Hoi dames, afgelopen zondag ben ik bevallen via een niet geplande keizersnede. Nu vraag ik me af, wanneer gingen jullie weer voor het eerst naar buiten om te wandelen? En waren dat ook echt kleine stukjes, viel het mee of tegen? Hoor graag jullie ervaringen!
ik heb 2 x een spoedks gehad. als je naar buiten gaat dan zou ik beginnen met kleine stukjes en het rustig opbouwen. het is mij beide keren tegen gevallen het wandelen in het begin. als jij denkt dat je het aankan moet je het gewoon proberen, dat is mijn eigen ervaring, maar iedereen is natuurlijk anders.
Ik ben ook bevallen via een niet geplande keizersnede. Zelf ben ik pas na 12 dagen op pad geweest buiten, en begonnen met een klein stukje. Het viel mij tegen, maar ben ook 9 maanden ziek geweest en niet van de bank af geweest, dus conditie was (is nog steeds )ver te zoeken. Ik denk proberen, en kijken wat gaat! Wel heerlijk om na de kraamtijd weer even naar buiten te gaan vond ik.
Ik heb op zaterdagochtend een keizersnede gehad. Op maandag mocht ik naar huis en op dinsdag ben ik met de kraamverzorgster en de baby naar de supermarkt gegaan.. Ik voelde me echt heel goed en had nergens last van, dat was na mijn eerste keizersnede wel anders.. Het is echt afhankelijk van hoe je je voelt..
Ik begrijp dus dat het heel wisselend is en ik zou het gewoon even aan moeten kijken...bedankt voor de reacties!
Ik ben op maandagavond bevallen dmv een keizersnede en liep alweer kleine stukjes de vrijdag erna, toen ik uit het ziekenhuis kwam. (in spanje heb je geen kraamhulp) Zes dagen na de keizersnede ben ik voor het eerst met de kinderwagen weggegaan, was wel gevoelig allemaal hoor, voelde een enorm druk gevoel waar het litteken zat. Maar het herstel is mijvoor de rest reuze mee gevallen.
Na de keizersnede (was gepland) ben ik na een week weer naar buiten gegaan. De eerste twee keer maar 15 minuutjes maar dit ging al snel steeds beter en al snel kon ik zonder moeite een uur buiten lopen. Luister vooral goed naar je eigen lijf, dat is het enige wat jou kan vertellen hoeveel je aankunt!
Het is maar net hoe je je voelt, maar doe alsjeblieft niet te veel. Je moet geen uitgezakte littekens enz. krijgen.
eeehm even denken hoor... bij mijn dochter was ik na een week uit het ziekenhuis maar zij nog niet dus reed ik 3 keer per dag zelf naar het ziekenhuis (ja mag eigelijk niet maar je moet toch wat) bij mijn zoontje toen de kraamhulp weg was denk ik. Na een dag of 10.
Ik ben precies een week na de keizersnede voor het eerst naar buiten gegaan om een boodschap te doen. Moet wel zeggen dat ik me er behoorlijk op verkeken heb en even vergeten was dat ik ook nog terug moest. Dus doe waar je je goed bij voelt (maar luister goed naar je lichaam). In ieder geval beter dan ik gedaan heb. Overigens ging het wel met hele snelle sprongen vooruit.
Op de 6e dag al een rondje gewandeld, kraamverzorgster ging mee Viel mij echt niet tegen. Denk 15 min en dat werd snel meer. Maar mijn herstel ging ook wel heel voorspoedig!
5 dagen in ziekenhuis moeten verblijven, en daarna 5 dagen van de pijn liggen creperen in bed (wonde was ontstoken) en toen ben ik ook naar buiten geweest.....(voorheen dus van ziekenhuis naar huis) en van huis naar de gynaecoloog, en daarna naar de apotheek.....auto in...auto uit...kleine mini stukjes. Eerste stukje lopen was na 3 weken dus ongeveer, probeerde naar speeltuintje te lopen stuk verder in de straat...halverwege op moeten geven omdat ik bang was niet terug te komen..... Maar zal denk ik 100 meter zijn geweest??? weet het niet..niet ver in ieders geval. Toen ik weer naar de supermarkt kon lopen (15 minuten) was ik toch wel 4 weken verder na de keizersnede...en dan nog in etappes..maar ging wel! Moest ook echt weer conditie op bouwen..had bijna 9 maanden niets kunnen eten en bewegen ging ook bijna niet (hoge bloeddruk, 9 maanden spugen, en bekkeninstabiliteit)...dus conditie van niets meer... Groetjes, Miranda
met de eerste niet geplande keizersnede vrijdags geboren, maandags naar huis, en vrijdags scheen het zonnetje en hebben we een blokje in de buurt gelopen. na 2 weken liep ik naar de stad toe. bij de 2e ook zoiets denk ik en die was gepland.
Ik heb op maandag een spoedks gehad en ben op zaterdag voor het eerst gaan lopen. Naar de brievenbus en terug. Alles bij elkaar niet meer dan 200 m. Ik was echt blij toen ik thuis was, ik kon niet meer!! Toen heel langzaamaan opgebouwd. Moet wel zeggen dat ik er ernstige BI bij had. Nu 16 mnd later ben ik dolblij dat ik een km of 4 kan lopen.