de keuze voor een keizersnee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sloppyslayer, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hallo Mirjam, Brigitte of Imke,

Ik ben in oktober 2009 bevallen van een prachtige dochter.
    En nu willen we graag een tweede kindje..........maar,

De bevalling ging alles behalve vlekkenloos. Ik heb er 72 uur overgedaan en daarvan heb ik 9uur een rugweeën storm gehad.
    Door een stollingsprobleem van mijn bloed tijdens de bevalling was een ruggeprik niet mogelijk en heb ik alles zelf moeten doen.
    Uiteindelijk ben ik met een vacuum bevallen omdat mijn meisje er na 2uur persweeën nog niet was en haar hartslag weg viel.
    De reden van het niet goed indallen van mijn meisje was een veel te korte navelstreng.

Nu ben ik dus een beetje bang geworden voor de bevallen.....
    Ik heb het er voor over hoor maar ik ben bang dat het bij een volgende wel verkeerd afloopt, en ik geen kindje heb na mn bevalling.
    Ik ben dus niet bang voor de bevalling zelf maar meer voor het verliezen van mijn kindje.

Is er voor mij een keuze tot een geplande Keizersnee? Of doen ze dit alleen als je kindje niet goed ligt?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sloppyslayer,

wat een heftige bevalling voor je zeg, knap gedaan hoor! Ik zou je adviseren er eens goed met je gyn over te praten of als je bij je vk onder controle bent een consult met een gyn aan te vragen. Dan kun je alles eens op een rijtje zetten en bekijken hoe en wat zij voor jou kunnen beteken tijdens je bevalling. Een keizersnede doen ze niet zomaar als er geen goede reden voor is, maar als je een traumatische bevalling hebt meegemaakt is er zeker over te praten. Dan worden ook wel de risico's van eenkeizersnede besproken en kun je adhv dat gesprek nog eens bekijken wat jullie willen. Maar bespreek het in ieder geval totdat jij voelt dat je genoeg gehoord bent en een voor jou gevoel goed plannetje hebt voor de bevalling. Wat jullie ook kunnen afspreken dat je begint aan een vaginale bevalling, maar met hele goede afspraken; bv de bevalling moet steeds vorderen, anders wordt er eerder ingegrepen en je kunt een ander soort pijnstilling vragen al eerder tijdens de bevalling. Een tweede bevalling is vaak niet langer dan de eerste en het persen duurt zeker geen 2 uur. Je kunt bevallen, dat heb je meer dan bewezen, maar ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. ZOrg er van te ovren dus voor dat je al je zorgen gedeeld hebt en je daar een goed gevoel over hebt, dat scheelt echt!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina