Stel dat alles weer " normaal " is, wat mag blijven van jou?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Deedee91, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ondanks de maatregelen niet altijd leuk zijn vind ik een aantal wel erg fijn.

- In restaurants niet zo dicht op elkaar zitten zodat je alles kan horen van je buren.
    - Geen handen schudden en Jan en alleman zoenen ( op verjaardagen ideaal)
    - reserveren voor bepaalde dingen, dat het niet te druk word zoals in het zwembad ( zal helaas niet rendabel zijn dus niet blijven)
    - Afstand in de winkels/ rijen geen hijgende mensen in je nek.
    - rustiger op de weg

Zo zijn er vast nog meer dingen wat best wel prettig is.

jojo85, zwangerevrouw, Mammaaa en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.778
    113
    Vrouw
    Met stip op 1: niet meer jan en alleman moeten zoenen op verjaardagen en met nieuwjaar.

Verder vind ik meer afstand van vreemden in winkels en restaurants etc ook heel prettig. Of bij rijen in pretparken etc.
    Reserveren voor pretpark en max aantal bezoekers mag van mij ook blijven.

Én ik heb eigenlijk ook helemaal geen behoeften drukken verjaardagsfeestjes. :p

Trirani, Vero0504, Vitamientjuh en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die verplichte zoenen en handen schudden en verder mag alles weer helemaal terug naar hoe het was. Ik mis het echt.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    - Meer thuiswerken en dus minder verkeer/spits/files.
    - geen handen schudden (bij vreemden)
    - sowieso meer naleving hygiene, in horeca, op scholen, kantoren en winkel.
    - mensen die met zware verkoudheden en koorts lekker thuisblijven in plaats van naar werk komen en alles en iedereen daar aansteken om vervolgens zich na een halve dag toch ziek te melden :confused:.

Oilell, ellessinia, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dat 'verplichte' 3 zoenen en handen schudden. Dat hoeft van mij echt niet terug te komen.

Ook wat meer afstand in rijen/winkels vind ik best prettig als iedereen zich er aan houdt.

Edit: Wat ik toch ook wel erg prettig vind is dat als je ziek bent thuis blijft ipv toch ergens geen gaan en iedereen aansteken. Verkoudheden, grieperig zijn en dan toch komen werken en iedereen aansteken.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113

Wat heerlijk om hier over na te denken. Bovenstaand en:
    - minder zakenreizen, die dag op en neer naar Londen is in 75% van de gevallen echt niet noodzakelijk. Mijn directeur (Global organisatie) vloog 300 dagen per jaar en zit nu sinds maart thuis en de afdeling bestaat nog steeds;
    - mensen bewuster te laten reizen, dus geen spotgoedkope vliegreizen (maar dat gaat echt niet gebeuren);
    - bewust zijn dat wat we hebben echt heel fijn is en niet vanzelfsprekend.

YaelStone, ellessinia, Vitamientjuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Inderdaad, ook belangrijk. En beter voor de planeet!

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Handen schudden graag weer, de zoenen mogen beperkt blijven.
    Van mij mag het vuurwerkverbod grotendeels blijven met per buurt iets kleins en per stad iets groots wat goed wordt gecoördineerd met afstand en nuchtere afstekers.
    Het allerbeste (als dienstdoende in het ziekenhuis) beviel me dat mensen niet bezopen op pad gingen en niet met hun zatte kop gingen vechten.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ja dat onderste ben ik het ook zo mee eens! Doe was ik zelf vergeten.

Baileyy vindt dit leuk.
  10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Van mij mag alles terug komen, zelfs de 3 zoenen behalve het verkeer... Eindelijk beetje rustig op de weg al vind ik het nog steeds druk :|

11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Vooral het meer afstand houden van elkaar mag blijven wat mij betreft. Ik ben nogal gesteld op mijn persoonlijke ruimte.

Verder mag alles snel weer terug naar normaal. En juist dat reserveren van dingen mag voor mij weer weg gaan. Ik moet vaak per dag kijken hoe ik me voel voor ik kan besluiten iets wel of niet te ondernemen. Door het hele reserveren nu zit ik best vast thuis, want iets spontaan doen kan dus niet nu.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Thuis werken! En daardoor automatisch minder verkeer op de weg.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    Eigenlijk wel veel als ik erover nadenk. Aanraken van vreemden houd ik niet van, luchtvervuiling ook niet, dus er mag van mij best afstand gehouden worden wanneer alles weer normaal is, en veel minder gevlogen worden. Thuisonderwijs vinden wij (incl de kinderen) altijd nog de fijnste vorm van onderwijs, alleen die mondkapjes vind ik vreselijk.
    Thuis werken deed mijn man trouwens al, dus qua werk is er weinig veranderd voor ons.

Naar restaurants en (de meeste) winkels ging ik al niet.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    De drie zoenen geven aan vage kennissen, collega’s etc ga ik niet missen als dat niet meer hoeft. Maar wat wel mag blijven;
    Online reserveringen, zodat je alvast kaartjes of een plaatsje ergens hebt.
    Contactloze dingen, zoals overal contactloze betalingen en sleuteloverdrachten bij huisjes enzo.
    Vaker thuiswerken om niet altijd in de files te hoeven staan.

verder zou ik wel graag weer makkelijker willen reizen en spontane dingen willen kunnen doen. Lekker naar een gezellig drukke kroeg. Op een terrasje zitten. Naar een volle bioscoop. Ook veel evenementen die afgelast zijn, hardloopevenementen bijv. Daar zou ik graag weer heen gaan, dat zijn leuke dingen om voor te trainen. Ik mis veel meer dingen dan dat ik zou willen dat zou blijven.

15. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    -Meer thuiswerken en dus minder auto’s op de weg
    -Geen 3 zoenen of hand geven van vreemden
    - afhaal mogelijk bij restaurants
    -kind ziek? Thuis laten blijven

Baileyy vindt dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.770
    113
    Vrouw
    -Bij ziekte thuis blijven en niet denken dat je onmisbaar bent en dan maar iedereen komen aansteken en zo een heel team in de problemen brengen.
    -Handen geven en kussen achterwege laten.
    -Mondmasker in wachtzalen bij dokters.
    -Ontsmettingsmiddel beschikbaar.
    -Minder nutteloos richting werk rijden en meer mogelijkheden om thuis te werken.
    -De flexibiliteit op het werk.
    -Vliegverkeer beperkter houden.
    - online reserveren voor bepaalde activiteiten.
    - take away aanbod

Voor eigen gezin.
    Zonder twijfel tevreden blijven met kleine zaken.
    Waar we vroeger toch wel vaak betaalde activiteiten deden (binnenspeeltuin, dierentuin, pretpark, cinéma, leuk zwembad,. ...) zien we dat we daar eigenlijk niet persé grote behoefte aan hebben.
    We hebben ons eigenlijk terug leren vervelen.

Emilie69 en TanjaK vinden dit leuk.
  17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Stipt op nummer 1; Man thuis werken, we vinden het allemaal heerlijk. Hij krijgt veel meer mee van de kids, de kids genieten er ook echt van dat pappa s middags gezellig mee eet en 'gewoon' van 8.30 - 17.00 werkt IPV 7.30 de deur uit moet en 'pas' 18.00 binnen komt.

En stipt op 2 het zoenen. Helaas houd de schoonfamilie hier absoluut geen rekening mee, dus die zoenen gewoon nog of je het wil of niet o_Oo_O

Vitamientjuh en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Op werk; minder leuk voor de ouders, maar zoveel meer rust op de groep ( kdv ) overdrachten buiten/op de gang. Ipv om de haverklap de deur open en baby’s over de flos omdat er weer iemand anders binnen komt.

Ik vind geen sociale verplichtingen ook erg fijn. We hadden vaak zoveel dingen. Ik ga echt selectiever zijn.

miniVosje, Gewooniemand, YaelStone en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Als moeder zijnde die niet op een kdv werkt vind ik dit ook veel fijner hoor! Even rustig de aandacht van de leidster voordat je kind wordt ‘opgeslokt’ door de groep en ‘s middags kant en klaar weer naar buiten zonder dat je alle spullen hoeft te verzamelen; ideaal!

verder: deels thuiswerken mag blijven en minder op pad gaan om buitenshuis dingen te doen. We hebben ons echt zelf leren vermaken allemaal, want de laatste 2 jaar een beetje weg was omdat we vaak het hele weekend op pad waren (verjaardagen, bezoekjes, uit eten, etc).

YaelStone, Malbec en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Niks....alles weer zoals het was.

Deel Deze Pagina