voeding tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DastyQueen, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wie kan me geruststellen?

Tot nu toe heb ik me er eigenlijk niet zo druk om gemaakt maar sinds vandaag ben ik ineens heel onzeker...

Sinds week 5/6 tot week 14 van de zwangerschap hield ik zo goed als geen maaltijd binnen. Het enige wat binnen bleef was fruit en wat sla. En ook dat hield ik niet altijd binnen. Sinds week 15 is het spugen zo goed als over zolang ik het maar houd bij fruit en sla en wat yoghurt af en toe.

Omdat ik me zo moe en zwak voel heb ik het vermoeden dat dit komt doordat ik te weinig voeding binnen krijg. Slik wel elke dag multivitamine voor zwangere vrouwen.

Ben nu 18 weken zwanger en 2.5 kilo aangekomen (168 lang van 61 naar 63.5 kilo)

Heeft er iemand tips?

Ben bang dat ik mijn lichaam uitput door zo weinig te eten (3 stukken fruit en hap of 6 rauwkostsalade per dag) maar zodra ik iets anders eet begint het braken weer.

Twijfel of ik de verloskundige of huisarts ga bellen voor tips ook omdat ik me zo zwak en moe blijf voelen. Heb pas half december weer controle bij de Vk en weet niet of ik het red tot die tijd als ik me zo blijf voelen nog overeind blijf.

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik had zelf tijdens eerste maanden weinig eetlust, viel eerst 5 kilo af. Maar je baby krijgt wel wat hij nodig heeft. Maar je je zo zwak voelen is niet goed, zou toch wel de dokter waarschuwen.

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    oei, als je je zo zwak voelt zou ik idd even contact opnemen.
    Qua gewicht vind ik je niet licht, en je bent aangekomen, niet afgevallen.
    De dingen die je eet zijn gezond. De baby neemt wel wat hij nodig heeft.
    En ik weet niet welke pillen je hebt, maar ik raad een merk als Orthica aan, die worden veel beter door je lichaam opgenomen dat de synthetische vitamines van de kruidvat, davitamon etc.

4. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Het eerste wat ik denk is oh jee meid eet je geen graanproducten? Iets koolhydraat rijks? Dat is volgens mij echt een gemis. Heel lastig als je dat niet binnenhoudt. Wel ff aangegeven want ik kan me goed voorstellen dat je je dan zo slap voelt. Je kan medicatie krijgen tegen het spugen en misselijkheid!

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    En je kan altijd je vk bellen, he? In ieder geval op de hoogte stellen met wat er gebeurd. Je hieft niet per se te wachten. En zoals de andere meiden zeiden, ga naar de dokter. Sterkte.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dank jullie wel! Ga morgen inderdaad maar even bellen. Had de laatste controle een Vk die net was afgestudeerd (zegt niets natuurlijk) en die wuifde alles weg onder het mom van dat hoort er nou eenmaal bij en een 2e zwangerschap is nou eenmaal wat vermoeiender. Vandaar dat de twijfel toe sloeg.

7. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Ik zou de huisarts eventueel op tips vragen misschien kun je uiteindelijk bij een voedingsdeskundige terecht?

Deel Deze Pagina