hoi dames, ik was net in de berging/kelderbox beneden, en in de box tegenover ons, kunnen er 2 zijn, hoorde ik wat getrippel en geschuif net of er iets levends in zat. zelf denk ik aan een hond. ik zou zelf nooit maar dan ook nooit mijn hond in een berging doen! het blafte niet maar durfde ook niet op de deur te kloppen omdat ik alleen was. ik wil zo wel teruggaan kijken of ik het nog hoor, maar is toch niet normaal dan als ik denk wat het is... wat zou ik daar aan kunnen doen? het is daar donker, alarmlijn bellen? of niks doen? we hebben wel een huismeester, daar morgen langsgaan? ik moet er steeds aan denken arm beest.
Klonk het als een groot beest dan? Ik dacht namelijk aan muizen, die kunnen ook behoorlijk veel herrie maken
Zou de huismeester inderdaad bellen, of er nou een hond inzit of ratten/muizen, het lijkt me allemaal niet gewenst om in een kelderbox te hebben.
hm ik zou nog eens gaan kijken en misschien wat roepen om te kijken of het reageert?! en anders inderdaad naar de huismeester, je kan wel de dierenambulance ofzo bellen maar als je het niet zeker weet is dat niet handig denk ik.
nee ratten of muizen zijn het niet, we hebben zelf 5 ratten in huis (tamme) en die maken echt een ander geluid. nee het klonk als een groter dier, gok zoiets als een labrador ofzo, maar ik neem zo mijn hond mee mischien dat die wat ruikt...
even een update: ik ben teruggeweest samen met mijn hond, ik heb wat geroepen en kreeg inderdaad antwoord (piepend beestje) leek op et gepiep van een hond. heb mijn hond laten ruiken en stopte bij een berging iets verderop maar kreeg toen geen reactie op mijn roepen. had de dierenbescherming al gemaild en daar net antwoord op gehad dat dat inderdaad niet normaal is. en hun wilde graag verdere dingen weten dus hoop dat hun langskomen.
Ik zou direct 114 bellen, dit lijkt me namelijk niet gezond. Beter dat je loos alarm slaat als dat je achteraf baalt omdat het te laat is.
ik heb de dierenbescherming doorgegeven waar het is en precies welke kelderbox. ik vind het niet normaal om je hond of wat dan ook in de berging te stoppen. tis daar donker, koud, ookal heb die eten. ik wacht nu op antwoord wat hun nu gaan doen
Wat sneu voor dat dat beesie. Heel goed dat je contact hebt gezocht.staat er een nummer op de box van een huis? Misschien weet je dan van wie het dier is? Hoop dat ze komen en hem redden.
Mijn ervaring met de dierenbescherming is dat ze niet meteen komen maar kijken wanneer er plek is in de agenda.. (maar dat was een eenmalige ervaring) Ik zou zoals anderen al zeiden 144 bellen!
ja heb net bericht van de dierenbescherming. ik moet het de buren maar vragen... ik ga zo als mijn vriend thuis is nog naar beneden omdat ik zeker wil zijn dat het de box is die ik denk dat het is en dan bel ik 144, dus jullie horen nog van mij.