Stekkers eruit halen of laten zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 30 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe gebruiken 'alle' apparaten precies stroom als ze uit staan? Volgens mij moeten ze daarvoor daadwerkelijk iets doen. Dus toestellen met stand by lampjes wel. Laders die warm worden ook. Toestellen die opladen, zoals een tandenborstel of kruimeldief ook, omdat ze continu blijven 'opladen'. Maar hoe verbruikt een waterkoker stroom als hij niet gebruikt wordt?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.732
    113
    Ik laat alles erin. Alleen keukenapparaten die niet standaard op het aanrecht staan, gaan eruit. Opladers laat ik ook zitten. We hebben hier al 4 personen in huis met een gsm en er zijn ook 4 Ipads. Daar heb ik een vast oplaadstation voor gemaakt. En ik heb echt geen zin om de hele dag stekkers te trekken. Lampen blijven al helemaal ingestoken, aangezien we beneden overal Philips hue lampen hebben en dus te bedienen met Ipad of gsm. Dan zou uittrekken wel erg onhandig worden.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Laat stekkers er altijd in zitten.
    denk er ook niet aan om ze überhaupt eruit te halen.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.298
    10.265
    113
    Afhankelijk van het apparaat, tv koelkast etc blijven zitten, stekkers van telefoon, tablet etc zitten in een stekker doos dus blijft zitten maar de knop gaat om.
    Waterkoker, mixer en dat soort apparaten gaan er altijd uit sinds de waterkoker in eens zelf aan ging! Zo uit het niks ging hij aan dus nu gaan dat soort dingen er allemaal uit. We hebben wel een nieuwe gekocht.

5. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Mijn man laat ook altijd de stekkers in het stopcontact. Discussie is het niet meer waard, hij mocht bij zijn ouders ook altijd alles aan laten staan.
    Savonds doe ik beneden altijd even een rondje 'stekkertrekken'. Laat dan de tv er in, maar tv wel helemaal uit, koelkast, vriezer, vaatwasser, wasmachine en droger blijven standaard aan, behalve als wij meerdere dagen weg gaan.
    S'ochtends maak ik boven een rondje en haal de opladers uit de contacten.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #26 Zonnebloem92, 31 jul 2017
    Laatst bewerkt: 31 jul 2017
    Dat klinkt herkenbaar.
    @Cin85 ik probeer de meeste stekkers er wel uit te halen, die van de lampen doe ik meestal wel alleen de tv niet omdat ik daar amper bij kan.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij laten alle stekkers er altijd inzitten.

8. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Op vast keukenspul na, gaat alles hier eruit.
    M'n man is er inmiddels zo aan gewend dat hij het nu ook doet :D

9. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

#29 littleladybug, 31 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2017
    Omdat we vaak gehoord hadden dat stekkers die je onnodig in stopcontact laat zitten, stroom zouden verbruiken, hebben we dit een keer gemeten met een speciaal apparaat. Hieruit bleek dat dit helemaal niet zo is. Hebben zowel apparaten als losse laders gemeten. Alleen apparaten die stand-by staan bleken stroom te verbruiken.
    Voor ons dus reden om geen stekkers meer uit stopcontact te halen...

Moet wel zeggen nu ik lees dat het brandgevaar oplevert, we dit besluit toch maar eens moeten heroverwegen.:rolleyes:

10. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    doe dat ook om die reden, maar ook omdat ik brandgevaar zoveel mogelijk wil beperken

flipflop vindt dit leuk.
  11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier staan er maar een paar dingen continu op stroom en dat zijn:
    - de wekker
    - de koelkast
    - vriezer
    - magnetron
    - modem
    - digitale ontvanger van de tv

De rest dus uit. Radio/tv/spelcomputers staan niet op standby maar op een stekkerdoos met schakelaar. Zonde als dat continu stroom neemt.
    Verder nooit losse opladers in stpcontact. Na het laden gaan ze eruit. Ze nemen altijd stroom en worden vaak heet

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Apart... hier ook getest met een apparaatje en losse laders gebruikte wel degelijk stroom... daarom worden ze vaak ook warm/heet

13. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dat is idd apart. Mag ik vragen wanneer je dat getest hebt en bij welke type laders?
    Wij hebben dat ong 2 jaar geleden getest en hadden toen volgens mij alleen samsung laders. Moet wel zeggen dat we het in een stekkerdoos hebben en niet rechtstreeks in stopcontact. Laders worden hier ook niet warm (alleen soms bij het opladen)

14. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    opladers gaan er na gebruik direct uit, koffiezetapparaat en tv laten we erin zitten net al de verlichting. Verder blijft er niets onnodig in het stopcontact zitten de wasmachine e droger werken met een aan uit schakelaar die trek ik dus ook uit als ik klaar ben met de was.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik laat alles er inzitten. :oops:

Deel Deze Pagina