Teleurgesteld en blij tegelijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TigerAngel7, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik wil even graag van mij afschrijven omdat ik toch enigszins een beetje teleurgesteld ben. Hier het verhaal
    Familieleden en vrienden etc weten allemaal dat ik zwanger ben nu 11 weken + 1 dag maar wij hebben het nog niet op facebook gezet omdat we willen wachten na mijn verjaardag van 11 dec.
    Gisteren laat rond 23:15 kreeg ik een berichtje via whatsapp van mijn broer dat zijn vriendin zwanger is en ik tante word. Hartstikke leuk natuurlijk en ook erg toevallig maar zij is nu 5 weken dus nog erg pril. haar moeder (mijn broers zijn vriendin) heeft het ook gelijk op facebook gezet dat ze zwanger is. Mijn ouders daar in tegen wouden liever daarmee even wachten omdat het lullig is voor mij om het nu al op facebook te plaatsen en omdat het ook nog erg pril is, want ze heeft ook nog geen afspraak gehad bij de verloskundige die heeft ze pas 11 dec. dus ook nog geen echo gehad. maar mijn ouders vonden het ook lullig voor hem aangezien de moeder van zijn vriendin het er wel op heeft gezet en hun er liever nog mee willen wachten. maar dan komt het weer over dat als hun het er niet op zitten dat ze dan net niet blij genoeg zijn dat ze nog een kleinkind verwachten. dus alsnog op fb geplaats. wat ook mijn teleurstelling is dat ik het hem persoonlijk heb verteld ( heb nauwelijks tot haast geen contact met hem) maar toch dat hij het liever van mij hoorde dan van een andere. en vervolgens hoor ik het van hem dat zijn vriendin zwanger is via whatsapp, terwijl het al op fb stond. daar ben ik dan echt teleurgesteld in ondanks dat ik wel erg blij voor hem ben. maar ligt het dan echt aan mij of heb ik gelijk? en snappen jullie het nog een beetje mijn verhaal. sorry dat die zo lang is maar moest even van mijn afschrijven.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.619
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal overdreven dat hele FB gebeuren.
    Grootouders moeten op FB zetten dat ze nog een kleinkind verwachten omdat het anders zou overkomen alsof ze niet blij zijn met een nieuw kleinkind?
    Ik vind het allemaal wel erg ver gezocht en waarom is FB zo ontzettend belangrijk?

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het is een beetje een warrig verhaal, maar ik begrijp er twee dingen uit: het is lullig dat hij het via whatsapp verteld heeft en het is lullig dat zij het eerder verkondigen op fb dan jij? Ik vind het ook niet zo heel gezellig om zulk nieuws via whatsapp te krijgen, maar hij wilde je inlichten voor je het op fb zou lezen. Had hij ook even kunnen bellen, maar sommige mensen houden niet zo van bellen, zeker mannen niet ;) Dat zij het nu al op fb zetten, dat is aan hun toch? Het is niet alsof ze jullie grote nieuws nu wegkapen ofzo, dit is hun nieuws en ze moeten zelf weten hoe en wanneer ze dat verkondigen, toch? En dat het nog heel pril is, wie weet hebben ze daar erg goed over nagedacht en besloten dat als het mis gaat, ze liever steun krijgt uit de omgeving? Zomaar even wat gedachtenspinsels :) Leuk om samen zwanger te zijn, gefeliciteerd!

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Je bent overduidelijk zwanger, je maakt je druk om niks :p tenminste, iedereen gaat anders om met de zwangerschap. De 1 maakt het eerder wereldkundig dan de andere, het is niet goed of fout.
    Ik zou het positieve van de situatie inzien: jullie krijgen allebei een wondertje en jullie ouders krijgen 2 kleinkinderen. Lekker van genieten

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb het ook op fb gezet.. niet druk maken om een ander... ieder doet het op zijn eigen manier. Wel lullig via WhatsApp, maar miss idee om daar over te praten met hem?

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Het is toch veen competitie? Waarom is het voor jou lullig dat hun nieuws al op facebook staat?
    En dat je ingelicht wordt via een appje, zo goed is het contact niet zo te lezen. Dat jij ervoor gekozen hebt het persoonlijke vertellen is prima, maar ik snap niet dat je het verwachtingspatroon hebt dat hij er dan hetzelfde mee moet doen.

7. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Hoezo moeten opa's en oma's in spé op Facebook zetten dat ze grootouders worden? En als de een het dan doet, moet de ander het ook doen?! Ik snap de hele ophef niet en zou zelfs woest zijn als mijn ouders er iets over op fb zouden zetten, laat staan m'n schoonouders. Ik haat al die aankondigingen op fb en vind het een stukje van mijn vriend en mij. Wij stellen zelf op de hoogte wie we op de hoogte willen stellen en doen dit niet via facebook. En áls daar dan al wat op zou komen, zou dit onze keuze zijn en ook van ons afkomen. Al begrijp ik ook dat iedereen daar anders instaat en dit respecteer ik ook zeker. Alleen zo jammer om je rot te voelen door zoiets onbelangrijks als fb....zonde om je zwangerschap hierdoor te laten beïnvloeden. En wat eerder ook al werd gezegd, het is toch geen wedstrijd? Iedereen kiest zelf wanneer en hoe ze het bekend willen maken. Jij wil nog wachten, de ander niet. Allemaal goed toch?

8. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    +1
    FB is digitaal. In de tijd dat mijn ouders wisten dat ze zwanger waren hoefden ze zich om dit soort dingen helemaal geen zorgen te maken...

9. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eens!

10. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wat denk het punt is, is dat je op het moment van aankondiging graag even alleen het middelpunt wil zijn en dit voor je gevoel nu moet delen. Het is nou eenmaal zo. Ben zelf helemaal niet van de aandacht, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Even lastig. Maar als ik jou was, zou ik er verder geen punt van maken en lekker genieten van je eigen wondertje. Wat FB betreft....zelf ben ik daar helemaal klaar mee. Het is zo nep!!! Hou het lekker bij het echte leven en laat je daar niet door meeslepen.

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    U][/U]Ik ben ook helemaal klaar met dat stomme Facebook. In mijn beleving draait het allemaal om aandacht, te triest dat je het gevoel moet hebben dat een ander denkt dat jij blablabla vindt/voelt/denkt omdat je iets wel/niet op Facebook zet. Mensen maken zich veel te druk om wat anderen vinden. Ze zouden het moeten afschaffen dat hele Facebook gedoe.
    Wat betreft het appje. Ik spreek mijn broers ook niet zo veel dus heb mijn tweede zwangerschap via een appje bekendgemaakt bij hun. Nu was mijn overweging dat mannen niet zo moeilijk doen over dat soort dingen en ik verwachtte dus ook niet dat ze zich daardoor beledigd zouden voelen. Bij mijn zus had ik dat ook niet moeten doen, die zou echt zwaar gepikeerd zijn, maar ook hier vind ik het een beetje jammer dat je daar dan een of andere conclusie aan moet verbinden of zo. Alsof het voor die ander 'sneu' is dat jij jouw nieuws niet op een voor hem of haar juiste manier vertelt. Mag je toch zelf weten? Maar blijkbaar is dat voor iedereen anders.
    Rot dat je je zo voelt over deze situatie maar ik zou het lekker van me afzetten. Beide dingen die je noemt zijn hoogstwaarschijnlijk helemaal niet verkeerd bedoeld.

12. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Eens!

Ennnnnnn gebruik iets meer leestekens en alinea's dat leest wat makkelijker, moest me er echt ff doorheen worstelen....

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent dat je het eerst op facebook leest en daarna pas zelf een appje krijgt. Over het feit dat het op facebook staat dat is hun probleem.
    (ook ik snap niet dat er een wedstrijd van gemaakt word en ik wil het voor mezelf ook niet op facebook hebben. dus ook niet dat andere dat voor me doen. aangezien ik zwanger ben en niet hun). als je ouders zich er zo rot bij voelen snap ik niet dat ze dat gedaan hebben maar goed dat is weer een ander verhaal.

over jouw : ik zou je niet druk maken om wat hun wel niet doen en dergelijk. jij heb het iedereen al verteld en nu hun dus ieder heeft zijn tijd gehad. juist leuk toch dat jullie samen zwanger zijn. misschien kan je meer met haar optrekken waardoor je je broer ook weer vaker ziet ;)

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik volg werkelijk niet waar het om gaat. Maak je lekker druk om jezelf en je zwangerschap in plaats van om anderen. Ik benijd je ouders niet zeg, wat een gezever voor twee vruchten die nog een half jaar op zich laten wachten. Als ik hun was zou ik lekker niks op facebook zetten. Sowieso zou ik wat voorzichtig zijn met het online zetten van info van kinderen en kleinkinderen. Het internet vergeet niks.

15. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Het is zo fijn een facebookloos bestaan. Als ik jou was zou ik dat eens proberen 😊
    Ik heb wel Facebook, maar verwijder alle vriendschapsverzoeken. Ik gebruik hem puur voor de koopjeshoeken in de regio.

16. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Nee zo bedoel k het allemaal niet. Het is zowizo geen wedstrijd. Maar bij mij is het de eerste keer fout gegaan. En wil haar die teleurstelling voorkomen mocht het bijvoorbeeld ook niet goed gaan hoop uiteraard dat het in een xgoed zit en ben ook wel blij voor ze. Maar ik heb ondertussen met mijn broer al gepraat dat ik er toch mee zat dat ik het via fb en app te lezen kreeg. Er zit een verhaal onderm hun wouden het ons persoonlijk zeggen met oud en nieuw maar door haar moeder het op fb had gezet waar hun toestemming voor hadden gegeven om van het gezeur af te komen. Heeft hij snel nog een app gedaan om te proberen wat er nog te redden viel. En wat betreft dat ik me druk maak om mijn broer en schoonzus omdat het eerder op fbstaat daar gaat het my helemaal.niet om ik maakte mij gwn druk doordat ik het op de manier HOE k het heb gehoord. En ja wss speel hormonen uiteraard al helemaal mee maargoed ik heb me daarbij neergelegd en er met mijn broer over gepraat en het is goed zo. Ik wou alleen even mijn verhaal kwijt

17. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik werd juist een beetje boos dat mijn (schoon) moeder het op Facebook zetten, dat is pas een optie als ik dat gedaan heb vind ik.
    De situatie bij jou is heel erg overdreven, waarom moeten jouw ouders het na 5 weken zwangerschap al op Facebook zetten? Mocht het fout gaan, moet dat dan ook aan iedereen vermeld worden?
    Lijkt mij voor je schoonzus helemaal niet fijn, raar van haar ouders ook.
    Maar het is nu gebeurd en mijn enige tip voor jou is, laat het los, laat het gaan ;)

18. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Mijn schoonzus em broer hebben zelf allebei geen facebook. En wouden ook niet hebben dat het op fb kwam voordat de familieleden etc ingelicht was. Maar haar moeder was ook dronken en stalkte om het even zo te zeggen mijn schoonzus em broer en zeurend om het op fb te zetten want ze kon het niet stilhouden. Ze hebben dus ja gezegt om van dat gedram af te komen. Mijn ouderd wouden het ook nog niet op fb zetten en er nog even mee wachten maar zijn schoonmoeder krijgt natuurlijk allemaal felicitaties etc. En mn broer had dus ook gezegt dat ze het op fb mochten zetten en als mijn ouders dan nee zeggen tegen hem omdat ze er nog even willen mee wachten omdat het zo pril is gaat hij denken dat mijn ouders dan niet blij zijn dat ze nog een kleinkind krijgen (mijn broer heeft wel een soort van achterstand en begrijpt bv uitleg etc ergmoeilijk ) dus vandaardat ze het ertoch maar op hebben gezet. Ze wouden hetvan mij er ook opzetten maarik wil dit nog niet. Eerst willen we er zelf even van genieten. (Sorry voor af en toe foute zinnen mijn toutchscreen van de mobiel doet af en toe vaag)

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Bah wat een nare moeder heeft je schoonzusje zeg :$ En om precies die reden hoort mijn schoonmoeder het pas na 12 weken en kondigen we het zelf aan op fb (wij hebben fb 'nodig' omdat de halve familie aan de andere kant van de wereld woont en we zo contact hebben met elkaar). Lijkt me heel naar voor je schoonzusje en broertje om hiertussen te zitten zeg :(

20. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Maar hebben jouw ouders dan ook jouw zwangerschap op fb vermeld?
    Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Ik zou zelf woest geworden zijn als iemand zo liep te zeiken over of diegene het op fb mag vermelden? Nee, je houdt gewoon je klep tot WIJ het wereldkundig hebben gemaakt, daarna ben jij pas aan de beurt.

Als straks onze tweede geboren is, zal ik ook aan mijn zus bijvoorbeeld duidelijk vertellen dat zij het niet op fb mag zetten vóór wij het hebben gedaan. Het gaat me niet om fb, maar wel om het feit dat wij het zelf willen vertellen en een ander ons niet voor hoeft te zijn. (bij de eerste zette zij voor ons al een bericht op fb, dus de felicitaties stroomden meteen binnen... vond ik erg jammer)

Deel Deze Pagina