situatie thuis is verslechterd. Nadat mijn man heeft aangegeven te twijfelen om verder te gaan in onze relatie, hangt er spanning in huis en ontstaan er ruzies om ogenschijnlijk kleine dingen. (Een voorbeeld hiervan is manlief niet vraagt naar mijn dag als hij een hele dag niet thuis is geweest. Of dat we bezoek hadden en manlief iedereen drinken gaf en mij vergat. Enkele voorbeelden waardoor ik me afgewezen/ niet belangrijk voel.) We zitten in een negatieve spiraal en lijken alleen nog negatieve dingen van elkaar te zien. Bij de relatie therapeut zijn we 2x geweest, maar zij kon ons op dit moment niet verder helpen, omdat er heel duidelijk naar voren kwam dat er een probleem ligt bij hem. Hij moet eerst duidelijk krijgen of hij echt nog wel verder wil met mij en onze relatie (hij lijkt een beetje met zichzelf in de knoop te zitten. Een soort van 30ers dilemma. Is dit het nou??). Hij gaat in januari ook starten met gesprekken met een psycholoog. Gezien mijn psychisch welbevinden (ik trek het niet meer om bij alles het gevoel te hebben afgewezen te worden), de negatieve spiraal waarin we zitten en de twijfel bij mijn man hebben we gekozen voor een time out vanaf nu tot eind januari. Zo kan ik weer even op kracht komen en mijn man uitzoeken wat hij wil. Ik woon in ons huis met de kinderen en manlief verblijft bij familie en vrienden. Deze week ziet hij de kinderen dagelijks, daarna zal 2 dagen per week voor de kinderen zorgen en kan ze zien wanneer hij wil als hij dat laat weten. We hebben dus wel meerdere keren per week contact met elkaar. Nu vroeg ik me af of er iemand is of iemand mensen kent die ook een time out hebben gedaan en hoe dat is afgelopen? Verder vraag ik me af of het verstandig is om nog leuke dingen samen te ondernemen of juist niet? Misschien heeft iemand nog andere tips dan hoor ik ze graag!
Nee geen ervaring met een time-out, ook niet in mijn omgeving. Wel een tip: laat het niet alleen van hem afhangen en zijn beslissing en zijn traject (bij hulpverlener). zet voor jezelf ook op een rijtje wat jij wilt en hoe jij verder wilt (met of zonder hem en hoe). Ik wil je iig heel veel succes wensen en sterkte, vooral in deze dagen!
jeetje wat vervelend... ik zou niet samen dingen ondernemen.. zoals man en vrouw en verder proberen zo min mogelijk gezamenlijk te doen... hij kan best de kinderen meenemen om iets leuks te doen oid... als jullie elkaar regelmatig blijven zien is er niet echt een time out... het is de bedoeling dat jullie allebei rust krijgen en hij jou hopelijk gaat missen... en dat gaat niet bij regelmatig/veel contact
Hier ervaring met een time out, en dat heeft uiteindelijk niet goed uitgepakt. Na de time out ging het in eens erg goed, later ging het helemaal mis en werd het zelfs erger. Hoop dat dat bij jullie niet het geval is, veel sterkte! Blijf je gevoelens tegen elkaar uitspreken, dat is wel erg belangrijk.