Stekkers en stopcontact

Discussie in 'De lounge' gestart door Wardi, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik loop eigenlijk al jaren met een vraag rond...

Is het zo dat wanneer je de stekker in het stopcontact laat zitten (van bijvoorbeeld laders, lampen, etc.) dat deze dan stroom verbruiken puur vanwege het feit dat ze aangesloten zijn, ook al is de stekker niet in gebruik? Dat heb ik mij eens laten vertellen maar vraag me sindsdien af of dat wel klopt.

Dus...klopt het? : D

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

van laders wel dacht ik, maar van lampen enzo zou ik het niet weten! volgens mij niet.. ik weet wel van die sta lampen met een soort hoog/laag regelaar dat die gewoon ALTIJD volle stroom gebruiken als je ze aan hebt.. maak niet uit hoe laag hij staat

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben ik idd ook erg benieuwt naar. Heb dit ook al eens gehoord. Maar of het klopt?

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Lader elektrische tandenborstel, Lader kruimeldief, Batterij - /accu-oplader
    4 kWh, 10 kWh, 5 kWh
    De oplader blijft stroom verbruiken, ook zonder apparaat of als apparaat vol is. Haal de stekker uit het stopcontact als er niet opgeladen hoeft te worden.

Babyfoon
    6 kWh
    De transformator blijft stroom verbruiken, ook als apparaat of lamp uit staat en de stroom dus niet hoeft te worden 'getransformeerd' naar het juiste vermogen. Haal de stekker uit het stopcontact.

Halogeenlampen hebben vaak de schakelaar tussen lamp en transformator. De transformator blijft stroom verbruiken als de lamp uit is. Dit voorkomt u door de aan/uitknop tussen transformator en het stopcontact te zetten

;)

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Maar goed dat we stekkerdozen met aan/uit knop hebben dan voor de meeste dingen hier. Alleen die stomme staande lamp niet...en die heeft een transformator...hmmz..

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben inderdaad ook bijna overal stekkerdozen met aan/uit knop al moet ik zeggen dat bijv de babyfoon in Jamila haar kamer altijd aanstaat :rolleyes: .

Wat betreft de staande lamp die we hebben daarvan doen we wel netjes de stekker uit het stopcontact als we de lamp uit doen.

Toch grappig om eens bij stil te staan hoeveel stroom je verbruikt zonder het eigenlijk te gebruiken.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja idd...zouden ze bij de productie van die zooi ook eens aan moeten denken. Mn tv bvb (en dvd en andere randaparatuur) hebben allemaal zo'n "standby" lampje. Hoeft echt niet voor mij hoor. Als ik tv ga kijken kom ik toch eerst voorbij met een glas drinken en eventueel bakkie chips/popcorn. Dan kan ik ook die tv wel even aanzetten en desgewenst de dvd speler. Die zitten nu dus ook allemaal saampjes in zon stekkerdoos.
    Is met de DS om maar n voorbeeld te geven, stukke beter geregeld. Als je die even aan laat staan en naar de wc gaat. Staat het ding ineens uit als je weer verder wil. Handig als je vergat te saven voor je even weg liep :)
    Zouden ze bij al die zooi moeten inbouwen!

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ja helemaal mee eens dat zou een heel stuk beter zijn mbt energie verbruik maar daar denken ze dan weer niet aan. Nee we laten iedereen massaal spaarlampen kopen om er vervolgens achter te komen dat die lampen misschien toch niet zo zuinig zijn....
    *zucht*

9. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ok... *gaat gauw de lader uit het stopconact rukken*

Bedankt voor de antwoorden en reacties dames.

Deel Deze Pagina