Echt? Ik haat dat. Weg spontaniteit. Op zondag vroeg wakker worden en bedenken wat gaan we doen vandaag. Lekker naar een pretpark, dierentuin, zwembad? Oh nee sorry kind alles is vol we gaan net als in de corona lockdown maar weer wandelen in het bos of op het strand, jippie!!!
Ohh ja dan is het wel irritant. Zulke dingen plan ik toch altijd van te voren hihi.. en met de binnen speeltuin was het altijd vreselijk druk in de weekenden pfft puilde uit van de gillende kinderen.. op reservering vond ik fijn, vol=vol dus niet zo druk. Enige nadeel vind ik wel een tijdslot reserveren, binnen een bepaalde tijd ergens zijn (efteling bijv) is best een uitdaging
Het jan en alleman zoenen mag van mij weg blijven. Dat is voor een paar hele goede bekenden of naasten alleen weggelegd. Het geduw met een karretje in de rij bij de kassa mis ik niet. Een beetje meer afstand in een willekeurige rij van de kassa, pretpark oid. Graag een beetje ruim opstellen allemaal. Handen schudden mag beperkt terug komen, nl alleen bij het voorstellen. Verder als begroeting hoeft dat niet. Mijn man mag een aantal dagen (3 of zo) per week thuis blijven werken. Het dagelijkse wandelingetje mag blijven.
Rustig op de weg?! Geen idee waar jullie wonen, maar hier was het tijdens de eerste lockdown even wat rustiger op de weg gedurende een paar weken, maar sindsdien niet meer. Ik merk totaal geen verschil, sterker nog, het lijkt wel drukker dan voorheen als ik naar mijn werk moet. Minder hijgende en opdringerige mensen bij de supermarkt vind ik wel fijn, maar anders werken winkelwagentjes ook prima als enkelrammers. Het enige voordeel nu, is dat de vliegtickets iets goedkoper dan normaal zijn en dat je gratis kan annuleren en of verplaatsen. Normaal betaal je hier grof geld voor. In het vliegtuig zelf heb je momenteel ook alle ruimte (of dat ligt aan de vlucht die ik altijd neem), ideaal! Je trolley kan je in het bagagerek boven je stoel leggen zonder dat je naar een plekje hoeft te zoeken, en je eventuele ruimbagage ligt al op de band als je aan komt lopen. Dit mag van mij altijd wel zo blijven. Verder verlang ik gewoon weer naar feestjes, opgehokt staan in een kroeg, los op de dansvloer, gedag zoenen van bekenden en onbekenden. Spontaan ergens gaan eten zonder te hoeven reserveren, etc. Oftewel gewoon weer normaal zoals van ouds.
De niet fit, dan niet naar werk komen is een blijvertje De gemaakte online stappen van diverse winkels, restaurants etc De afhaal/bezorg opties van een restaurant vind ik top! Het zwaaien naar alle visite op verjaardagen deed ik al zowel bij binnenkomst als vertrek alleen de jarige en diens partner/kinderen een handje bijv. Voorregistratie in t zwembad, wel zo prettig (is hier nogal wat overlast geweest) Deels thuiswerken en 1 vaste team kantoordag wordt bij ons de nieuwe norm. Fysieke klantafspraken en fysiek op locatie werken is niet meer de norm. Dat wordt alleen gedaan nog in de opstartfase van een project bijv. (i nformatiebehoefte uitvraag, business values en processen doe je niet makkelijk over de lijn). Hoofdmoot wordt digitaal, het werkt prima voor 80%-90%, je houd veel meer effectieve werktijd over dus alle projecten en klanten zijn daar ook mee gebaat. Ik mis de spontane bak koffie als je ergens bent, al is t maar een wandeling langs t strand. Bakkie chocomelk met slagroom na een uitwaaimoment (en een wc!) is wel zo fijn. Geloof dat ik van de week maar met mn moeder ff ga wandelen in t park en een thermoskan mee neem. Toch een bakkie samen onderweg. Mijn huis staat daar vlakbij, dus die wc is ook te doen. Dochter mist, uitgerekend van alle dingen vooral de bakker. Ze wil ZO graag mee boodschappen doen. En die ene eierkoek die ze daar wel eens krijgt, weet ze na bijna een jaar nog. Verder mis ik eigenlijk niet heel veel. Ja normaal spontaan bezoek aan familie zonder een tellijstje, een partner die weer mee mag naar echo's, fatsoenlijke huwelijksfeesten en uitvaartceremonies zonder gedonder over een knuffel of een arm om iemands schouder (heb ik zelf dan geen last van gehad, was al inwonend de laatste dagen en had al voorisolatie ruimschoots doorstaan). Denk net waar je tegenaan bent gelopen, maar wij zijn toch al vrij beperkt in wat we doen. Drukte kan niemand van ons tegen. Binnenspeeltuin zal je mij echt niet zien bijv. tenzij ze tijdsloten maken voor mensen die niet al te best tegen drukte kunnen, betaal met liefde meer voor die optie. 30 euro voor een uurtje, al is t in de vroege morgen: deal.
Ik hoop dat de kinderen plus ouders niet meer tegelijk door één opening van 90 cm de school in en uit hoeven te gaan. Ik ben totaal geen fan van de architect van het school gebouw. Wie verzint een kleine ingang die tegelijk de uitgang is plus kleuter gangen waarbij het niet veilig is om een kinderwagen mee te nemen....
Mijn man en ik zeiden tegen elkaar hoe lekker een vakantie is in lockdown. Echt even helemaal niets hoeven en tot rust komen. We zijn vast besloten om in de toekomst 1 of 2x per jaar een week in lockdown te gaan met het gezin. Hopelijk hebben anderen hier respect voor. Thuiswerken, niet zoenen en handen schudden, klein gevierde verjaardagen, ziek =thuisblijven, vuurwerk verbod mogen blijven
Oh ja, die was ik vergeten in mijn lijstje! Kinderen die gewoon hun eigen beentjes gebruiken om de school binnen te lopen. Hoezee, het bestaat! En hoe wonderbaarlijk; ze slagen er zelfs in hun eigen jas uit te doen en aan de kapstok te hangen. Ik voorspelde dit 6 jaar geleden al, maar werd door mijn kleutercollega’s niet geloofd. Die maffe bovenbouwjuf snapte er natuurlijk niks van, maar nu blijkt: het kan wèl! Absoluut vasthouden! Wat een rust.
Veel is al genoemd (thuiswerken halleluja!) maar voor mij ook: - niet meer 2x per dag op het schoolplein hoeven luisteren naar de roddels; - bij kdv je kind afgeven en kant en klaar weer ophalen. Soms lastig, maar zo fijn voor mijn zoontje! En wat scheelt het een tijd als je na een drukke werkdag niet naar het gekwek van de juf hoeft te luisteren en je kind weg moet trekken bij zn speelgoed en zn schoenen uit het bakje moet halen en zn jas van de kapstok terwijl je kunstwerken moet bewonderen en ondertussen probeert niet op andere kinderen te gaan staan met je natte vieze schoenen; - opvoeding en huishoudelijke taken veel beter verdeeld: samen lunchen, taken verdelen, man haalt als hij thuis is makkelijker een stofzuiger door de kamer of hangt een was op; - digitale oudergesprekken! Niet meer vrij nemen, voor 10 minuten naar school moeten, wachten op de gang (het gesprek voor me loopt altijd uit), met mn grote billen op zo'n klein stoeltje plaatsnemen in een veel te warm lokaal.. maar gewoon thuis tussen alle werkzaamheden door even 10 minuten in teams en je bent weer op de hoogte: ideaal. - als ik geen zin heb in bezoek nee durven zeggen, die hou ik er ook in. Ik ben snel overprikkeld en vind het fijn dat veel sociale dingen niet moeten en het meer geaccepteerd is om te zeggen: ik voel me niet zo lekker, zullen we het een andere keer doen?
Ja hier ben ik het zo met je eens. Ik heb het maar een week op de oude manier hoeven doen maar ik vond het verschrikkelijk. Enige wat jammer is je ziet niet wat je kind binnen doet, voorheen ging je samen even met je kind een werkje dien wat klaag lag.
Met dat "gekwek" probeert de juf/leidster je iets te vertellen over hoe de ontwikkeling van je kindje verloopt op de opvang. En probeert ze jou een fijn gevoel te geven over hoe je kindje het gehad heeft. Zij zorgen immers voor het belangrijkste bezit dat je hebt.
Die feestjes mis ik ook echt. Tweede kerstdag waren de toppers op tv met een optreden van 2019. Wij zijn daar toen geweest met een club vrienden. Was zo ontzettend gaaf en wat mis ik dat zeg. Hossen, schreeuwen en zuipen
Ja inderdaad, die was ik nog vergeten! Kinderen moeten op school zelf hun werk inplannen etc. maar aan de andere kant worden ze bijna met de auto nog door mama school ingereden Hoezo zelfstandig?
Nou echt he?! Zo zag ik op oudejaarsavond ergens de snollebollekes voorbij komen, deed mij gelijk weer terugdenken en verlangen naar het oktoberfest. Ik vind het heerlijk om af en toe een avondje te dansen. Maar ik heb nu niets om naar uit te kijken en mijn laatste keer in een discotheek was in juni. Nou heb ik het geluk dat ik niet depressief ben aangelegd, maar ik kan heel goed begrijpen dat sommige mensen erg moedeloos worden bij het gebrek aan leuke vooruitzichten.
Haha hoe weet jij dat nou? Dat gekwek gaat meestal over het weer of over de moeder van de zus van de buurvrouw.. niet over mijn kind.
En wat een ongelooflijk belerende reactie trouwens tuc, bah! Belangrijkste bezit dat ik heb? Meestal loop ik de deur uit bij het kdv en weet ik niet eens of en hoe lang mijn zoontje geslapen heeft en hoeveel hij gegeten heeft. Is ook prima, ik ben er zeer tevreden over. Ik hoef niet over allerlei andere dingen te praten met een kdv leidster, daar heb ik geen behoefte aan. En ik ben dus blij dat dat geklets nu niet meer hoeft. Mag dat van jou?
Ik vind jouw reactie juist ontzettend denigrerend. Ik geloof werkelijk niet dat ze nooit vertellen over hoe het met je kind gegaan is en alleen maar roddelen over de buurvrouw.
Geen ouders meer in school. Geen ouders meer op de groep op het KDV. Geen 3 zoenen meer. Dat is het wel denk ik!