Hoi Hoi, Gister en eergister hebben we iedereen verteld dat we zwanger zijn. Mijn vriend en ik zijn 6 jaar samen en hebben een dochter van bijna 14 maanden. Mn vriend heeft een goede baan en ik ben momenteel even thuismama. We wonen gewoon in een nette buurt in een eengezinswoning met 4 slaapkamers. Hij is 26 en ik 21. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we er niet heel veel leeftijdsverschil tussen willen hebben, voor de band van de kinderen en het lijkt ons zelf erg leuk. Dus afgelopen weekend verteld, mn eigen tante wilt me niet feliciteren omdat ze het te snel vind ( zij heeft 8 jaar tussen de kinderen zitten en erg carriere gericht ). Dus daar was ik al teleurgesteld door. En nou ook nog de tante van mn vriend. Terwijl haar eigen dochter 3 kinderen heeft van 5 jaar, 1 van 11 maand en 1 van 1 maand. Die vind het dus ook te snel... En dat doet me best zeer, had t van hun ook echt niet verwacht.. ze felicteerd wel mn schoonzusje die gaat trouwen ( zwager heeft dr hier ten huwlijk gevraagd ) en naar mij toe laat ze niks horen.. De rest reageert wel heel leuk, al heb ik t idee dat ze achter mn rug om lullen... pfff
Al was je direct na je bevalling weer aangeteld! Wie zijn hen om daar over te oordelen? Het is jullie leven en jullie richten dit in zoals jullie willen! Manlief en ik zijn 6 jaar bij elkaar waarvan bijna 1 jaar getrouwd, en sommige gaven ook rare reacties toen wij vertelde dat we in verwachting waren/zijn. Want ja.. Net getrouwd, ik was bezig mijn studie af te ronden.. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer je er niets van aan te trekken. Geniet van het wondertje dat in je buik groeit en laat de rest maar lullen Vanuit mij wel: Gefeliciteerd !!!!!
belachelijk! van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier vonden mensen dat we er te veel tijd tussen hadden... lekker laten auwehoeren meid en er vooral erg van genieten! Jullie zijn er blij mee en dat is het belangrijkste... waar mensen het lef van daan halen om overal een mening over te hebben...pfff...
Da's inderdaad heel erg stom dat ze zo reageren! Als jullie dit 2de kindje nu willen, is dat toch perfect! Tegen de tijd dat jullie 2de uk geboren is is Noëlle bijna 2 jaar, da's toch ideaal lijkt mij?? Trek er je niet teveel van aan zou'k zeggen (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het)! Dikke knuffel
Ach ja meis, mensen hebben altijd wel wat te melden. Het is jullie keuze natuurlijk om snel achter elkaar kindjes te krijgen en laat de rest lekker kletsen. Bij ons reageerden sommigen ook van: jeetje dat is snel. Mijn dochtertje was net 1 jaar geworden toen ik een positieve test had. Had ook al tegen iedereen gezegd dat we geen grote leeftijdsverschil wilden. Maar maak je niet al te druk, het heeft tijd nodig totdat mensen aan het idee gewend zijn. In ieder geval gefeliciteerd met de zwangerschap en geniet er lekker van..
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik vind het persoonlijk een heel mooi leeftijdsverschil. Er zit bij mij nu ook weinig tijd tussen, mijn zoon was 10 maand toen ik zwanger werd. Wij hebben het van het weekend ook aan de ouders verteld en die reageerden ook wel een beetje geschokt/ verrast dat we zo snel weer zwanger zijn. Dus de reactie was niet echt wat ik verwacht had, maar ze moeten er gewoon even aan wennen. (haha gek eigenlijk gezien wij de gene zijn die het bevallen en opvoeden doen , maar je bent trots en je wil dat mensen blij voor je zijn) Het is jullie gezinnetje dus niks aantrekken van wat anderen zeggen, meningen verschillen, als jullie maar happy zijn. Want jullie moeten het doen toch? Gefeliciteerd en geniet ervan!
Vind het helemaal niet snel. En zoals gezegd mensen oordelen zo graag. Zegt altijd meer over die mensen dan over jullie!!!! Geniet lekker en van harte gefeliciteerd!!!
Wat is nou 'te snel' of 'te lang'? En waarom zouden die mensen daar over mogen oordelen? Sterker nog, mijn eerste reactie is 'waar halen ze het lef vandaan?!' Ik wil je van harte feliciteren, en geniet van je zwangerschap! Offtopic: mijn echte naam is ook Noëlle!
Nou zo snel vind ik het niet eens. Ik werd zwanger toen m'n zoontje 14 maanden was. Mooi toch. Zit er 2 jaar tussen. Ach weet je, was het een jaar later geweest dan had het volgens anderenweer te lang geduurd. Het is nooitgoed!
Meis, echt lekker belangrijk! Laat ze maar wezen, zou ze gewoon even links laten liggen. Geniet lekker van je zwangerschap! Prachtig toch nu alweer een broertje of zusje?
waar die mensen zich druk om maken??? Laat gaan. Zonde van je energie. Richt je op de mensen die wel blij voor jullie kunnen zijn.
Wat vinden ze er snel aan, dan?? Ik had altijd het idee dat heel veel mensen voor een 2e gaan zo rond de 1e verjaardag van de eerste...? Gefeliciteerd, hoor! Als het voor jullie goed voelt, is dat het enige dat telt.
Echt niks van aantrekken hoor! Ik was zwanger op mn 20e, was natuurlijk 'te vroeg'. Toen weer zwanger (met 21) toen mijn zoontje 6 maanden was, was natuurlijk 'te snel'. Dat ging helaas mis na 4 mnd, maar 4 mnd daarna was ik weer zwanger (met 22), ook 'te snel/te jong/te druk'. Het is toch nooit goed...
Tja zoals velen voor mij al zeiden 'wat is snel?' Wij hebben een dochter van 6 maanden, en ik ben weer zwanger Bij ons in de familie is het 'normaal' om kindjes kort op elkaar te krijgen, dus hier was iedereen blij voor ons. Waarschijnlijk krijgen we ook nog wel reacties als 'waar begin je aan' 'jij liever dan ik' maar daar kan ik niet echt mee zitten.... Het is een wonder dat je kinderen mag krijgen, en of daar nou 1 maand, 1 jaar of 10 jaar tussen zit, het is en blijft een wonder. Laat de mensen maar lekker lullen, als jullie er gelukkig mee zijn is het goed toch? Mensen moeten altijd iets te zeuren hebben
word steeds komischer hier in de familie... zet op mn hyves van je familie moet je het hebben... weer een paar verjaardagen minder... Dan word je in ene wel gefeliciteerd
Hier ook weer zwanger toen mijn dochter net een half jaar oud was...heerlijk toch? Ik ben zo blij dat het me zomaar gegund is. Dat het druk wordt met twee van die kleintjes snel na elkaar lijkt me duidelijk, maar het lijkt me heerlijk als die twee straks lekker met elkaar kunnen spelen. Wel jammer dat mensen eerst zeggen: Alweer? In plaats van: Gefeliciteerd! Maar ach, ze zullen het hoop ik niet slecht bedoelen. Maar die tantes van jou kregen wat mij betreft echt een radiostilte hoor...lompe mensen!
Ik denk dat de reacties op je berichtje wel genoeg zeggen toch? Gefeliciteerd met je zwangerschap meid en ga daar lekker van genieten in plaats van je te focussen op mensen die het te snel vinden of wat dan ook. Dat zijn ze toch niet waard.
Van harte gefeliciteerd meis!! Geniet ervan, het is toch heerlijk dat het zo snel weer gelukt is? En wat betreft die zure reacties, lekker laten kletsen en geen aandacht aan besteden. Sommige mensen hebben overal commentaar op. Zolang jullie er maar gelukkig mee zijn, daar draait het om!
weet je.. ik vind het eigenlijk helemaal niet zo snel.. en als het wel zo was.. nou en! Een kind is een prachtig wonder! Jullie zijn blij en daar gaat het om (maar het was fijner als iedereen blij kon zijn met je, dat snap ik wel) Gefeliciteerd en geniet er van!
GEFELICITEERD met je zwangerschap. Wij wilden ook graag weinig leeftijdsverschil dus met 10 mnd was ik ook alweer zwanger van de 2e. Het was wel even een tijdje heel erg druk maar nu hebben ze heel veel aan elkaar. Dus laat de omgeving lekker lullen en geniet van jullie wondertjes.