Stel dat alles weer " normaal " is, wat mag blijven van jou?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Deedee91, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Valt jouw kind dan niet onder belangrijk bezit?! :eek:
    Ik denk dat jij dan toch een uitzonderlijke ervaring op het kdv hebt. Normaal gesproken krijg je namelijk een overdracht over je kind. De meeste ouders vinden het namelijk wel fijn om te horen hoe het met hun kind gegaan is. En nee, een kletspraatje over het weer hoeft niet altijd, maar af en toe is even kletsen wel fijn. Dan leer je namelijk wat meer de persoon zelf kennen, die kdv leidster voedt namelijk wel gedeeltelijk jouw kind op.

Eerlijk gezegd vind ik dat je erg overdreven op @tuc reageert en ik krijg het idee dat je kdv leidsters niet meer dan een zeer duur betaalde oppas vindt. Ik hoop maar dat ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.

Zxcvb, Syane, Anouk2005 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Dit wilde ik ook plaatsen. Als dit echt de gang van zaken is op jouw KDV dan zou ik op zoek gaan naar een andere! Wat onprofessioneel.

Syane, Malbec, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat sowieso, dan is dat niet normaal hoor.

Ik vatte de post hetzelfde op als @Cin85

Syane, Gewooniemand, Cin85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Dat je met gekwek niet bedoelde dat het over uw kind ging, dacht ik wel maar wat je nu zegt is wel iets heel anders.
    Eigenlijk zou het u als ouder toch wel moeten interesseren wat er overdag gebeurd is met uw kind, niet ?

SAARC, Syane, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Hahaha volgens mij ging het hier over dingen die IK graag zo wil houden toch?
    Bedankt voor jullie mening hoor maar echt serieus.. bemoei je met je eigen zaken :roflmao:

6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Relax.

Biny, Suzy85, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Tuurlijk wil ik dat weten! Maar niet hoe het zonnetje geschenen heeft, dat het morgen gaat sneeuwen , hoe het met de moeder van de zus van de andere leidster gaat en wat de leidster in het weekend heeft gedaan..
    Verder niet te serieus nemen hoor :roflmao:

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Ahja dan gaat het dus over echt gekwek.
    De onthaalouder waar onze oudste ging was ook van de kwek.
    Die vergat wel eens dat ik vooral interesse had in info over mijn kind :D

Relax vindt dit leuk.
  9. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

- geen 3 zoenen meer
    - niet de hele kamer vol visite een hand geven maar alleen de jarige, partner en evt. kinderen
    - dat iedereen betere hygiëne vast houd qua handen wassen en hoesten/niezen in de elleboog
    - artsen en anderen waar je komt op afspraak begroeten met een knik

Ik verlang er naar om weer spontaan bij anderen op bezoek te kunnen of een dagje weg te gaan.

Zuul en Maslov vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.446
    30.800
    113
    Vrouw
    Dit vind ik een hele goeie idd. Al dat vliegen is nergens voor nodig. En vreselijk vervuilend .

Ik wil wel weer terug naar de rust op de wegen, stilte en de heldere lucht van de eerste Lockdown. Maar dan wel met elkaar mogen knuffelen :D

Baileyy vindt dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wel een beetje wat ze bedoelt, het staat er misschien niet zo handig. Ik werk op een kdv en doe altijd mijn best een leuke overdracht en een geïnteresseerd praatje te maken met de ouders. Ik zou het zelf super vervelend vinden als er zo over mij gedacht/gepraat wordt juist omdat ik zo mijn best ervoor doe.. denk dat @tuc ook zoiets bedoelt. :)

Syane, Gewooniemand, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Ho, ho. Dan moet je niet op een forum posten. Daar kan je reactie op verwachten.

On topic;
    - De handenschudderij mag van mij achterwege blijven.
    - Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar de drie kussen heb ik vervangen voor een welgemeende knuffel bij degenen om wie ik écht geef. Dat vind ik iets om aan te houden wel. Wat bewuster je geliefden begroeten.
    - De ruimte die elkaar gegeven wordt vind ik ook prettig en het valt me op dat met name ouderen wat meer ontzien worden. Mag ook wel blijven!
    - Ik hoop dat het besef dat we een samenleving zijn en initiatieven tot participatie en zorg voor elkaar zullen blijven.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Er heerst enorme rust in de school. Natuurlijk is het fijn om ouders te zien en ouders in het pand te hebben. Die bedrijvigheid had altijd wel wat. Maar de ouders die om elke poep of scheet naar binnen komen denderen, mis ik echt niet. En wat blijkt? Die poepjes en scheetjes zijn ineens niet meer zo belangrijk want krijg ook amper mail erover! En als ik smorgens mail krijg van ouders is het iets nuttigs.

Digitale oudergesprekken. Heerlijk! Sorry. Dan maar een loederjuf. Ik sliep met oudergesprekken de hele week heel slecht omdat ik vaak heel laat thuis was en alles nog in mijn hoofd herhaalde. Nu doe ik de avondgesprekken vanuit huis. Het gaat veel gestructureerder (want je kan niet uitlopen) en dus minder ‘gekwek’. En echt, ik ben een kwekjuf. Maar niet laat op de avond als ik de dag erna weer voor de klas moet.

*kleine aanvulling: ik vind persoonlijk contact fijn hoor. Sowieso is contact met ouders belangrijk. Maar dit vind ik wel gewoon de voordelen.*

Die verplichte 3 zoenen. Iedereen een hand geven op een verjaardag. Zo’n stomme gewoonte!

Ik mis wel echt de feestjes. Onbevangen naar een festival gaan. Met collega’s deden we elke maand een borrel. Dat vind ik wel jammer. Maargoed. Komt wel weer!

Neuzeke en YaelStone vinden dit leuk.
  14. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Sommige mensen kunnen maar moeilijk begrijpen dat anderen soms anders denken en moeten daar iets van vinden. Waarom? Ik vind het fijn als dit zo blijft en ik mijn kind gewoon op mag halen zonder een kwartier of twintig minuten aan de praat gehouden te worden. Hetzelfde met wegbrengen trouwens. Daar val ik niemand mee aan en ik hoef dan niet herinnerd te worden aan 'mijn dierbaarste bezit' (ugh die term alleen al, en welke van de 3 zou dan het dierbaarste zijn?) en de ontwikkeling van mijn kinderen. En als ik dan nogmaals uitleg dat het me daar niet om gaat, maar om het gekwek over het weer, het weekend en alles en iedereen dan gaat de zp kliek nog even door om mij te vertellen wat ik wel en niet belangrijk moet vinden. Mag ik dat aub zelf bepalen?

Ik vind het meer dan voldoende om mijn kind aan de deur op te pakken en te horen dat het goed is gegaan en dat hij het naar zijn zin heeft gehad, dat zie ik ook aan zijn snoet en heb ik meestal ook al op de foto's gezien. Dat hij gegeten en geslapen heeft ga ik vanuit want anders zouden ze het me wel vertellen. En dat ophalen en wegbrengen aan de deur hou ik dus graag zo, ook als het weer "normaal" wordt en ook als hij straks naar de kleuterklas gaat. Dat was de vraag in dit topic volgens mij.

Edith1987, Suzy85, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Echt?

Ik vind het verschrikkelijk. Wij kunnen niet meer spontaan nu iets gaan doen. Of het zit vol, teleurgestelde kinderen. Dat vind ik wel erg jammer hoor.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    Geweldig e.
    Ik vind het top dat je zeker bent dat er plek is en je ook geen wachtrijen hebt waar je uw tijd staat te verdoen.

Spontaniteit gaat het niet winnen van de luxe van amper wachten en zeker plaats hebben voor ons :D

Maslov, Spectre en Relax vinden dit leuk.
  17. Claprose

Claprose Actief lid

9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    @Relax ,woman, relax. Je antwoordt inhoudelijk terwijl ik je niet op de inhoud aanspreek.
    Het lijkt me nogal onlogisch om op een forum te verwachten dat men zich met zn eigen zaken moet bemoeien. Je gaat ook niet naar de KFC voor een lamskoteletje :D
    Je hebt het volste recht te vinden wat je vindt. En anderen hebben het volste recht het oneens te zijn. Heerlijk toch.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.446
    30.800
    113
    Vrouw
    Tijdens de eerste Lockdown heb ik veel gewandeld. Op plekken waar je normaal altijd verkeer hoort.
    Doodstil was het. Echt zo ontzettend fijn vond ik dat.
    Smalste stukje van Limburg woon ik.

Cin85 vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.446
    30.800
    113
    Vrouw
    Oooh. Concerten... Ja dat mis ik ook. Niet perse de snollebollekes. Ik ben niet zo oktoberfest-achtig en ook carnaval zal mecworst wezen.
    Mijn laatste concert was Ilse DeLange. En dat was echt wauw.
    Sowieso met een volle zaal uit volle borst meebrullen op je favoriete muziek geeft zo veel energie.

Eergisteren met mijn moeder het nieuwjaars concert van NBE zitten kijken. Was prachtig uitgevoerd maar zonder publiek. Dat is toch anders. Met haar afgesproken dat we voor volgend jaar gaan proberen kaarten te krijgen. En dan meteen een etentje en overnachting erachteraan :D

Heel wat anders dan de snollebollekes. Maar het idee is hetzelfde.
    Genieten van de sfeer, muziek en elkaar.

Anouk2005 en Cin85 vinden dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk! Ik was de week voor kerst bij de Amsterdamse waterleiding duinen, daar was het toen ook doodstil, ik kan daar ook echt van genieten. Zelf woon ik in de randstad (uitzicht op de polders), maar je hoort hier altijd wel wat.
    Het lijkt ook wel alsof mensen in de randstad geen zin meer hebben om thuis te werken. Zelf vind ik het heerlijk om thuis te werken, maar dat kan door de aard van mijn beroep helaas maar zelden.

Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina