Stekkers eruit met onweer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Nog nooit aan gedacht om de stekkers eruit te halen en de ramen staan ook altijd lekker op een kiertje, waait t lekker door :D

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Klopt, bliksem kan van heel ver weg komen dus als je donder al hoort ben je eigenlijk al te laat. Heb ooit eens een docu gezien over een man die kilometers ver van een onweers bui ( heb het dan niet over 10 km natuurlijk ;) ) aan het vissen was op een open weide in een grote plas en daar was de bliksem ingeslagen in zijn vishengel, ging zo zijn lichaam in. Meneer kon het nog na vertellen maar hij vertelde dat het net voelde alsof hij in brand stond. Nou lekker hoor..

3. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Alleen computer/laptop en t.v's. Doe ik altijd als het erg onweert buiten.
    vorig jaar hier heel dichtbij ingeslagen en de buren dus wel computer kapot. Wij niet, enkel en alleen omdat we de stekkers eruit hadden!
    Tuurlijk zijn we verzekerd, maar wie heeft er nou zin in al die rompslomp? En bovendien ben ik zuinig om die dure spulletjes.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nee, hier blijven alle stekkers er in bij onweer.
    Waarom.... tja, ik ben nogal naief op dat gebied, ik vertrouw er maar op dat het bij ons niet inslaat...;)

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als het heel heftig tekeer gaat wel :)

6. Maia

Maia Niet meer actief

in principe doen we alles eruit, in elk geval de laptops en de tv/dvd/enz. Ook al is het midden in de nacht :) (vind manlief wat minder want die mag tegenwoordig naar beneden lopen)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zodra er minder dan een seconde of 10 tussen flits en knal zit, trekken wij alles eruit. (Nou ja, alles: audio / video / computers) Als we op vakantie gaan trekken we bij voorbaat bijna alle stekkers eruit. Wij hebben nu trouwens in de woonkamer een ding in het stopcontact zitten. Als de bliksem inslaat, zou dat moeten voorkomen dat je apparaten kapot gaan. Het was niet duur (tientje ofzo) Geen idee of het echt werkt, dus we trekken nog steeds de duurdere dingen eruit. Maar ik vind het wel een lekker idee voor het geval het gaat onweren als je eens niet thuis bent.

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier een jaar of 2 ook inslag gehad en wat apparatuur kapot, verder gelukkig niets aan de hand.
    Maar ik vond onweer altijd wel wat hebben, nu heb ik het er niet meer zo op, dus gaat inderdaad alles dicht en de meeste stekkers eruit.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik deed het altijd wel maar achteraf blijkt het enorm achterhaald als het inslaat kan het ook zonder stekker in het stopcontact doorslaan op apparaten.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik doe niet alle stekkers eruit. Sowieso wel altijd die van mijn PC! Ondanks dat dat er speciale stekkerdoos tussenzit met beveiliging tegen onweer!

Maar als fotograaf kan ik alles op mijn pc echt niet missen!! Alle foto's van de shoots.....die wil ik niet kwijt raken!
    (die ook nog 2x op een aparte externe harde schijf staan, maar toch! ;))

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

voor de knallen! ik ben erg schrikkerig :)

Hier halen we er eigenlijk ook nooit stekkers uit.

Wat ik echt nooit zal doen is douchen tijdens onweer. water geleidt electriciteit

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij een lichte onweersbui niet, maar zoals het hier nu tekeer gaat qua regen, komt er gegarandeerd een enorme onweersbui achteraan, begint al wat te rommelen in verte. Dan gaat het meeste er wel uit.
    Neem liever geen risico wat dat betreft. We zijn prima verzekerd, maar zou er wel van balen om alles weer opnieuw te gaan aanschaffen.

13. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik haal alles eruit! En ook als we weggaan of te bed gaan, gaan alle stekkers eruit! ( Koelkast, oven blijven er als enigste in ). Ben daar echt n zeikerd in, maar tis goed!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee nooit en de ramen staan juist open na een warme dag met onweer in de avond.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier laat ik alles erin. Eer ik de stekkers er allemaal uit heb, is het onweer alweer voorbij :p

Ik doe wel de ramen altijd dicht.

Ennuh snachts als het onweert hoor je het ook niet altijd, dus doe je de stekkers toch ook niet ?

16. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Haal eigenlijk ook nooit de stekkers eruit. Ramen doe ik wel dicht.

17. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik snap deze logica niet zo. We betalen met z'n allen ( wie er lid zijn bij dezelfde verzekering) de rekening. Hoe meer schades, hoe meer je per maand moet betalen.

Ik haal altijd alle stekkers er uit, behalve die van de koelkast en de vriezer.

Als ik even naar de winkel ga laat ik ze wel zitten( al doen wij standaard de stekker van de computer en tv eruit als we die niet gebruiken), maar als wij langer weg gaan doe ik ze er wel uit. Ik haal ze er ook uit als er kans op onweer is en ik heel even weg moet.ik heb geen zin in kapotte dingen of brand.

18. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ja, van de pc en tv haal ik de stekkers er uit!
    Straks word mijn harde schijf nog gewist!

De rest laat ik zitten.

19. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38

Hoe vaker ze er uit zijn tijdens onweer, hoe kleiner de kans dat er dingen stuk gaan.

20. Jel

Jel Niet meer actief

Dat snap ik dus ook niet. Zoiets wil je toch niet laten gebeuren, omdat je toch verzekerd bent. ;)

Deel Deze Pagina