Ervaring operatie lokale verdoving+pijnstilling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1981Mama, 14 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,
    Ik mag natuurlijk alleen maar paracetamol als pijnstilling, maar aangezien ik wakker ben van de pijn, plus de woorden van de plastisch chirurg gister, ziet het ernaar uit dat ik geopereerd word binnenkort (wat mij betreft a.s. maandag :p) aan mijn pols (quervain).
    Helaas loop ik dan natuurlijk een dosis morfine mis...
    Heeft iemand ervaring met pijnstilling in de zwangerschap? Is er echt alleen paracetamol? Dat kan toch bijna niet na een operatie??

2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Pethidine mag wel in de zwangerschap dat is een morfine achtige. Wordt als pijnstiller gegeven tijdens de bevalling en ook om te slapen aan het eind in de zwangerschap.
    Zal het gewoon in het ziekenhuis bespreken wat ze je willen geven.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Maar ik ben Nog lang geen 20 weken.

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat het per persoon verschillend is. Hier vorig jaar geopereerd aan een BBZ en kreeg een batterij aan diclofenac en weet ik wat mee naar huis maar heb niets, niet eens PCM, geslikt. Ik zou dus denken ff doorzetten en als je het echt niet trekt pak gewoon die maximale dosis PCM, en je mag best veel PCM op een dag hoor.

5. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Heb je het over na de operatie? Neem aan dat ze tijdens de operatie een plaatselijke verdoving zetten. Na de operatie zou ik het houden bij 6-8 PCM. Voor de zekerheid. En je pols hooghouden, dat wil ook wel een beetje helpen. Heel veel succes en sterkte.

6. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo,

Ik ben geopereerd tijdens mijn zwangerschap. Op 13 weken. Ben volledig onder narcose geweest. En erna heb ik 2 zakjes aan men infuus gekregen tegen de pijn. Het is natuurlijk niet wat je wil als je zwanger bent maar soms heb je natuurlijk geen andere keuze. Ik ben omwille van men zwangerschap geopereerd. Gelijktijdig werd een andere zwanger meisje aan hetzelfde geopereerd. Bij mijn dochter die ondertussen 2 jaar is heb ik dezelfde ingreep onder narcose moeten doen en zij is perfect gezond!

1981Mama vindt dit leuk.
  7. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Btw mijn hebben ze onder narcose gebracht met morfine dus ze geven echt wel morfine als je zwanger bent maar dat doen ze natuurlijk maar eenmalig en achteraf krijg je natuurlijk geen morfine mee naar huis als pijnstilling maar in een operatiezaal doen ze je nu eenmaal inslaap met paardenmiddel...

Veel succes maar ze zullen je daar ook wel adviseren wat je mag nemen en bespreek het eventueel nog eens met je gynea..

8. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

Ben gisteren geopereerd aan quervain.
    Heb er al anderhalf jaar vreselijk last van gehad.
    Operatie is me 100% meegevallen. Alleen lokaal verdoofd. Had ook morfine indien nodig, maar red het prima met PCM. Zoon is inmiddels bijna 14 maanden en het is nu 6 weken afzien, omdat ik hem niet mag tillen, maar heb nu al zoveel minder pijn dan al die tijd. Voor het eerst heerlijk weer kunnen slapen. Had continu gevoel dat er een bankschroef om mijn pols stond en dat gevoel was gelijk weg!

1981Mama vindt dit leuk.
  9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dus je mag hem 6weken niet tillen? Of is 6wk de totale hersteltijd? En autorijden? Niet dat ik nu kan autorijden maar goed

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik ben 5 september geopereerd aan mijn voet (plekje onder de voet weggehaald). Het is lokaal verdoofd. Na de operatie alleen paracetamol gebruikt. Gelukkig hielp dat bij mij voldoende.

Ik ben trouwens niet bekend met quervain, dus geen idee wat voor operatie dat is.

11. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Bij quervain is er irritatie aan een pees in de aanzet van de duim. Zo bij de pols ergens. Het fijne weet ik er niet van, maar lijkt me erg onprettig.

Het herstel lijkt me wel moeilijk als je veel pijn hebt. Ik hoop dat het allemaal reuze meevalt. Succes en sterkte

12. knofje2008

knofje2008 Niet meer actief

6 weken niet zwaarder tillen dan 500 gram. Dat is de grootste challenge voor mij. Verder wel veel bewegen, oefeningen met vingers. Drukverband heb ik nu en dat moet een week blijven zitten, hechtingen lossen vanzelf op.
    Moet zeggen dat ik vanavond wel iets meer wondpijn voel en hand ook goed hoog moet houden. Autorijden weet ik niet wat wel en niet mag.
    Maar ieder ziekenhuis doet het wel op zijn eigen manier en heeft eigen regels, soms ook handtherapie en iedere situatie kan ook weer anders zijn.

Deel Deze Pagina