Stel dat alles weer " normaal " is, wat mag blijven van jou?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Deedee91, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.304
    113
    Vrouw
    Verkouden? Houd lekker die 1,5 meter aan en blijf weg bij verjaardagen :D Mis de snotterende mensen op bv verjaardag niet die je naast een cadeau ook hun virus meegegeven :p

spruitje80, TanjaK, Baileyy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    Thuis werken. Ik wil nooit meer terug naar kantoor.

3 zoenen geven aan vage bekenden of familie of collega's als ze jarig zijn

Ik voel op een bepaalde manier minder druk om van alles te moeten sinds corona. Neemt niet weg dat ik gezelligheid mis en uit eten gaan met vrienden.

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    De afstand in restaurants vind ik heerlijk...
    En ook het zwaaien naar alle visite ‘iedereen van harte gefeliciteerd!!!’ Geweldig!
    De rest van de wereld graag weer terug naar normaal...

handen schudden tijdens voorstellen, dat mis ik zo! Voel me nu net een kneus als ik iemand ontmoet.. weet niet eens hoe ik mezelf moet voorstellen o_O

Nataly1972 vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Helemaal niets. Ik vind niets normaal aan dit "nieuwe normaal" ik mis zelfd de vieze natte zoenen van ooms van man op verjaardagen en nieuwjaarsdag. Oke dat is een beetje overdreven maar van mij mag echt alles terug naar normaal. Ik smacht ernaar. Ik mis menselijk en lichamelijk contact.

Edit. Ik ben helemaal niet van het stappen maar zodra het mag ga ik schandalig lang de kroeg in!

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat heb ik nog steeds als ik bij een arts binnen kom.

En dat zwaaien op verjaardagen, ik voel me na al die maanden nog steeds asociaal dat ik niemand fatsoenlijk een hand of kus geef om te feliciteren.

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha ja! Ik sta altijd een beetje stom te wapperen met mijn hand. Zo stom!
    Ik werk op een kdv en tijdens de intakes zo stom . Je wilt die ouders een relaxed gevoel geven want ze komen hun verse baby brengen, sta je te wapperen als een of andere idioot.

7. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Zoenen, handen schudden en dagelijks naar kantoor gaan. Dat hoeft van mij niet perse terug :D

8. tuc

tuc Niet meer actief

Niks, maar dan ook echt helemaal niks.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Ja dat vind ik ook een goede, bij ons moet dochter ook buiten afgegeven worden. In het begin dacht ik echt gadverdamme sta ik in de regen enzo. Valt in de praktijk zo mee en het scheelt enorm. Niet eerst naar binnen met de code, trappen op naar boven, wachten tot ze jas en schoenen heeft opgehangen. Daarnaast inderdaad veel meer aandacht zo. Ik vind dat een blijver :)

En het thuiswerken vind ik ook fijn, man moet deels nog naar kantoor en is deels thuis. Het is zo ideaal als ik avonddienst heb en hij werkt thuis die dag, dan hoef ik niet te gaan stressen red hij het wel om op tijd thuis te zijn.

Malbec vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Terwijl je hier toch ook ziet, dat veel mensen dit totaal niet gaan missen
    Ik zou uw wapperen ontzettend aangenaam vinden :D
    .

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Je hoeft toch ook niet te wapperen :) gewoon hallo zeggen met een lach is toch al beleeft genoeg. Al zie je niet altijd de lach want kapje he :p

Vitamientjuh en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha ik blijf lekker door wapperen!

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen kapje op.... Maar als ik
    “ hallo ik ben Malbec “ zeg. Dan zwaai ik toch altijd een beetje erbij omdat ik zo gewend ben iets met mijn handen te doen haha

spruitje80 en Vero0504 vinden dit leuk.
  14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hahahaha ik zie je al staan!! Wapper wapper!

Malbec vindt dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb mijn collega's al 'afgericht' dat ik geen zoenen geef bij verjaardagen en nieuwjaar. Bij m'n familie (ouders, schoonouders) vind ik het prima hoor, maar collega's en buren enzo; nee bedankt. Of de schoonfamilie van m'n zwager... schei uit! Nou ja; mijn collega's weten dat en respecteren het ook. Maar het levert bij vagere kennissen wel eens ongemakkelijke situaties op. Dus ik ben wel blij dat het nu gewoon meer geaccepteerd is om niet te zoenen. Ook het niet handen schudden mag er af, al mis ik nog wel 'iets'. En er is nog steeds niet echt een breed gedragen alternatief en dat zie ik ook niet meer gebeuren.

Ik vind het fijn dat er nu meer mensen de mogelijkheid hebben gehad om thuis te werken en dat ook 'bazen' hebben ervaren dat de toko niet stilligt als mensen vanuit huis werken. Voor de meeste mensen zal 5 dagen per week niet prettig zijn. Maar als de meeste kantoorbanen 1 of 2 dagen per week vanuit thuis gedaan mogen worden, scheelt dat al een hoop verkeer op de weg en levert het de mensen die dat willen ook meer vrije tijd op.

Dat mensen wat bewuster zijn van hygiëne en hopelijk wat makkelijke thuisblijven bij ziekte (thuiswerken, niet naar feestjes) vind ik ook wel goed. Hopelijk zijn dat ook blijvertjes, al verwacht ik van niet.

Ook het videobellen zal ik er wel inhouden. Er zijn best momenten dat ik het leuk vindt om een half uurtje of een uurtje even met vriendinnen te kletsen of kort een spelletje te doen. Ook op een moment dat ik anders niet uitgebreid bij iemand zou hebben afgesproken. Ook het videobellen met mijn broer bevalt goed. Hij woont wat verder weg en we zien elkaar niet zo heel vaak live, maar hebben inmiddels wel een wekelijk videobelmomentje. Leuk om zo toch wat beter van elkaar op de hoogte te blijven.

Verder mag alles van mij gewoon weer terug naar normaal. Dat je gewoon weer overal naar toe kunt, naast elkaar op een bank kunt ploffen, m'n ouders weer eens een knuffel geven etc.

Gewooniemand, Vitamientjuh en bosi333 vinden dit leuk.
  16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    - mensen die aan de kassa of in de rij voor een attractie in een pretpark net te dichtbij komen staan
    - files
    - met nieuwjaar moeten besluiten wie je kust met de nieuwjaarswensen en wie niet :roflmao:
    - die verwarde patiënt een hand geven, en dan bij het lichamelijk onderzoek zien dat de handen en nagels onder de poep zitten :confused:
    - in de nacht een patiënt schouwen waar je niet eerder bij betrokken bent geweest, en dan voor het dilemma staan wie van de 12 aanwezige familieleden je allemaal de hand gaat schudden (of allemaal, maar dat voelt ook heel raar) :oops:

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.506
    8.426
    113
    Met stip op 1: de verplichte Nederlands 3 zoenen, ieuhww ... :|

Handen geven hoeft ook niet zonodig van mij met Jan en alleman, geen idee wanneer die voor het laatst gewassen zijn :confused:

En dat mensen met een verkoudheid of griepje gewoon thuis blijven.

18. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Berenjacht, leuk voor de kinderen

Geen kerst met hele familie, zo fijn.

Cadeau afgeven bij de deur bij verjaardag. Heerlijk, niet verplicht koffiedrinken en afwachten totdat je fatsoenlijk je snor weer kunt drukken.

Niet iedereen 3x zoenen bij gelegenheden.

Vero0504 vindt dit leuk.
  19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    voor ons gezin:
    - minder sociale verplichtingen, meer rust in de weekends
    - man niet meer voor iedere demo en praatje van een uurtje op zakenreis naar verweggistan
    - minder het gevoel dat we een soort estafette-huwelijk hebben waarbij we hard heen-en-weer rennen en afentoe de kinderen aanelkaar doorgeven, maar gewoon heerlijk met zn allen smorgens ontbijten en savonds dineren.

in het algemeen:
    - minder files en vliegbewegingen door thuiswerken en meer vakanties in eigen land
    - vuurwerkverbod

NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Het reserveren bij de binnenspeeltuin/ attractieparken/ zwembaden etc. vind ik wel ideaal.

cowgirl80 en Vero0504 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina