Beste, onze dochter van 19 maanden oud heeft het 1e levensjaar last gehad van koemelkallergie en gluten intolerantie. Ze heeft hierdoor maar tijdelijk borstvoeding gehad tot we merkten dat er iets aan de hand was en ze pijn kreeg na borstvoeding. Uiteindelijk aan de neocate gegaan. Nu nergens meer last van. De kans dat nr 2 (ik ben nu 18wk zwanger) deze problemen ook zal hebben is erg groot. Is borstvoeding wel mogelijk ? En hoe werkt dat dan ? Mag ik vanaf de geboorte geen koemelk en gluten meer ? Kan ik dat volhouden qua inname van voeding ? Alvast bedankt. Gr Simone
Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! En om kort te gaan: Ja! Je loopt risico dat ook dit kindje gevoelig is. En ja: je kunt dit dieet volhouden! Ik heb zelf een strikt dieet gevolgd en ken meerdere moeders die dit doen. Het is een kwestie van aanpassen vanaf de laatste weekjes zwangerschap. Laat je goed begeleiden en voorbereiden door een lactatiekundige en dietist. Ook zou ik me gaan verdiepen op prenataal kolven zodat je kindje mocht dat nodig zijn direct jouw voeding kan krijgen ipv standaard kunstvoeding op het moment dat het na de geboorte voeding moet krijgen. Geniet van je zwangerschap en zoek contact! Veel succes, groetjes Heidi